Karppaajien ruokavaliosta

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja

Re: Karppaajien ruokavaliosta

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Yksi asia unohtui laitaa tuonne paaston ajan tuntemuksiin. Paastossa palelee aina. Siksi kesä olisi ehkä paras aika sille. Muuten joutuu käyttämään enempi vaatetta ja/tai liikkumaan enempi. Yöt osaa olla tuon vuoksi joskus vaikeita, muuten kyllä nukkuu paremmin.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

tavasti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tavasti »

jviirret kirjoitti:

Tavastin pitäisi kokeilla kuinka paljon paastopäivän iltana jaksaa, minusta se suorituskyky ei niin hirveästi laske etteikö liikuntaharrastuksiin voisi osallistua. Pitää vaan ottaa 80% teholla.

Vaan kun on itse ohjaajana, ilman vakio-ohjelmaa, ja homma perustuu kaavaan 'tehdään niin kauan että ohjaajasta tuntuu pahalta'' ?

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

jviirret

tavasti kirjoitti:
jviirret kirjoitti:

Tavastin pitäisi kokeilla kuinka paljon paastopäivän iltana jaksaa, minusta se suorituskyky ei niin hirveästi laske etteikö liikuntaharrastuksiin voisi osallistua. Pitää vaan ottaa 80% teholla.

Vaan kun on itse ohjaajana, ilman vakio-ohjelmaa, ja homma perustuu kaavaan 'tehdään niin kauan että ohjaajasta tuntuu pahalta'' ?

No paastossa alkaa tuntua pahalta vähän aiemmin, eli no problem :D

Jukka

tavasti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tavasti »

jviirret kirjoitti:
tavasti kirjoitti:
jviirret kirjoitti:

Siis nimenomaan suuri ongelma, treenit ovat kaikille muille kelvottoman lepsut.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

jviirret

tavasti kirjoitti:
jviirret kirjoitti:
tavasti kirjoitti:
jviirret kirjoitti:

Siis nimenomaan suuri ongelma, treenit ovat kaikille muille kelvottoman lepsut.

Ota puukuulat ja käsket muiden tehdä rautasilla :D

Jukka

jori

Viesti Kirjoittaja jori »

80% teholla jaksaa pidempään myös paaston aikana. 20% pudotus on maksimitehosta.

Hyvin huomaan, miten pajon tekemisiä pyörii syömisen ympärillä. Nyt kun ei syö, tulee vieläkin mm. kurkisteltua jääkaappiin. :oops: Kylmä ei ainakaan vielä ole ainakaan nukkuessa. Päivällä pitää tehdä jotain fyysistä, niin lämmöt nousee, jos alkaa palella. Helposti muuten jää paikoilleen palelemaan.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

Onko jori tai jukka tutkinut kuinka paljon lihasmassa tuollaisessa kikkailussa tuhoaa?

Äkkiseltään puolet pudotetusta painosta on lihasta mutta onko sillä muita omituisuuksia tuolla paastoamisella?

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

jviirret

Mustasudenkorento kirjoitti:

Onko jori tai jukka tutkinut kuinka paljon lihasmassa tuollaisessa kikkailussa tuhoaa?

Jos suorituskykyä pidetään mittarina niin ei yhtään. Leuanveto ja etunojapunnerusten määrä jopa kasvaa kun paino tippuu, pyöräillessä pääsee paaston jälkeen samoihin keskinopeuksiin kuin ennenkin.
Viime vuoden Nokian tulokset on ajettu 4kk 5/2-paastoputki takana.
Tietenkin jos koko paaston makaa niin vaikutusta voi ollakkin...

Jukka

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

jviirret kirjoitti:
Mustasudenkorento kirjoitti:

Jos suorituskykyä pidetään mittarina niin ei yhtään. Leuanveto ja etunojapunnerusten määrä jopa kasvaa kun paino tippuu, pyöräillessä pääsee paaston jälkeen samoihin keskinopeuksiin kuin ennenkin.
Viime vuoden Nokian tulokset on ajettu 4kk 5/2-paastoputki takana.
Tietenkin jos koko paaston makaa niin vaikutusta voi ollakkin...

Jukka

Omituista etten sanoisi, oletettavasti tuossa paaston aikana ei passaa tehdä mitää isosti lihaksia kuormittavaa koska ainoa proteiinin lähde on lihakset itse?
Normi tilanteessa han lihaksen korjausmateriaali saadaan ravinnosta ja jos se jää vajaaksi puretaan tervettä lihaskudosta?

