Kiva nähdä että mun maastonojakki kiinnostaa. On tullut sanottua ja toistetaan vielä, että se on ehdottomasti paras mulla koskaan ollut pyörä ympärivuotiseen käyttöön. No miksi ?
Se on nojakki. Ei puudu persus, ei kädet, ei niskat
Se pärjää/hakkaa aerodynamiikassa normipulliaisen budjettiin mahtuvat maantiepyörät. Siksi sillä voi ajaa porukkalenkkejä kesät talvet eli pysyy mukana hyvin. On silti sen verran korkea ettei ole ei-sosiaalinen 
Yo syistä johtuen sillä on mukava ajaa talvella kun on kylmä, ei ota tuuli kuin pikkasen sormille ja kyynärpäihin
Koska painon jakauma on 38% eteen, 62% taakse, on vetopitoa aina riittävästi. Kauempana oleva keula takaa sen että kapelallakin tangolla ohjaus on kevyttä ja nopeaa. 22.5% nousuissa ei keuli kunhan opettelee nousutekniikan
Jousitusten ansiosta ei talven railot ja kesän kehnot pyöräteiden asfaltoinnit tunnu missään. Edes todella kovassa ajossa tai yllättävissä tilanteissa
Rengastuksen voi valita tilanteen mukaan slikseistä (tai melkein, vrt Schwalbe Furious Fred 50-559/622) kunnon maastorenkaisiin (kuten WTB Bronson Race 2.1"/2.2") sekä parhaisiin mahdollisiin nastarenkaisiin liukkaille (Schwalbe Ice Spiker Pro)
Levyjarrut... toimivat aina ja pysäyttävät laitteen kesät talvet kuin seinään. Ei mitään jakoa millään mun vannejarruilla vaikka nekin yleensä riittää kesän maantiekäytössä
2.5x normipyörän ketjut vaan kestää. Ne ei maastossakaan mene mahdottoman sotkuiseksi joten vaihteisto toimii hyvin. Osin siksi että on vain keskihäkkinen takavaihtaja joka on riittävän kaukana maasta ja kivistä, kannoista yms
Niin, ja tällä pääsee talvella "koirankusetuspolkuja" lumella ja kesät voi ajella pitkin mettiä. Myös soilla, koneen raivaamilla hakkuuaukeilla, metsäteillä yms. Normireittien lisäksi.
Eihän tämä ole tietysti täydellinen. Joutuu tekemään itse kun kaupasta ei saa. Painaa melkein 20 kiloa. Ei ole tarakkaa (vielä) joten vaihtokamppeet tai kamat joutuu ottamaan syliin. Jos on nappularengas edessä niin kuraa ja vettä tulee syliin joissakin olosuhteissa. Nestelevyjarruihin joutuu hommaamaan 1.7+ metrin letkut ja jarrut joutuu itse ilmailemaan. Riittävän notkean joustokeulan löytymisessä voi olla haasteita (riippuen kuskin painosta).
Kaatuilu etenkin talvella märällä jäällä ei ole tällä kivaa. Siksi ISP:t tulevalle talvelle. Muuten kaatuminen (kesällä, maastossa) ei tunnu missään, putoamiskorkeus on kohtuullinen kunhan ei päätä laskeutua vauhdista kivelle. Ei tarvi pelätä tangon yli menoa kuten pystäreillä tai SWB-nojakeilla.
Mutta jos mun neljästä vain yhden saisi jättää käyttöön niin se olisi ehdottomasti tämä. Keväällä on kiva ottaa maantienojakkeja alle ja ajaa vähän kovempaa samoilla sykkeillä pidempiä lenkkejä. Mutta syksyllä kun lehdet putoilee ja on kosteempaa ne jää pikkuhiljaa pois ajosta. Tällä voi ajaa koko ajan...

(ei nyt tähän hätään löydy maantie/pyörätie ajokuvaa...)