Mika H. kävi sitten Seinäjoella korjaamassa mun matka-ajokin:)
Iso kiitos vieläkin ja kiva oli nähdä livenä.
Joo olihan melkonen yllätys kun tein leirintäalueelta lähtöä maantielenkille niin heti tulee nojapyöräilijä vastaan... ja vielä kotiseudulta ! Eiköhän stemmi tullut tiukattua, ruuvilukitteen kanssa pysynee kasassa vähän pidempään.
Reissun takia vähäksi jääneet ajot, eilen tuli ajettua 55 kilsaa 36.4 keskarilla ja 133 keskisykkeellä, pohjanmaan lakeuksila tuntee itsensä ihan teräsmieheksi kun mittari näyttää 40:n lukemaa tai yli melkein koko ajan. Vaunulla sitten huomasin että taas on stemmipuomin sauma ratkennut...
Kotia kun sunnuntai-iltana ehdittiin niin piti käydä mukavassa viilenevässä tyynessä illassa ajamassa viikon satanen. Stemmi kesti vielä tuon reissun, seuraavaksi taas hitsaamaan värkkiä kasaan.
Vaasa.....piti hypätä paattiin aika ei olis riittänyt kiertää Haaparannan kautta.
Hitaat tiet, rankka maasto, helle. Pantiin kyllä ajokin ja kuskin limiitit uusiksi höga kustilla. Kiipeää se nojakkikin ja kuorman kanssa. Komia oli kyllä maisema. Siellä ei todellakaan ajeta E 4 pitkin.
Mennään siksakkia sen molemmin puolin. Kilsoja paljon ja eteneminen hidasta etelä pohjoisuunnassa. N. tonni tuli Ruotsissa.
Olin mobiilidata motissa koko ajan. Onneksi poika jeesas taustalla.
Mukavaa olla kotomaassa...päivä huilia ja Oulua kohti.
Mukavaa olla kotomaassa...päivä huilia ja Oulua kohti.
Huh huh mimmonen reissu. Ei sun ja Terpan vauhdissa pysy millään... mutta on tässä vielä 3. sija ja joukkueen keskiarvokilsat tavoitteena. Saa nähdä saanko kurottua kinni... SyöteMTB sotki kyllä ajomääriä aika reippaasti.
Mulla alkaa taas kilometrejä kertyyn kunhan saan uuden päällyrenkaan eteen - ehkä perjantaina. Jotain terävää oli mennyt läpi. Pullistuu jo tosi ikävästi 5bar'lla....
Savenmaan Trike "Taipale" 2011 May -> / Raptobike Lowracer 2013 September -> Dual 700C Raptobike (lowracer) 2015 January
Vaasa.....piti hypätä paattiin aika ei olis riittänyt kiertää Haaparannan kautta.
Hitaat tiet, rankka maasto, helle. Pantiin kyllä ajokin ja kuskin limiitit uusiksi höga kustilla. Kiipeää se nojakkikin ja kuorman kanssa. Komia oli kyllä maisema. Siellä ei todellakaan ajeta E 4 pitkin.
Mennään siksakkia sen molemmin puolin. Kilsoja paljon ja eteneminen hidasta etelä pohjoisuunnassa. N. tonni tuli Ruotsissa.
Olin mobiilidata motissa koko ajan. Onneksi poika jeesas taustalla.
Mukavaa olla kotomaassa...päivä huilia ja Oulua kohti.
Joo, omakin kokemus oli, että kauaksi E4 tiestä... Tosin mä ajelin Uumajasta Ylitornioon. Oli vähän yllätys miten vaikea sen tien suuntaisesti oli mennä pyörällä. Ihan suosiolla varmaan kannattaa linjata reitti keskempää Ruotsia missä se on mahdollista mutta siellä on aikas paljon mäkisempää... muistaakseni itsellä pisin lasku polkematta oli 6,5 km ja sitten tuli risteys
Rankkaa varmasti näillä helteillä mutta matkailu avartaa pitää varmaan ruveta nukkumaan öisin, että aamulla jaksaa herätä ja polkea pyörällä töihin tai tipahtaa taas kilometrikisan tilastoissa Hyvin on tullut sinulla kilometrejä.
Mulla varmaan seuraava ulkomaa on edelleen Ruotsi, Götan kanavareitti http://www.gotakanal.se/en/Map/ ja siitä sitten Norjaan tai jos pitempi vapaa onnistuu niin Göteborgista Tanskaan.
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Mulla varmaan seuraava ulkomaa on edelleen Ruotsi, Götan kanavareitti http://www.gotakanal.se/en/Map/ ja siitä sitten Norjaan tai jos pitempi vapaa onnistuu niin Göteborgista Tanskaan.
Nyt ymmärrän miks ne jalka-aukot pitää teipata, ota kuitenkin pelastusliivit mukaan
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Mulla varmaan seuraava ulkomaa on edelleen Ruotsi, Götan kanavareitti http://www.gotakanal.se/en/Map/ ja siitä sitten Norjaan tai jos pitempi vapaa onnistuu niin Göteborgista Tanskaan.
Nyt ymmärrän miks ne jalka-aukot pitää teipata, ota kuitenkin pelastusliivit mukaan
Varamela pitää varmaan ottaa kans Yhdessä pyörämatkaajien illassa taannoin kävin ja muuan herrasmies kehui tuota reittiä jos tykkää ajaa veden äärellä, kuulema kaunista ja museoita yms. vanhaa miljöötä on paljon.
