Miten vaihdetaan ketjunohjurin o-rengas? Leikkaa liimaa vai halkeaako ohjuri?
Jouni
Miten vaihdetaan ketjunohjurin o-rengas? Leikkaa liimaa vai halkeaako ohjuri?
Jouni
Pienellä ruuvarilla tai vaikka virkkuukoukulla venytetään vanha rengas reunalaipan yli pois ja uusi tilalle samalla tietä. Se on vain kumirengas, jolle on sorvattu keskelle ura. Kumi venyy kyllä riittävästi.
Kumihommissa ei liukaste ikinä haittaa. Minä käytän nestesaippuaa.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
jori kirjoitti:Pienellä ruuvarilla tai vaikka virkkuukoukulla venytetään vanha rengas reunalaipan yli pois ja uusi tilalle samalla tietä. Se on vain kumirengas, jolle on sorvattu keskelle ura. Kumi venyy kyllä riittävästi.
Kiitos jori.
jori kirjoitti:Pienellä ruuvarilla tai vaikka virkkuukoukulla venytetään vanha rengas reunalaipan yli pois ja uusi tilalle samalla tietä. Se on vain kumirengas, jolle on sorvattu keskelle ura. Kumi venyy kyllä riittävästi.
Mulla Paseossa takarengas ei meinaa millään nousta 15cm matkalta paikalleen. Räjäytin jo yhden sisäkuminkin (SV12A ja 8bar), kun koitin paineella saada paikalleen. Sain vinkin, että käytä silikonisuihketta. Toimii eikä sotke.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
janx kirjoitti:Mulla Paseossa takarengas ei meinaa millään nousta 15cm matkalta paikalleen. Räjäytin jo yhden sisäkuminkin (SV12A ja 8bar), kun koitin paineella saada paikalleen. Sain vinkin, että käytä silikonisuihketta. Toimii eikä sotke.
No jumalation! Oon meinaa aika monta kertaa takunnut 47-406 Marathon Plussan kanssa, 559:n kanssa ei mitään ongelmia. Täytyy kokeilla seuraavan kerran!
Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike. ~ John F. Kennedy
Current fleet: Hase Tagun (2021-) - Hobie Mirage Oasis (2014-) - Specialized Source Elite Disc (2015-) - Radius C4 (2016-) - Trek Farley 5 (2019-) - Tern Link D7i (2020-)