Vaihtaa vaan koko sisuksen nykyiseen toisesta navasta niin selviää helpolla. Edellyttää tietysti että kuori on kelvollinen.
Miull on yks toinen sisus, joka ei viimeks jostain syystä menny tuon navan kuoreen - ei yltäny tuo 23mm mutteri kierteille. Lisäks siinä oli vähän ruostetta.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Sovittelin jarrulänkiä paikoilleen, huomasin ett ottaa tuohon "vasempaansuoraan" kiinni - tuli siis tarve muuttaa sen paikkaan alemmas, mihin se oikeesti kuuluu. Samalla vois poistaa tuon ylimääräsen tukiputken. Ensimmäisten rälläkän vetojen jälkeen päätin kuitenkin tuumata ja tehdä homman jigissä, ettei keskiö lipsahda väärään asentoon.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
2014-10-02 16.40.29.jpg (243.46 KiB) Katsottu 3102 kertaa
Muokkasin keulaa, otin ylimääräsen tukiputken pois ja laskin vasemmansuoran kiinnityspistettä haarukassa. Noin 300g rautaa pois rungosta. No jarrulänget taas nostaa painoa.
Nyt kokeilemaan antaako keula periks vai ei.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
No, antaa se vähän periks - pientä putkenpätkää ilmeisesti vaille oikeelle puolelle.
Mutt aina kun tekee yhen siirron tulee ongelma jota en osannu arvata - jarrulänget ottaa reisiin Tartteis siis levyjarrukiekon, tän malliseen pyörään. Ei kylläkään ollu pehmustetta penkillä, joka vähän nostas reisiä mutt epäilen ett silti nappaa.
Laitoin tuon rikkinäisen nexuksen takasin mutt siin ei oo nyt jarrua. saa nähdä pelaako noin minkä aikaa.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Takana on joutilasta tilaa, vaikka sutiksihan se menee ku tiukka paikka tulee
Jukka
Joo, tuo on ainoo mahollisuus, levyjarrun lisäksi. Tuo jarrulänki tai ainakin vaijeri hinkkais reiteen vaikka laittas etuhaarukan takapuolellekin. Takahaarukassa on tapit mutt ne on käsittääkseni 559 kiekolle, pitäs semmonen sitten vaihtaa taakse.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Ei ole ainoa, mutta varmasti helpoin. Vaijerin saa pois tieltä muuttamalla sen vetosuunnan. Länkeen se ei tietenkään auta.
Toinen pikaisesti mieleen tuleva idea on siirtää jarru tuonne keskiön viereen.
Ei nuo takajarrutapitkaan pakota käyttämään 559:ä. Äkkiähän ne siirtää sopivaan paikkaan. Jarruissa on sen verran säätövaroja ettei tappien paikka ja asento ole kovin tarkka. Monet olen siirtänyt ja kaikki on onnistuneet kerralla.
Ei ole ainoa, mutta varmasti helpoin. Vaijerin saa pois tieltä muuttamalla sen vetosuunnan. Länkeen se ei tietenkään auta.
Toinen pikaisesti mieleen tuleva idea on siirtää jarru tuonne keskiön viereen.
Ei nuo takajarrutapitkaan pakota käyttämään 559:ä. Äkkiähän ne siirtää sopivaan paikkaan. Jarruissa on sen verran säätövaroja ettei tappien paikka ja asento ole kovin tarkka. Monet olen siirtänyt ja kaikki on onnistuneet kerralla.
Niin no joo, jyrkästi sanoin, ainahan on erilaisia mahollisuuksia. Tiedä mikä näissä jarruvärkkäilyissä oikeen risoo, ei oo miun juttu.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Jarrun runsas käyttöhän on melkoista tuhlausta. Kaikki energia pyörälle tulee omista jaloista. Parempi olla jarruttamatta lainkaan Ei tuommoisten pikku nysväysten teko kivaa ole. Mieluummin tekis uuden rungon kuin varustelisi vanhaa Lähes jarruttomalla en tosin uskalla ajaa kokeilua enemmän. Aina välillä pitää kuitenkin jarruttaa kunnolla.
Jarrun runsas käyttöhän on melkoista tuhlausta. Kaikki energia pyörälle tulee omista jaloista. Parempi olla jarruttamatta lainkaan Ei tuommoisten pikku nysväysten teko kivaa ole. Mieluummin tekis uuden rungon kuin varustelisi vanhaa Lähes jarruttomalla en tosin uskalla ajaa kokeilua enemmän. Aina välillä pitää kuitenkin jarruttaa kunnolla.
Pari talvee oon ajellu ilman jarruja, vauhdit on hitaita, pohja pehmee, jalat vaan maahan - mies pystyyn ja ennakoivaa ajoa. Kesällä ei uskalla.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Jarrun osat alkaa olla kasassa, kuori ja vaijeri piti ostaa muut löyty kotoa. Vaihdoin siis taakse 559 kiekon ja jarrut tulee olemassaoleviin tappeihin.
Meneekö pieleen jos moottoriöljyssä uittaa vaijerin ennen kuoreen laittoa, vai pitääks olla jotain fiinimpää? Nuo jotain halvinta tai ainakin huonointa mahollista, ei hifiä.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Meneekö pieleen jos moottoriöljyssä uittaa vaijerin ennen kuoreen laittoa, vai pitääks olla jotain fiinimpää? Nuo jotain halvinta tai ainakin huonointa mahollista, ei hifiä.
Ei mene pieleen jos on teräspintainen vaijeri sisältä teräspintaisessa kuoressa. Jos jommassa kummassa on teflonia, silikonia yms. pinnoitetta niin sitten menee pieleen. Moottoriöljy toiki on vähän "lirua", eli valuu ajan kans alaspäin oleviin mutkiin ja pois kuoresta. Yhden kauden kyllä pysyy. Ite oon laittanut vaijerin roikkuun katosta ja pyöritellyt sormilla siihen nivelrasvaa koko pituudelle.