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Vaasa.....piti hypätä paattiin aika ei olis riittänyt kiertää Haaparannan kautta.
Hitaat tiet, rankka maasto, helle. Pantiin kyllä ajokin ja kuskin limiitit uusiksi höga kustilla. Kiipeää se nojakkikin ja kuorman kanssa. Komia oli kyllä maisema. Siellä ei todellakaan ajeta E 4 pitkin.
Mennään siksakkia sen molemmin puolin. Kilsoja paljon ja eteneminen hidasta etelä pohjoisuunnassa. N. tonni tuli Ruotsissa.
Olin mobiilidata motissa koko ajan. Onneksi poika jeesas taustalla.
Mukavaa olla kotomaassa...päivä huilia ja Oulua kohti.
Joo, omakin kokemus oli, että kauaksi E4 tiestä... Tosin mä ajelin Uumajasta Ylitornioon. Oli vähän yllätys miten vaikea sen tien suuntaisesti oli mennä pyörällä. Ihan suosiolla varmaan kannattaa linjata reitti keskempää Ruotsia missä se on mahdollista mutta siellä on aikas paljon mäkisempää... muistaakseni itsellä pisin lasku polkematta oli 6,5 km ja sitten tuli risteys
Rankkaa varmasti näillä helteillä mutta matkailu avartaa pitää varmaan ruveta nukkumaan öisin, että aamulla jaksaa herätä ja polkea pyörällä töihin tai tipahtaa taas kilometrikisan tilastoissa Hyvin on tullut sinulla kilometrejä.
Mulla varmaan seuraava ulkomaa on edelleen Ruotsi, Götan kanavareitti http://www.gotakanal.se/en/Map/ ja siitä sitten Norjaan tai jos pitempi vapaa onnistuu niin Göteborgista Tanskaan.
Jep oli hyvää kokemusta...opetti sen että kannattaaa tutustua olosuhteisiin
ja ländskeippiin. Vois olla että olis jäänyt menemättä jos olisin sen tehnyt:)
Seuraavalla reissulla on sitten hubdynamo jolla varmistaa navigoinnin ja pelit/vehkeet jotka pelittää. Hyvä reissu ja svedut tosi reilua porukkaa.
Aleksander Stub hymyjä väläyttelivät vastaantulijat.
Tuossa katselin että mökiltä lähtö reissuun ja paluu mökille n.2600 km. Tuntuu isolta määrältä pikkusen reilu kk.
Mittareita ostin kolme kappaletta tuona aikana..langat poikki. Uusii kestävät langat niin mittareita loppuiäksi.
Ongelma oli myös se että metsäleireistä lähtiessä ei alkuun muistanut tarkistaa onko anturi oikein ja mittari
toiminnassa. Pidin myös päiväkirjaa jossa oikeaa ajomäärää ylläpidin.
Kokemuksia ja tapahtumia kirjasin myös.
Jouni
Katselin sitten väärin n.2300 oikea lukema. Kaikki hyvin pientä viilailua oli ei muuta.
Mulla on nyt yksi tavoite saavutettu ja tarkoitus pitääkin, nimittäin että saisin pidettyä omat kilsat joukkueen keskiarvon yläpuolella. Perässä tulijat saa yrittää painaa mut k.a:n alapuolelle .
Viimeinen km-kisaviikko on alkamassa. Edelleen joukkue tasaisesti on puurtanut syksystä huolimatta ajoa sisään ja sarjassa viides sija ei ole millään tavalla uhattuna ellei yllätysmomentteja ilmaannu. Sijoituksen parantaminen vaatisi yllätysmomenttia jäsenistöltä sen verran hyvin on jo ajoja sisällä...
Kilsat on kirjattu..yhtiömme kiittää omalta osaltaan.
Löysäilin tietoisesti kun sain "päätavoitteen" eli reissun tehtyä.
Nyt pitäis etsiä harjoitusohjelmaa jostain jotta sais vähän monipuolisemmaksi tuota
ajelua. Kai se on sykevehkeitäkin kohta hankittava...huoh. Vinkkejä otetaan vastaan.
Iloinen siitä että yhtään joukkuetta jossa sana Oulu ei oo meidän edellä...sen verran pitää olla kilpailuhenkeä
Terpan koppiaisen vandalisointi jäi kyllä harmittamaan.
Nonni. Nyt on kisailut finaalissa, eilen oli viimeinen päivä kirjata kilometrejä joten näin niitä kertyi:
Nojistiimin kilsat
2014-09-23_Km-kisa_blurred.png (52.56 KiB) Katsottu 4255 kertaa
Ja tässä kaikkien sarjojen top-10 joukkueet:
2014 top-10 kaikki
2014-09-24_Km-kisa_kaikki.png (78.07 KiB) Katsottu 4255 kertaa
Näköjään Tehosarjassa olisi ollut jonninmoiset, kylläkin heikot, mahdollisuudet petrata kolme sijaa ja päästä mitaleille mutta ainakaan multa se ei olis onnistunu. Ajomäärät oli kutakuinkin tapissa, etenkin näin syyskuussa kun keskiviikkokrossit alkoi pyörimään. Ei kehtaa ihan tukossa lähteä revittelemään noita.
Hieno suoritus ja mukavan tasainen joukkue tällä kertaa ! Kiitokset kaikille tiimin jäsenille ja tsemppaajille.