Cargo trike pohdiskelua.

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Cargo trike pohdiskelua.

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Pastori kirjoitti:

Monikäyttömalli - muutama eri kuski jotka on ihan erikokoisia.

Silloin ehkä penkillä säädettävä malli, ei tarvi ketjun kans puljata. Toisaalta onhan siihenkin näitä rullavirityksiä jolloin ei tarvi sentään ketjun pituutta alkaa muuttelemaan.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Cargo trike pohdiskelua.

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Perseen sijainti nivelen päällä olsi tietty aika hyvä.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Cargo trike pohdiskelua.

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Pastori kirjoitti:

Perseen sijainti nivelen päällä olsi tietty aika hyvä.

Tai sitten tämä malli:

Kuva

Penkkiä helppo siirtää vaakaputken päällä ja tankojen ylös/alas käännöllä niiden etäisyyden saa sopivaksi kaiken pituisille.
Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Cargo trike pohdiskelua.

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Tätä pyörää voi katsella tästä: http://bikecult.com/works/archive/10bic ... clops.html

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Cargo trike pohdiskelua.

Viesti Kirjoittaja PW »

Nivelohjattu, takaohjattu, python vai miksi tätä pitäs kutsua ?
Jos tuo koppa on täydessä lastissa, viekö se miten etupäätä ?

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Cargo trike pohdiskelua.

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Lean and center steered negative trail detla cargo trike?
Voisi kuvitella että raskaan kuorman vuoksi kuljettajan paino on noin edessä ja ohjataan koko kuljettajan painoa puolelta toiselle siirtämällä. Kaksipyöräisenä voisi olla sietämättömän raskasta kun ohjaamalla pidetään tasapainoa, mutta trikenä kai toimii kun noita on tehty useampia ja osa jopa viimmeistelty ihan kunnolla.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Cargo trike pohdiskelua.

Viesti Kirjoittaja jori »

jviirret kirjoitti:

Lean and center steered negative trail detla cargo trike?
Voisi kuvitella että raskaan kuorman vuoksi kuljettajan paino on noin edessä ja ohjataan koko kuljettajan painoa puolelta toiselle siirtämällä. Kaksipyöräisenä voisi olla sietämättömän raskasta kun ohjaamalla pidetään tasapainoa, mutta trikenä kai toimii kun noita on tehty useampia ja osa jopa viimmeistelty ihan kunnolla.

Tällaisia on Pariisissa. Paino on vieläkin edempänä. Ohjaus on pitkillä vivuilla, jotka vipuvälityksellä kääntävät koko etupäätä. Ohjaus on väärin päin. Kun käännät vasenta vipua eteen ja oikeaa taakse, keula kääntyykin vasemmalle. :shock:
Kuva

Liitteet
Pyörätaksi2pieni.jpg
Pyörätaksi2pieni.jpg (116.39 KiB) Katsottu 3496 kertaa

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Cargo trike pohdiskelua.

Viesti Kirjoittaja jviirret »

jori kirjoitti:

Ohjaus on väärin päin. Kun käännät vasenta vipua eteen ja oikeaa taakse, keula kääntyykin vasemmalle. :shock:

Näinhän se on tuossa aiemmassa cargotrikessä ja flevo trikessäkin jos tanko on kiinni takaosassa.

Kuva

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Cargo trike pohdiskelua.

Viesti Kirjoittaja jori »

Niinpäs onkin. Tuossa Pariisilaistaksissa on vain ohjaustenostin. :D

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Cargo trike pohdiskelua.

Viesti Kirjoittaja jviirret »

jori kirjoitti:

Niinpäs onkin. Tuossa Pariisilaistaksissa on vain ohjaustenostin. :D

Ohjataankin vain yhdellä kädellä :wink: Jarru näyttää vähän alimitoitetulta, yksi vaijeritoiminen rumpujarru :shock:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Cargo trike pohdiskelua.

Viesti Kirjoittaja jori »

jviirret kirjoitti:
jori kirjoitti:

Niinpäs onkin. Tuossa Pariisilaistaksissa on vain ohjaustenostin. :D

Ohjataankin vain yhdellä kädellä :wink: Jarru näyttää vähän alimitoitetulta, yksi vaijeritoiminen rumpujarru :shock:

On siinä kaksi vipua. Toinen on vain täysin eteen kääntyneenä, koska keula on vinossa. Vai tarkoititko Pariisilaista ajoasennetta. Siinä tosiaan ohjataan vain yhdellä kädellä, jos silläkään, kun on niin paljon muuta tekemistä ja puhuminenkin vaatii huitomista.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Cargo trike pohdiskelua.

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Kuva
Tässä vettä myllyyn lisää. :roll:

visiopetteri
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 261
Liittynyt: 02 Marras 2007, 16:02
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Cargo trike pohdiskelua.

Viesti Kirjoittaja visiopetteri »

Tuo Flevo trike on vähän vaivannut mielessä. Se tai joku muu periaatteessa kaksipyöräinen mutta kuitenkin tavarankuljetuskykyinen olisi kätevä. Oletettavasti tuolla Flevon trikelläkin vetelee työmatkat siinä kun flevo bikellä, ainoastaan lisäpaino lisä harmina. No ok kans ne pari ylimääräistä rengasuraa. Kun noita 26 ja 28" kiekkoja on jo olemassa niin luultavin olisi se että eteen 26" ja taakse trikenä 2x20" ja bike-perään 26". Sen mitä nettiä tullut surffattua, niin flevo racerin (28" kiekoilla) kuvat löytyy ja triken/biken (20") kans. Niistä jos yhdistelisi niin varmaan saisi ihan toimivan.

Jos noita flevon osia alkaa sorvauttamaan, niin oiskohan niille menekkiä jos samalla teettäisi useampaan pyörään osia?

Pitäs kai testata eka että miten hyvä tai huono se flevo olisi omiin tarpeisiin, sen tekemistä vaan puoltaa vahvasti se että siihen löytyy valmistuskuvat osille :lol:

Vauhti! Se SE on, mitä näillä vehkeillä ajetaan takaa! Mukava penkki tulee sitten boonuksena 8)

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2029
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Cargo trike pohdiskelua.

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

Täällä oli Flevotrike myynnissä, tosin meni jo: http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... ike#p26277
Ilmoituksessa on mukavasti kirjailtu sen ominaisuuksista ja omituisuuksista.


Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

visiopetteri
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 261
Liittynyt: 02 Marras 2007, 16:02
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Cargo trike pohdiskelua.

Viesti Kirjoittaja visiopetteri »

Joo se myynnissä ollut Flevo tuli kyllä noteerattua vaan en viitsinyt alkaa turhaa kyselemään kun oma ihmettely ei olisi kuitenkaan johtanut koeajoa kummempaan lopputulokseen myyjän kannalta. Ehkä se vaan täytys johonkin väliin aloittaa rakentamaan niin kaippa se silleen sitten selviää. Toisaalta tässä on hetki aikaa olla kuulolla kun ei kuitenkaan ehdi heti aloittamaan, joten voi taas olla että perinteisen kaavan mukaan suunnitelmat ehtii välissä vaihtua moneen kertaan.

Vauhti! Se SE on, mitä näillä vehkeillä ajetaan takaa! Mukava penkki tulee sitten boonuksena 8)

Vastaa Viestiin