Premnas bongattu 110 tien viereiseltä väylältä klo 16.40. kauniisti se Optima mutkaan taittuu
Kohtaamisia
- terppa
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
Re: Kohtaamisia
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
- terppa
Kyl ny o maalaispoika ihmeissään, kolmas nojakki saman iltapäivän aikana. Tämä oli orpona Aurajoen rannalla.
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
- jviirret
Ihmeissään olen itsekkin, näin Raahessa kaksi entuudestaan minulle tuntematonta nojapyörää
Ensimmäinen oli omavalmiste, tuli Raahen eteläpuolella Siniluodon risteyksen kohdalla vastaan ja toinen oli vihreä kaupallinen 20/26 raskaan näköisellä retkivarustuksella Saloisten Reipparilla. Terveisiä vaan molemmille, itse ajelin Geopyörällä ja omavalmistetta tervehdinkin
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
-
jviirret kirjoitti:omavalmistetta tervehdinkin
Niin joo, oman tallin väkeä tervehditään, ei kilpailijoita.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
- jviirret
jori kirjoitti:jviirret kirjoitti:omavalmistetta tervehdinkin
Tämä "retkipyöräiliä" ajoin noin 100m päästä ohi kun olin parkissa ja mun pyörä oli vielä häneen nähden auton takana joten tuskin huomasi sitä, eikä näin ollen noteerannut minuakaan
Jukka
jviirret kirjoitti:jori kirjoitti:jviirret kirjoitti:omavalmistetta tervehdinkin
Tämä "retkipyöräiliä" ajoin noin 100m päästä ohi kun olin parkissa ja mun pyörä oli vielä häneen nähden auton takana joten tuskin huomasi sitä, eikä näin ollen noteerannut minuakaan
Jukka
Juu sorry Jukka, koitin sua jopa kysellä tuolla Saloisten grillillä.
Tuo omavalmistekaveri tuli melkoisen tarkkaan 100 km ennen Oulua vastaan ja juteltiin jonkin aikaa.
Hieno oli nuoren miehen laite. Oli jo vähän poltetta päästä kotio ja saunaan joten en jäänyt pitkään pyörimään Raaheen.
Jouni
PS. Jos sulla oli tuo punanen paita päällä ajelin perässä aikas pitkään...menin vaan jossain vaiheessa väärälle puolen isoa tietä. Olisit nyt jumalauta käyny moikkaamassa!
kaksipyöräisiä olen nähnyt pk-seudulla vain muutamia, enemmän näyttäisi olevan trikejä liikkeellä
- jviirret
Baskeri kirjoitti:Juu sorry Jukka, koitin sua jopa kysellä tuolla Saloisten grillillä.
Tuo omavalmistekaveri tuli melkoisen tarkkaan 100 km ennen Oulua vastaan ja juteltiin jonkin aikaa.
Hieno oli nuoren miehen laite. Oli jo vähän poltetta päästä kotio ja saunaan joten en jäänyt pitkään pyörimään Raaheen.Jouni
PS. Jos sulla oli tuo punanen paita päällä ajelin perässä aikas pitkään...menin vaan jossain vaiheessa väärälle puolen isoa tietä. Olisit nyt jumalauta käyny moikkaamassa!
Tällä olin liikkeellä: http://www.saunalahti.fi/jukkviir/geocache.htm, mutta mustassa paidassa, eli onkohan siellä pyörinyt vielä neljäskin nojakki
Lähdit juuri saloisten grilliltä kun näin sinut, nousit valtatielle ja lähdit koht Oulua. Seisoskelin siinä grillin vieressä olevan kirpputorin seinustalla ja odottelin emäntää. Pyörä oli seinää vasten, mutta edessä tosiaan rivi autoja niin ei varmastikkaan näkynyt valtatielle päin.
Olisit ilmoitellut että ajelet Raahen ohi, olisin voinut kahvit keitellä. Meille ei tarvi isoa mutkaa valtatieltä tehdä...
Jukka
jviirret kirjoitti:Baskeri kirjoitti:Juu sorry Jukka, koitin sua jopa kysellä tuolla Saloisten grillillä.
Hieno oli nuoren miehen laite. Oli jo vähän poltetta päästä kotio ja saunaan joten en jäänyt pitkään pyörimään Raaheen.Jouni
Tällä olin liikkeellä: http://www.saunalahti.fi/jukkviir/geocache.htm, mutta mustassa paidassa, eli onkohan siellä pyörinyt vielä neljäskin nojakki
![]()
Lähdit juuri saloisten grilliltä kun näin sinut, nousit valtatielle ja lähdit koht Oulua. Seisoskelin siinä grillin vieressä olevan kirpputorin seinustalla ja odottelin emäntää. Pyörä oli seinää vasten, mutta edessä tosiaan rivi autoja niin ei varmastikkaan näkynyt valtatielle päin.Olisit ilmoitellut että ajelet Raahen ohi, olisin voinut kahvit keitellä. Meille ei tarvi isoa mutkaa valtatieltä tehdä...
