No nyt olisi Strada jälleen pyörillään. Tänään aamulla ajoin ensimmäisen pidemmän ajon ja hyvältä tuntui, kaikki tuntui pelaavan. Olihan taas mahtava fiilis päästellä kinnerillä On se vaan aivan eri asia kuin Furailla ajo.
Ohjaus tuntui nivelien vaihtamisen jälkeen paremmalta, jotenkin se ei ollut enää niin hätäinen ja jokatapauksessa tarkempi. Eli jos kinneristit meinaan niveliä vaihdella niin nuo IKH:n nivelet voi olla ihan varteenotettavat vaihtoehdot. Täytyy vaan katsoa kuinka ne pidemmän päälle toimivat. Ihan heittämällä ne ei kyllä mene paikalleen sillä alkuperäiset nivelet on noin 5 mm lyhyemmät joten alkuperäiset vivustot ovat IKH nivelille vähän pitkät (kuva liitteenä). IKH nivelissä on myös vajaan 5 mm lyhyempi kierteen pituus jote niissä on vähemmän säätövaraa. Lisäksi IKH nivelet pitää sopivilla välikkeillä irrottaa kiinnityspisteistä että niiden liikevara tulee käyttöön ja sitten pitää hommata sopivan pituiset ruuvit kiinnitykseen. Detaljitietona vipujen pituudet nivelien keskeltä keskelle pyörän etupäästä taakse lueteltuna: n. 170 mm, 301 mm ja 308 mm.
Kasaaminen sujui ihan mukavasti. Yläosan ja alaosan liittämisessä oli kyllä aivan älytön painiminen, hankalissa paikoissa olevat ruuvit kiusasivat ja varsinkin eturungon kiinnityspisteiden ruuvit eivät tahtoneet millään osua yläosan reikiin. Asiaa ei helpottanut se että kansien väliin tuli laitettua tuollaista tököttiä joka rupesi jo vähän jämähtämään kun koitin viimeisiä ruuveja saada paikoilleen https://www.rakennuskemia.fi/Default.as ... ductId=123 Jos joku samaan hommaan ryhtyyn niin kannattaa ehkä valita joku toinen massa tuonne väliin. Ja jos on apua saatavilla niin toinenkin asentaja voisi olla kannen kiinnittämisessä paikallaan yläosaa paikalleen pakottamassa. Saa myös nähdä kuinka kannen irroitus sitten joskus tulevaisuudessa onnistuu tuon massan kanssa. No ihan heti ei ole tarkoitus asiaa kokeilla
Jarruvaijerien kuoret vaihdoin ja lisäksi muutin kuorien kiinnitystä. Kuoret olivat hanganneet koppaan muutamastakin eri paikasta ja olivat jo kärsineen näköiset. Pidensin kuoria hieman ja lisäksi porasin reiät kiinnityspisteille niin kuin ainakin eemelin Mangossa oli. Näin kuoret tuntui saavan asennettua niin etteivät ne ajaessa hankaa pahasti koppaan tai muuallekkaan.
Strada maalattiin ihan vaan paikkamaalauksella. Maaliksi hommattiin paikallisesta värisilmästä spray tölkki Velomobiel.nl:n sivuilla kertomalla RAL 5015 värillä ja se kyllä oli aikalailla oikean väristä. Lisäksi laitettiin pohjamaalia alle. Vaikka väri olikin kohdallaan niin pintatekstuuri ei vastannut alkuperäistä vaan pinnasta tuli hieman röpelöinen appelsiinipinta kun alkuperäinenhän on aivan sileä. Eli maalauspaikan kyllä läheltä erottaa, mutta ihan tyytyväinen olen lopputulokseen kuitenkin, sillä muutaman metrin päästä katsottaessa pitää jo tietää mihin katsoo. Epoksi-fenolimikropallokitti osoittautui hieman hankalaksi maalausalustaksi sillä siihen tuntui aika helposti jäävän pieniä kuplia joita pohjamaalikaan ei meinannut oikein täytää. Paksulla pohjamaalikerroksella ja välihionnoilla kuplat sai kuitenkin katoamaan. Latoin valkoista heijastinteippiä maalirajoihin. Ei kyllä tullut niin tyylikkäitä teippauksia kuin omat vanhan oli mutta mennään nyt näillä. Pääasia että pyörä on taas ajossa. Ohessa vielä kuva oikeasta kyljestä ennen teippejä.