Postatkaapa kuvia ihmiset jotka olette tehneet verkkokankaastaa/kankaasta/hihnoista kokonaisia penkkejä tai selkänojia nojakeihin. Kaupallisetkin ratkaisut kiinnostaa. Ylipäänsä haluaisin mahdollisimman paljon erilaisia yksityiskohtia.
Syy: pitäis tehdä LWB:hen uus menkin selkänoja, ajattelin verkkoa, tuli jo putkeakin hommattua mistä taivutella ja juottaa kasaan. Yhden tosi huonon olen joskus tehnyt, joten nyt tarttis kuvia josta varastaa ideoita että tulis hyvä tällä kertaa.
Muoks: tän vois siirtää tonne rakenteluosioon, lipsahti väärään paikkaan.
Markus Heikkilä - Pyörät: Specbike Technics Comfort tadpole trike / DFXL kinneri / Tern Link D7i taittopyörä / vm -74 Peltirunko-Jopo
No, niinkuin varmaan olet jo nähnytkin, olen tehnyt sekä puusta että metalliputkesta penkkejä. Kuvissa oleva tyyppi on mielestäni hyvin toiminut. Remmi on PT-remmiä ja nyöri on 8 mm:n kumiköyttä, jota myy esim. Maritim.
Liitteet
Istuindetalji 2014.jpg (204.35 KiB) Katsottu 2545 kertaa
Istuin 2014.jpg (229.53 KiB) Katsottu 2545 kertaa
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
Tämmönen brutaalisti tehty konttorituoli raiskaus on mun lwb:ssä. Oon ihan tyytyväinen toimivuuteen ja ulkonäköön, miinuksia painosta ja suhteellisen paljon vaivannäköä ja euroja vaati tuokin tekele. valmis penkki jos löytää kaiketi parempi.
Tuo säätö ominaisuus on tietysti tämmösessä kokeilulaitteessa hieno ominaisuus. Nuo remmikiinnikkeet on nauloja taitettuina ja hitsattuna paikalleen.
Tein aluksi vanerista ja telttapatjasta penkin ja tämä on jo selkeesti parempi viritys siihen nähden.
No, niinkuin varmaan olet jo nähnytkin, olen tehnyt sekä puusta että metalliputkesta penkkejä. Kuvissa oleva tyyppi on mielestäni hyvin toiminut. Remmi on PT-remmiä ja nyöri on 8 mm:n kumiköyttä, jota myy esim. Maritim.
Onko Sakari noissa rei-issä holkit juotettuina, vai ihan vaan porattu reiät putkeen? Minkä paksuista putkea olet käyttänyt?
Markus Heikkilä - Pyörät: Specbike Technics Comfort tadpole trike / DFXL kinneri / Tern Link D7i taittopyörä / vm -74 Peltirunko-Jopo
Onko Sakari noissa rei-issä holkit juotettuina, vai ihan vaan porattu reiät putkeen? Minkä paksuista putkea olet käyttänyt?
Ei ole holkkeja. Pelkät 9 mm:n reiät, joiden reunat on pyöristetty. Samalla, kun reikien kautta on hyvä pujotella kumiköysi, ne keventävät rakennetta huomattavasti. Putki on 25 x 1,5 mm putkea.
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason