kmb kirjoitti:Mahe kirjoitti:Mulla on nyt muutama sata kilometriä takana Azub Ibexillä, jossa on toi Suntourin Epicon. En ole kaivannut lukitusta kertaakaan, pyörä ei niiaile kovaakaan polkiessa niin paljon että olisin siitä häiriintynyt tai juuri edes huomannut. Kuvittelisin että maxissa ja muissa samalla takahaarukalla tehdyissäkin on se ketjulinja mietitty niin ettei takajousitus pompota pahemmin polkiessa.
Kiitos, hyvä tietää. Oletko ollut Ibexiin tyytyväinen? Pärjääkö ilman niskatukea (vähän ongelmia budjetin kanssa, pitäisi säästökohteita löytää...)?
Hyvä pyörä se on. Ei mikään tuulennnoppea, kun painoa on jonkin verran, mutta äärimmäisen mukava ja vakaa kaikissa nopeuksissa. Joku taisi täällä luonnehtia Azubin pyöriä että "ei km/h vaan km/päivässä" 
Kyllä se niskatuki on hyvä olla olemassa ainakin jos penkin aikoo säätää niin alas kuin se menee. Itsellä on vielä vähän varaa laskea, ja pärjäisin varmaan ilmankin tukea tällä asetuksella, mutta kyllä se on pidemmillä lenkeillä ihan käytössä.
Tuohon iskarikysymykseen palatakseni, ajelin eilen 54 kilsan lenkin, johon mahtuu jokunen vähän tiukemmin nouseva nyppylä (Alfine 11:n pienin vaihde vastaa 43 hammasta, edessä keskimmäinen 38t) ja kun oikein fiilistelin tuota notkumisasiaa niin kyllähän sitä jonkun verran esiintyy, on varmaan yksilöllistä milloin se alkaa häiritä ja kaipaa lukitusta.
En kokeillut lukitusta vauhdissa mutta omassa pihassa tunnustellen sen saa penkin takaa käsin vauhdissa helposti päälle kun opettelee tietämään missä se vipu on. Eli jos ei maastoajoa harrasta missä se pitää saada nopeasti päälle ja pois niin kaukosäätöä ei tarvinne. Maxissa yms. voi tosin olla eri juttu kun se iskari on osittain siellä rungon sisällä, ei nyt ole ihan tarkkaa muistikuvaa miten se asettuu.