PW kirjoitti:Opinnäytetyöstä sain käsityksen ett ohjaus on säädetty tarkaksi 30 asteen kääntökulmaan asti. Ajatuksena ett nopeaan ajettaessa ohjauksen tarttee olla tarkka ja jyrkemmät käännökset tehdään hitaassa vauhdissa. En ihan ymmärtäny tarkotettiinko tuossa ackermanin kulmien säätöä, ett toimis noilla ohjauskulmilla.
Petri
Tuota Ackerman-asiaa nimenomaan tarkoitettiin. Suoraan ajettaessa pyörät ovat toki suorassa, eikä Ackerman-ongelmia tietenkään ole. Ackermangeometria säädettiin kuntoon 30 asteen kääntökulmalla. Sitä pienemmillä kääntökulmilla Ackermanissa voi olla teoreettisen pieniä eroja matemaattiseen Ackermanohjaukseen, myös tuota kulmaa suuremmilla kääntökulmilla voi eroja olla, mutta ne ovat suurimmillaankin erittäin pieniä. Alkuperäisellä koeajoa varten rakennetulla ohjaussauvalla pyörä kääntyi vetävän pyörän ympäri ilman, että tämä liikkui lainkaan kumpaankaan suuntaan, eikä ohjaavista renkaista kuulunut minkäänlaista natinaa tai laahausääntä. Lopullisen ohjaussauvan mitoituksessa tuli jonkinlainen mitoitusvirhe, eikä Ackermanit ole enää lähelläkään oikeaa. Pitäisi korjata, ettei jää väärää vaikutelmaa koeajajille. 
Kyselevät tuolla toisessa ketjussa pyöräkuormia. Laitan tännekin, niin on helpompi löytää niitä haluavien.
Vasen takapyörä tyhjänä 8 kg kuormalla 69.1 kg = 52%
Oikea takapyörä tyhjänä 3,4 kg kuormalla 41,1 kg= 31%
Oikea etupyörä tyhjänä 6,7 kg kuormalla 21,1 kg= 16%
Yhteensä pyörä tyhjänä 18,1 kg kuormalla 131,3 kg=100%
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma