Olen aloittanut uuden pyöränrakennusprojektin; Cone Race. Siinä siis pyrin nopeampaan pyörään kuin Cone Proto, johon verrattuna tulee olemaan seuraavat parannukset: etuveto, piiloon menevä laskeutumisteline, siisti alapohja, ei jousitusta, takapyörälle koppa, korkeampi alaosa, jäykempi yläkoppa, parempi sauma koppien välissä+ kevyempi kuin Proto. Kopan koko ja muoto, eli muotit, on sama kuin protossa, olen tyytyväinen tähän minikoppaan johon juuri ja juuri mahduin.
Jotain olen saanut aikaiseksi:
laskeutumisteline ja sen mekaniikka, oli paljon pähkäilyä mutta uskon tämän suunitelman kantavan.... (kuva protosta)
kammet: 80mm leveät kammet on hitsailtu yhteen alumiinista, ketjurattaat keskellä mistä halkaisijaltaan 40mm akseli on jaettu. Akselin läpi menee 4xM8 pultit joilla oikea ja vasen puoli liitetään yhteen. Ensiöketju kulkee siis rungon keskilinjalla.
Tosioketjun linja voi vielä vaatia lisäsuunnittelua, ei mene ihan haarukan suuntaisesti.
Etuhaarukka on suht.valmis.
Jakamalla vedon kahteen ketjuun saan ainakin riitävästi vaihteita, 2 eturatasta ja 2 takapakkaa maun mukaan, noin 2x7x10 eli 140 vaihdetta olisi mahdollista, mutta taidan tyytyä noin puoleen tästä.
Työn alla on koppa, muutama kuva edistymisestä ohessa. metodina on "paint transfer", muotit maalataan ja maalin päälle laminoidaan. maali irtoaa muotista ja tarttuu hyvin laminaattiin, kuhan vain tekee oikealla tavalla. Koppaan tulee hunajakennoa sandwichi, sillä saan painoa pois kestävyyden kärsimättä.