Näin olen ainakin ymmärtänyt. ei toki olisi ensimmäinen kerta jos olisin väärässä...

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

jviirret

Nii, ei mulla mistään pitkistä paastoista ole kokemusta. Pisimmät paastot olleet 7vrk ja näitä yhteensä kolme. Kaikista aika samanlaiset kokemukset.
Tuolla jotakin tuosta elimistö tuhotutumis järjestyksestä, kuten myös paljon muustakin, lyhyesti ja kansantajuisesti: http://www.sci.fi/~voas2333/paasto/paasto.pdf

Jukka

jviirret

Joriii!!! Viimene viesti 16.3. Kävikö sille niinku mustalaisen hevoselle?

Jukka

jori

jviirret kirjoitti:

Nii, ei mulla mistään pitkistä paastoista ole kokemusta. Pisimmät paastot olleet 7vrk ja näitä yhteensä kolme. Kaikista aika samanlaiset kokemukset.
Tuolla jotakin tuosta elimistö tuhotutumis järjestyksestä, kuten myös paljon muustakin, lyhyesti ja kansantajuisesti: http://www.sci.fi/~voas2333/paasto/paasto.pdf

Nappasin tuolta Jukan esittelemästä linkistä pari kappaletta tähän.

● Kun nämä nopeammat energialähteet ovat käytetty, menee elimistö lihastensäilytystilaan ja
rupeaa käyttämään rasvakudosta energiaksi. Ihmisellä on keskimäärin rasvaa 15kg, josta
noin 12kg voidaan käyttää energianlähteeksi. Tämä riittää noin 40pv paastoon.
● Elimistö käyttää energialähteitä tärkeysjärjestyksessä. Vähemmän tärkeät ja ruumiin
toiminnalle tarpeettomat kudokset käytetään energiaksi aluksi (rasva- ja kasvainkudokset),
jonka jälkeen paasto olisi syytä lopettaa (keho ilmoittaa tämän näläntunteen palaamisella).

Yle 1 esitetyssä ranskalais dokumeteissa esitetyssä "Paastoaminen" dokumenttielokuvassa kerrottiin, että kahden-kolmen paastopäivän jälkeen elimistö menee varsinaiseen paastotilaan, jossa 4% energiasta tehdään lihaksista irtoavista aminohapoista ja 96% rasvasta. Maksa tekee rasvasta ketoaineita, joita aivot mielellään käyttävät. Proteiineista tehtävää glukoosia tarvitaan vain pitkien hermojen (mitokondriot kaukana) ravitsemiseen. Ketoaineista aivot pitävät ja tämä aiheuttaa kirkkautta ajatteluun, jopa euforiaa.

Minulla paasto jatkuu iloisesti. Tänään tulee viikko täyteen varsinaisesta aloituksesta, perjantaina viikko siitä, kun olen syönyt yhtään mitään ja lauantaina viikko siitä, kun lopetin teen (mustan sokerittoman) juonninkin.

Sääli, kun tuota Paastodokkaria ei enää ole Areenalla. Minulla se on tallennettuna, mutta se on kooltaan n. 350 MB, joten sen lähettäminen ei ole kovin helppoa. Minä en osaa valitettavasti käyttää P2P ohjelmia.

Jori

Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Pastori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pastori »

jori kirjoitti:

Sääli, kun tuota Paastodokkaria ei enää ole Areenalla. Minulla se on tallennettuna, mutta se on kooltaan n. 350 MB, joten sen lähettäminen ei ole kovin helppoa. Minä en osaa valitettavasti käyttää P2P ohjelmia.

http://areena.yle.fi/tv/2108960

Edit. Mulla on se dokkari. Joka kovasti sitä hamuaa ja ei kerkii sitä ladata itelleen areenasta - niin ottakoon yhteyttä.

Edit 2. Ja ennenkuin joku kysyys että miten niitä nyt voi itelle ladata, niin > http://mpartel.github.io/yle-downloader-gui/

jori

Pastori kirjoitti:

Mulla on se dokkari. Joka kovasti sitä hamuaa ja ei kerkii sitä ladata itelleen areenasta - niin ottakoon yhteyttä.

Hee, se onkin tullut takaisin Areenalle. Hyvät esitykset kutsutaankin enkoreen! :D

Jori

Pastori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Tää kantsii sitten tsekata samaan hintaan. http://ohjelmat.yle.fi/akuutti/eroon_vehnasta

Vastaa Viestiin