Kiitos kiitos.
Rattaasta piirsin kuvan CADil ja ihan perus cnc plasmalla se on sit noinnnikö poltettu 3mm 355sta. Tais sittenki tulla alamittanen siitä rattaasta sil ekalla kunnon vedolla mul oli toisiks isoin pykälä viritettynä, 71/olisko 18 ja loivaan pitkään alamäkeen meni jo ylikierroksille. siis ilman katteita! 
Oli alunperin meininki tehä takatuuppari 622:lla vetävällä renkaalla, mut loppumetreillä päätin kuiteski tehä tollee. Pääsee vähemillä vetopuolen taittopyörillä, et eturenkku kääntyy veto päällä vielä järkevästi. Kai. Voimansiirron hyötysuhde-erosta voinee olla montaa mieltä yhden noin 90 astetta kääntävän ja kahden noion 45 astetta kääntävän taittopyräratkaisun välillä. Mun mielestä vähempi parempi.
MBB hän se voimansiirron kannalta olis paras, mut mikäli olen oikein ymmärtäny vaatii ajamaan opettelu hieman enemmä kärsivällisyttä ku toi.
Toi ketjulinjadilemma on kyl tiedostettu ja ketju on linjattu niin lähelle kääntöakselia kuin mahdollista tolla rakenteella. Etuhaarukka nääs tuli murjottuu aika lonkalta, ja yllätys yllätys pers.elleen hän se silleen meni. ketju otta käännettäessä- vetopuolella oikeen sorkan takapintaan -ja etupuolella jarrutaakiin jos menee vielä kiristää lähemmäs.
Täytyy kattoo kuinka kauan tota viritystä jaksaa katella tommosenaan. Äkkiähän noita sorkkia tietty vääntäis eteen ja siirtäis dropoutit(vaimitäneoli?) takas alkupräisee linjaa. Mut sit on vielä se tanan jarru tiellä vasemmalle kääntäessä. Hifistelijät(rahamiehet) laittais tietty levyjarrun, mut se menee mun makuu tosiaa jo vähä liiaan "hienoks". Tosimes tekis V-jarrutaakeille apuhaarukan jonnekki tilavampaa paikkaa. kattellaan..
Mun reitit ei oo mitää keskustakurvailua, vaan 95% suoraan posottamista, niin sen vuoks hyväksyin ketjun ny aluks tolleen. Pääsepähän kerää kokemusta.
Niin, ja oli sit "kevyt" kiire vääntää toi nippuu. Älysin viime keskiviikkoiltana et mul loppuu suojakaasun vuorasoppari seuraavana sunnuntaina, enkä ajatellu jatkaa sitä lennosta.(oma pullo tilauksessa). Torstaiaamuna vasta piirtelin kuvat ja viikonvaihteestakin koko lauantai meni kipeenä ollessa.
Eli pistetään aikataulun piikkii noi kämmit tälläkertaa! Ens kerralle täytyy sit keksii uudet hätävalheet