TMS kirjoitti:No koskas tästä kinneriprojektista ja sen vaiheista saadaan täällä kuulla lisää? Nokialla varmaan viimeistään, mutta olishan se kiva jotain suuntaviivoja kuulla jo ennemminkin.
Laitetaan nyt muutama rivi tähän, mutta jatkossa tämä aihe tarvii laittaa oma otsikon alle.
Oon aatellut, että lowrides kertoilisi itse, kun opinnäytetyönsä on. Kiireinen mies, eiköhän jossain vaiheessa selostusta ilmaannu. Täytyypä kysyä.
Projektin tilanne viimeisimmän (meikäläisellä olevan) tiedon mukaan on, että plugi koria varten olisi menossa jyrsintään piakkoin, ehkä jo tulevana viikonloppuna. Eli uros-plugi MDF-levystä. Sitten plugin pinnan viimeistely, ja lasikuitumuotin teko tuon päälle. Tämän jälkeen varsinaisen korin laminointi ko. muottiin. Tuusulan miehen eli Nojailijan kuituosaamista olisi aikomus hyödyntää näissä työvaiheissa.
Meikäläinen on luvannut avustaa/huolehtia korin sisälle tulevan tekniikan kanssa. Takaohjauksen testaamista varten rakentelin toisaalla mainostetun trike-proton, jolla konseptin toimivuutta testattiin siinä määrin kuin se ilman koria oli mahdollista. Tätä trikeä ei ole aikomus kattaa (ainakaan tämän projektin yhteydessä), vaan kun ensimmäinen kori saadaan laminoitua, niin sen sisälle tulee omat apurungot niin takaohjaukselle kuin etupään voimansiirrolle. Nykyiseen trike-protoon olisi aikomus vielä rakentaa takaohjauksesta versio 2, jonka geometrian voisi toivottavasti kopioida myöhemmin suoraan varsinaiseen kulkupeliin.
Korin muotoilu on lowridesin käsialaa, ja "tutorina" on toiminut tunnin ajon ME-mies Francesco Russo.
Pyydän muotoilijaa laittamaan kuvan/kuvia näkösälle tänne foorumille.
Toiveissa oli saada velomobiilista ajokelpoinen (=viimeistelemätön) proto1 valmiiksi vielä tämän vuoden puolella. Katsotaan kuinka käy.