jviirret kirjoitti:Itse laittaisin napadynamon ja siihen kuuluvan lampun. Työpaikalla käytössäni on tällainen pystäri ja kyllä sillä näkee. Paljoko näissä lie luxeja? Haittapuolena pieni jarruvaikutus ja ei valaise kun pysähtyy
Varmaan aika monilla valmistajilla on nykyään dynamolampuista sellainen versio, että pieni kapasitori latautuu ajaessa. Eli, valoa riittää pariksi minuutiksi paikalla ollessakin, kun kapasitorin lataus purkautuu.
Mulla on Scorpion-trikessa B&M 6 dynamo ja valo, jossa on juurikin tuollainen systeemi, ja se on kyllä aivan toimiva. Mutta allekirjoittaneella vain on pienoinen asenneongelma tuollaisiin tavallisiin dynamoihin liittyen. Kun pystyarkipyörässä on ollut muutaman vuoden ajan napadynamo, niin tuntuu, että rengasta vasten pyörivästä dynamosta lähtee 'korvia särkevä' vinkuna Josta pääsenkin sujuvasti valoihin liittyvään kysymykseen... Olen miettinyt Scorpioniin, joko
1) vesipullon muotoisen akun tai
2) kahden pienen LED-taskulampun hankkimista.
Ensimmäistä olen katsellut netistä, mutta ei ole vielä löytynyt sopuhintaan. Vinkkejä/linkkejä otetaan vastaan Pystyykö dynamokäyttöön tehtyyn valoon yhdistymäään muitta mutkitta akun? Vai tuleeko jotain ongelmia vaihtovirta-tasavirta-seikoista?
Jälkimmäiseen liittyen tuumailin, saiskohan kaksi Led Lenser V8 Turbo -valoa etulokasuojien päälle kiinnittämällä pienet ja näppärät valot. Tuleeko jollekulle mieleen joitain potentiaalisia ongelmakohtia tuohon ratkaisuun liittyen?