Ylätukivarsien sisäpäät ovat kiinteissä laakereissa runkoputken alla. Alatukivarsien sisäpäät on laakeroitu kallistuvaan kehtoon, jota minun nähdäkseni keikuttaa "stemmin" jatkeena oleva vipu. Eli pyörien kääntö ja kallistus olisi kytketty... ainakin samasta ohjaustangosta tulee komento, ilmeisesti ohjaustangon kääntö kääntää pyöriä ja sivuittaissiirto tai kallistus kallistaa koko pyörää. Mutta menee sinne keskelle yksi vaijerikin, kallistuksen lukitus varmaan, koska koko jousitusapurungon etupäässä on levyjarrusilta ja jarrulevykin, joka näkyy kahdessa viimeisessä kuvassa aika huonosti, mutta alatukivarren sisäpää menee sen taakse piiloon.
Kallistus on toteutettu kaksipyöräistekniikalla, eli ns. vastaohjauksella ja pystyssä pysytään kallistusjarrun avulla.
Kallistuksesta saa hyvän kuvan katsomalla tämän videon kohtaa 1:22 - 1:26 väliä ja kiinnittämällä huomion renkaiden ohjausliikkeisiin. Iskarien yläpäät ja kallistusjarrun levyosa ovat yhtä puuta. Kuvassa ote tuolta videolta.
Liitteet
Steintrike kallistus.png (623.54 KiB) Katsottu 2024 kertaa
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Bongattu Steintrike Helsingissä pyörätapahtumassa 17.5.
Oli se siistin näköinen. Ja oikein tekemällä tehdyn... Tosi paljon hienoja yksityiskohtia. Tämä yksilö ei ole kallistuva, mutta varmasti mukava ajaa. Eipä tullut pyydetyksi koeajoa kun en ollut yksin liikkeelllä.
Liitteet
Siinä se on.
140517Steintrike_s.jpg (106.81 KiB) Katsottu 1953 kertaa
Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->