Nexus-8

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
PW
KOM
Viestit: 17869
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Nexus-8

Viesti Kirjoittaja PW »

Joku vuosi sitten ostin (isolla)rahalla nexus-8 navalla varustetun 406 kiekon saksanmaalta, kolmipyörää varten. Jokusen aikaa sillä ajelin ja sitten kolmipyöräily jäi. Kiekko oli aikansa tuossa ulkona, pyörässä kiinni ja lopuksi irrallaan kunnes sirsin katokseen, odottamaan parempia aikoja. Tänään otin hyppysiini ja pyöräytin mutt eipä se juuri pyörinyt, ennenku voimalla :shock:
Avasin kuten 7navan, jarrukammen puolelta ja ruostetta tuli heti vastaan :cry: Valutin öljyä sisään ja jätin muhimaan.
Täytynee tutkia miten tuon siuskalut lähtee irti, ei ainakaan yhtä helposti ku 7:sta. Toivottavasti tuon vielä saa kuntoon, kallein koskaan ostamani polkupyöränosa :?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5151
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Nexus-8

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Näyttää aukeavan samanlailla kuin seiska. Mahtanee olla aika huonossa kunnossa jollei kerran sisus irronnut :cry:

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Nexus-8

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Eli on samanlainen "vain sisäkäyttöön" tehty vaihteisto kuin seiskakin :roll:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5151
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Nexus-8

Viesti Kirjoittaja jooseha »

jviirret kirjoitti:

Eli on samanlainen "vain sisäkäyttöön" tehty vaihteisto kuin seiskakin :roll:

Jukka

Premium mallissa on paremmat sääsuojaukset ja rullalaakerit ihan niin kuin Alfinessakin. Hinnat alkaen mallissa noita hienouksia ei tietenkään ole. En tiedä pelastaako nuo kuinka paljoa. Kannattanee pitää katon alla, kun ei aja ja huoltaa vuosittain.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Nexus-8

Viesti Kirjoittaja jviirret »

jooseha kirjoitti:

Kannattanee pitää katon alla

Aivan, eihän kukaan pidä auton vaihdelaatikkoakaan taivasalla vesisateessa vaikka siinä on kertaluokkaa parempi suojaus, aina on vähintään konepelti sääsuojana ;)

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17869
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nexus-8

Viesti Kirjoittaja PW »

jooseha kirjoitti:

Näyttää aukeavan samanlailla kuin seiska. Mahtanee olla aika huonossa kunnossa jollei kerran sisus irronnut :cry:

Kiitos taas vinkistä, ymmärsin vastapuolelta nyt ottaa tuon muovikauluksen pois - jo läks. Ruostetta lähinnä tuossa jarrupuolessa, ei ehkä niin paha ku pelkäsin SG. 8C31 on tuossa merkintä kyljessä, kuinka lie laadukas - tuskin kovin koska noin herkäst ruostu.
Nalleko se poras reijän tämmösen kylkeen ja öljyt sieltä sisään?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5151
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Nexus-8

Viesti Kirjoittaja jooseha »

PW kirjoitti:

Kiitos taas vinkistä, ymmärsin vastapuolelta nyt ottaa tuon muovikauluksen pois - jo läks. Ruostetta lähinnä tuossa jarrupuolessa, ei ehkä niin paha ku pelkäsin SG. 8C31 on tuossa merkintä kyljessä, kuinka lie laadukas - tuskin kovin koska noin herkäst ruostu.
Nalleko se poras reijän tämmösen kylkeen ja öljyt sieltä sisään?

Hyvä että tepsi. Mä pelkäsin että on ruostunu jumiin, kun ei aukea. Pikaisella googletuksella tuo näyttäisi olevan vakionapa. Avattuahan sen näkee nätisti onko siellä neulalaakerit rumpua vasten keskellä vai ei. Täällä on joku lisännyt öljypropun kasiin. Tuo kuvissa oleva on muuten se Premium-malli, koska siinä on tuo punainen nauha. Sitäkin voit etsiä omastasi.

jviirret kirjoitti:

Aivan, eihän kukaan pidä auton vaihdelaatikkoakaan taivasalla vesisateessa vaikka siinä on kertaluokkaa parempi suojaus, aina on vähintään konepelti sääsuojana ;)

Jukka

Eipä tuolla ole nestetiiviin vaihteiston(öljykylpyinen) kannalta väliä onko se sateessa vai ei. Nestetiiviys takaa sen ettei vesi mene sisään eikä öljy ulos. Veneissä on tyypillisesti vaihteistot muuten kokonaan veden alla :shock: Ei kaikissa autoissakaan vaihteistot ole konepellin alla vain henkilöautoissa, eikä niissäkään konepelti ole vaihteiston sääsuojan takia vaan muista syistä :wink:

Pyöristä puhuttaessa taitaa vaan harva Rohloffin omistaja raaskia pitää pyöräänsä taivasallla jatkuvasti :)
Pitäisi saada ne jokamieshintaiset öljykylpy vaihteistot pyöriinkin!

Vastaa Viestiin