Kyllähän jalkojen massa on verraten suuri. Toisaalta millä teholla polkee vaikuttaa myös. Maasturilla pystyn polkemaan ilman käsiä kevyesti, MP:llä kans mutta vielä kevyemmin. Lowracerilla en käytännössä lainkaan. Varmasti myös polkemisen tasaisuus massojen liikkeiden suhteen ja etukiekon kehävoimat vaikuttaa myös.
Etuvetosta kääntyväkeskiöistä en lähde edes määrittelemään, ei enää muista ja sillä ajaminen on puhtaasti refleksitouhua ainakin mulle.
Kamera oli tosiaan kiinni poikkirungossa mahdollisimman lähellä rengasta.
Takamus ei kai juurikaan kastunut kun renkaat ei kovin paljoa niistä kulkenut.
Keskeltä slicksi kumi rupes sutii joten se pakotti työntää, tosin olis varmaan päässyt jatkaa hiekan jälkeen keskeltä mäkeä ja nappulaisella takarenkaalla olis mahdollisesti päässyt senkin pätkän ajaa kokonaan.
Keväästä pitää kuulema mennä kokeilee uudelleen
Ei siinä takki kastunut lainkaan, vauhti oli niin hidasta
Pehmeessä hiekassa takarengas tosiaan suditti niin että meno tyssäs. Enpä vaan älynny, että olis voinu jatkaa ajoa sen pehmeän hiekan jälkeen vaan työnsin sen pätkän sitten kokonaan ylös
Olen pyörän käyttäjä, en sen huoltaja.
HPV Gekko Fx 2013-> Optima Baron XS 2014-> Performer Toscana 20/26 2015->
Vikanleikkauksen tyyppisiä polkuja on tullu välillä ajettua, mutta kivikkoista ja juurakkoisia olen yleensä vältelly. Eli ihan noin vaativia pätkiä en ollu kokeillu aikasemmin ja olis saanu olla pyörä paremmissa säädöissä niin olis uskaltanu ajaa vähän kovempaa jolloin homma olis toiminu paremmin. Ehkä ensikerralla menee paremmin. On mulla kuvaa kun ekan ojan ylityksessä eka tyyppi vetäs OTB heti alkuun
Omatekoiset ruuvirenkaat ovat juu. Kulutusta kestää kyllä kun jää ja lumi alusta ei kuluta, ja asfaltti/muulla vastaavalla kovalla alustalla mihin ruuvi ei uppoa, ovat vähän huonot ajaa, ja vaikka asfaltti ajoa tulisikin niin kauvan ne kestää ennenkö ovat yhtä lyhyet ja tylpät kuin nastat. Videolla nojarissa oleva takarengas on nyt pyörinyt kolmatta talvee ehkä noin 600km enimmäksen maastopyörän eturenkaana, eikä ainakaan vielä näy merkkejä ruuvien läpi tulemisesta. Maastopyörän takarengas on vähän ruvennut halkeilemaan mutta siinä oli halkeemia jo 10 vuotta sitten kun sen roskiksesta löysin.