Jukka
Jukka ei mitään hätää....kyllä varmasti keritään joskus kahvit juomaan:)
Jouni
- Premnas
terppa, et varmaan ollut kinnerillä liikkeellä kun en mä muita nojakkeja nähnyt (tai sitten keskityin niin paljon omaan ajamiseen) ?
Johan nyt noita nojakkeja ollut liikkeellä. Niiden määrä on tainnut lisääntyä koska silloin kun itse aloitin nojapyöräilyn niin oli aika harvinaisuus nähdä toista nojapyörää missään, nyt niitä on aina välillä tullut vastaan milloin missäkin.
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
- terppa
Premnas kirjoitti:terppa, et varmaan ollut kinnerillä liikkeellä kun en mä muita nojakkeja nähnyt (tai sitten keskityin niin paljon omaan ajamiseen)
?
Johan nyt noita nojakkeja ollut liikkeellä. Niiden määrä on tainnut lisääntyä koska silloin kun itse aloitin nojapyöräilyn niin oli aika harvinaisuus nähdä toista nojapyörää missään, nyt niitä on aina välillä tullut vastaan milloin missäkin.
Joo, työkeikka niin autolla liikuin, enkä kerinnyt edes morjenstamaan, aika nopeasti tilanne ohi Tän päivänen Turun reissu meni huonommin kun en yhtään nojakkia nähnyt vaikka kaupungille ja jojen varteen jäin tänäänkin haahuilemaan
- Premnas
No voi höhlä, jos olisin tiennyt niin olisin voinu tulla höpisemään samalla kun kävin Ruissalossa pyöräilemässä . Ei sitten liikuttu samaan aikaan samassa paikassa.
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Tohloppijärven rantapellolla kukkia kerätessä paikalle kurvasi perhe, jolla oli Hase Pino tandemi.
Olivat sen Takakenosta ostaneet. Olivat miettineet Tretsin ja Pinon välillä, ja Pinoon päätyneet koska etupolkija
on "pakotettu" polkemaan takakuskin tahtiin (vapaaratas lukittu).
Poika oli lievästi kehitysvammainen ja tällä pyörällä saa hyvää liikuntaa.
Pieni murhe on kuulemma polkimet. Polkimissa remmeillä lukittavat kehdot, johon kenkä kiinnitetään.
Ne vie sen verran tilaa että kehto ottaa eturenkaaseen kiinni enemmän käännettäessä. On pari kertaa tullut äkkipysäys.
Isäntä kyseli lukkopolkimista ja yhdessä katseltiin Pinon penkin / polkimien siirtomahdollisuuksia.
Polkimia pääsee eteenpäin siirtämään vasta kun poika kasvaa.
- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla
-
- Sisällöntuottajakokelas
Kerropas lisää tuosta vammaistandemista. Itse olen myös Treen seudulta ja perheessä on erityislapsi - joka tosin ei tandemnojaile, mutta pyöräilee ihkaomalla kolmipyöräisellä aikuisten pystärillä! Pystärissä ei tarvita noita erityispolkimia kun suunta on niin ylhäältä alas muutenkin. Ei ainakaan meidän tapauksessa tarvita. Mutta saattaisin tuntea tuon porukan, varsinkin Tohlopin seudulla. Minkä kokoinen poika?
Hasellahan on noita vammaisille markkinoituja nojakkeja. Katsottiin Kettwieseliä tytöllekin, mutta se ujosteli liian poikkeavaa ulkonäköä. Ja olisihan se ollut raskas. Päädyimme tosiaan sitten ihan pystäri-deltaan, joka näyttää enemmän tavalliselta pyörältä. Mahtava tavarakori!
Tadpole lieneisi epätasapainoiselle kuitenkin paras, mutta jostain syystä deltoja markkinoidaan enemmän vammaispiireissä. Ehkä se on se pystympi istuma-asento, ja toisaalta mahdollisesti helpompi istuutuminen ja nouseminen?
Takakenobikesin etusivulta heti ensimmäisenä löytyvä pyörä. Olivat kuulemma ottaneet suoraan tehtaalle yhteyttä, mutta olivat sieltä kertoneet että Suomesta myyjä löytyy.
Poika oli hoikka, n. 150 senttinen mukava miehenalku. Kävi koko meidän perheen tervehtimässä.
Aikaisemmin näin heidän ajavan alas Tohlopinrantaa Epilänkadulle.
Polkimet olivat alumiinikehikkoiset, joissa oli räikkäkiristeinen takaremmi.
Koitin hasen sivuilta löytää kataloogia muttei onnistanut.
- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla