Ajattelin jos sittenkin koittaisi jatkaa kinnerin ajokautta nastarenkailla. Sattuisiko jollain olemaan kinnerin eturenkaiksi esim. Marathon Winter nastoja ERTRO 406 koossa joista voisi luopua? Mahtaako muita 20" nastarenkaita olla edes saatavilla? Eturengasparin siis tarvisin, taakse mulla on 26" nastarenkas tarvittaessa.
20" nastarenkaat kinneriin
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
Re: 20" nastarenkaat kinneriin
Jarrutusta varten ne nastarenkaat edessä ovat tarpeen, mutta etenemään pääsee ja ohjautuukin ihan hyvin pelkillä karkeilla nastattomilla eturenkailla ja nastoitetulla takarenkaalla. Minä kyllä kokeilisin ensin pelkällä talvitakarenkaalla.
Raskasta on talviajo kinnerillä joka tapauksessa. Apumoottoritakapyörä pelastaisi paljon. Hommaa talvitakapyörä, jossa napamoottori ja nastarengas ja jonka sitten lumen tultua heität alle. Tuskin niiden eturenkaiden nastoituksella kolmipyörässä mitään dramaattista vaikutusta on tuon jarrutusturvallisuuden paranemisen lisäksi.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Mulla on ylimääräiset. laitoin yv:tä...
-Janne-
Heijaa heijaa heijaa kerho ...
- terppa
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
jori kirjoitti:Jarrutusta varten ne nastarenkaat edessä ovat tarpeen, mutta etenemään pääsee ja ohjautuukin ihan hyvin pelkillä karkeilla nastattomilla eturenkailla ja nastoitetulla takarenkaalla. Minä kyllä kokeilisin ensin pelkällä talvitakarenkaalla.
Nimenomaan siinä jarrutuksessa jäätiköllä se ero on sen verran radikaali, että voi suositella... Nimimerkillä "kesärenkailla olisi tänään tullut yksi peräänajo"
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
Joo mullakin oli tossa viikolla sellanen tilanne että meinas vähän pitkäksi mennä jarrutus, aattelin että täytyy kokeilla paljonko ne etunastat siinä jeesaisi. Se on vähän kylmäävä tunne kun painaa jarrua ja oikeen mitään ei meinaa tapahtua vaan matka jatkuu suoraan eteenpäin. En odota ihmeitä mutta kokeillahan aina voi. Takarenkaan pito sen tulee kuitenkin lopulta ratkaisemaan että miten se talviajo sitten sujuu. Raskaampaa varmasti on, mutta kuitenki kevyempää kuin normipyörällä
No eemeli meinasi että vaihetaan läskirengaslokariaihiot ja nastat keskenään niin sittenhän tuota pääse kokeilemaan