Eli miks näitä pitää värkätä ku pyörä on toimiva muuta ku ajoa?
Tavoitellaan jotakin parempaa ? Vrt mun maasturin evoluutioprojekti... yritän saada sen tehtyä niin että nykyinen pysyy ajokunnossa. Muuten käy kuten etuvetosen kanssa eli paljon jää ajoja väliin.
Joo, ei mitään järkee
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
En löytäny mistään, oonko aikasemmin tätä punninnu, luulin ett 16kg. Nyt kun poistin "ylimääräset putket" ja punnitsin, painaa edelleen 16kg - ei kevene niinku ei kuskikaan
Tuo yläputki jonka poistin olikin hyvin kevyt ja vain noin 1mm paksu - uus putki taas reilu 1,5 mm paksu ja tuntui jo kädessä painavalta. Tuhraantui kevennys haaveet tuohon, no jos rakennelma toimii voi (joku) tehdä paremman ja kevyemmän
Rengas hankaa edelleen oikean puolen putkeen, henkilökohtaisena ongelmana on hahmottaa mistä pitää katkasta ja mihin päin vääntää - jotta kaikki palikat olis ooikeessa asennossa
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Milläs fiksummat katkoo vaijerin kuoret ? Rälläkällä ja rautasahalla oon katkonu, tuppaa rispautumaan ja smirgelissä tai rälläkän terässä oon koittanu hioa pahimpia pois jotta saan sen tulpan paikoilleen. Tuota ohutta rällääkän terää taidan koittaa nyt. Onko parempia konsteja ?
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Milläs fiksummat katkoo vaijerin kuoret ? Rälläkällä ja rautasahalla oon katkonu, tuppaa rispautumaan ja smirgelissä tai rälläkän terässä oon koittanu hioa pahimpia pois jotta saan sen tulpan paikoilleen. Tuota ohutta rällääkän terää taidan koittaa nyt. Onko parempia konsteja ?
Petri
En tiedä miten viksummat tekee, mutta minäkin katkon kuoret lentävällä. Ohut terä hyvä, kuten muutenkin katkaisussa.
Kovan päivän ilta päättyi kuitenkin lyhyeen koeajoon. Normaalin sähellyksen kautta haluttuun lopputulokseen
Vaihteet viel puuttuu, jos löytäs semmosen pienen kitkavivun vai mikä se oikeesti on - sillä vois pärjätä.
Ulkonäön puoleen tuommoseen etupäähän sopis emäputkesta oikeen olkapään yli menevä tukiputki, joita näkee ranskanfoorumilla. Runkoputki vois sillon olla rimpulampaa.
Petri
Liitteet
2014-05-03 18.35.41.jpg (218.56 KiB) Katsottu 2643 kertaa
2014-05-03 18.36.04.jpg (249.14 KiB) Katsottu 2643 kertaa
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Miten tuolla kuoren katkaisee Itse yhdesti yrittänyt ja siitähän tulee ihan hirveän näköinen, kirveelläkin parempi. Tuo on tehty vaijerien sisuksien katkomiseen.
Kuoret katkon rälläkällä, katkaisukohdan siistin pienellä ristipäämeisselillä ja viilalla. Mitään tulppia en noihin vaijereihin laita, nehän jaa nippeleiden sisään piiloon ja muutenkin tuntuu vähän turhalta hienostelulta.
Mulla toimii vaijereille parhaiten 0.8mm:n rälläkän laikka. Ennen katkaisua käsille terävä pistepuikko jolla heti lämpimänä avaan sisällä olevan teflonputken. Ja etenkin vaihdevaijereiden kuoriin ehdottomasti ja mielummin metalliset päätyholkit. Muuten harvalla kierteellä olevat metallisäikeet löytää tiensä muhvin reikään ja jumittamaan vaijeria.
Tämä siis laatukuorille. Markettilaadulle ei ehkä niin nöpönuukaa.
Renkaan hankaamisen oikeanpuolen putkeen ratkaisin voimalla, järjen sijaan - vasaroin putken lyttyyn, nyt mahtuu hius väliin
Tuo johtuu hitsauksen aiheuttamasta vetelystä yläputkea hitsatessa. Pitäisi hiukan lyhentää hiukan ketjutukihaaraa tai pidentää yläputkea. Millin lyhennys noissa siirtää keskiötä kolme milliä sivuun.
Ei näy oikein kuvasta, mutta miten kiinnitit jarrukammen etuhaarukan vasempaan haaraan. Hitsasitko korvakkeen, kun ei näy klemmaria ympäri.
Viimeksi muokannut jori, 04 Touko 2014, 10:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Kilometrin ajoin ja huomasin ett hivottelee kuitenkin välillä ketjuputkea. Kuskin paino vaikuttaa, muuten toimi ihan hyvin. Ketjuputki on toisesta päästään vain akselimutterin alla, tuon kun hitsaan ni jäykistää varmaan ja saan haarukan semmoseen aaentoon ett rengas mahtuu.
Jarrukammelle hitsasin haarukkaan korvakkeen.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Laitan vielä kuvia kun ovat kivoja. Näkyy jarrukammen korvake, vois viel hitsata - ketjuputken dropparista näkee ett ei oo kunnolla jos tuon hitsais haarukkaan niin ett lyhenee ja pomppis tuon vasemman putken päällä ensiks ni ehkä asettus kohilleen.
Hito kylmä tääl on, yrittää kurkust joku tauti sissään.
Petri
Liitteet
2014-05-04 11.09.37.jpg (256.13 KiB) Katsottu 2550 kertaa
2014-05-04 11.08.42.jpg (302.93 KiB) Katsottu 2550 kertaa
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Hito kylmä tääl on, yrittää kurkust joku tauti sissään.
Sanon lapsille aina, että keväällä pidetään pipo päässä ja ennen kaikkea kaulaliina kaulassa. Ihan sama, mitä muuta on päällä -vai onko mitään. Juhannuksena saa riisua pipon ja kaulaliinan ottaa uinnin ajaksi pois.
Viimeksi muokannut jori, 04 Touko 2014, 12:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma