Jepujep, eli myynti-ilmoitukseeni oli päätynyt kaikenlaista off-topic -materiaalia, joka on poistumassa, joten jatketaanko porinoita täällä jos osallistujia vielä kiinnostaa?
(Tavoitteena siis matkavauhtien kasvattaminen vaihtamalla trike matalaan kaksipyöräiseen)
tavasti kirjoitti:Itse en oikein usko että pelkästään pyörää vaihtamalla nopeudessa on tuollaista muutosta.
No joo... en mää nyt oikeasti kuvittele pääseväni pelkkää fillaria vaihtamalla noin lujaa, mutta lujempaa kuitenkin... pitkällä matkalla nopeudet putosivat noin 3-5km/h verrattuna Alligtiin. Trike on pirun hauska ajaa, mutta nykyisin, kun pitää tyttären hoitoaikojen vs. omien työaikojen ikävän pienen aikaeron takia mennä matalalentoa töistä 10 km:n päähän, niin triken hitaus alkaa tympiä. Kyllä tuon tykittelyn tekee pari kertaa viikossa mielellään, mutta viitenä päivänä peräkkäin joka viikko alkaa parin kuukauden jälkeen ottaa päähän.
visiopetteri kirjoitti:Trikellä tuli ajettua noin 10km matkaa 35 keskinopeudella ja matkalla oli muutama ihan kunnon mäki joissa vauhti tippu tosi rankasti.. Aika paljon noi mäet tekee etenemiseen, eli tuskin tuota mun matkaa ainakaan ois ajanu radikaalisti nopeempaa 2 pyöräselläkään. Käytännössä se maksimi nopeus voi rajoittua monella muulla tavalla, kuin (pelkästään) pyörän tyypin perusteella.
Tuo on kyllä tosi kova keskari: omat vauhtirajani on aika hyvin tiedossa, joten pystyn aika hyvin sanomaan, mikä on maksiminopeuteni eri pyörilläni. Käyräsarvisella tunnin lenkin vauhdit olivat keskimäärin 28-31 km/h, maastopyörällä 26-29 km/h, Alligtin nojakilla 28-32km/h ja tällä trikellä 25-27km/h.
visiopetteri kirjoitti:Vai onko se miten raskas lumella?
En tiedä vielä. Mielenkiinnolla odotellaan.
Viime talvena vain tuli huomattua, kuinka hyvissä säädöissä oleva, kunnollisilla osilla ja 660 nastalla varustettu maastopyörä vain on paras talvipyörä. Reitit pystyi oikomaan halutessaan vaikka luistelukentän poikki, jos mieli teki. Eikä lumi hidasta isoja ja leveitä renkaita läheskään niin pahasti.