Pythonin perusinfoa

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5151
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Pythonin perusinfoa

Viesti Kirjoittaja jooseha »

PW kirjoitti:

Mikäs tuossa venäläis trikessä tekee sen ett kääntösäde muuttuu erisuuntaan käännettäessä?
Python.de sivuilta ku lueskelin, kovin loivan ohjauskulman sanottiin muuttavan kääntösädettä suuremmaksi :roll:

Siinä on ilmeisesti jonkinlainen stoppari pysäköintiä varten.
Kai se kääntösäde loiveneekin. Kuvittele horisontaalinen ohjausakseli. Sillä ei kovin jyrkkää käännöstä tehdä. Jyrkentämällä sieltä löytyy kaikki vaihtoehdot vaakasuoran ja pystysuoran väliltä.

Tuo sinun idea pienestä negatiivisesta jätöstä on varmasti aivan toimiva. Keskitys menee verrattuna positiiviseen jättöön menee, mutta onko sillä merkitysä :? Ei tunnu näissä jalkaohjatuissa olevan ajamisen kannalta paljoa väliä onko jättö -20cm vai 20cm. Kaikki toimii hyvin :D Normaali vauhdilla pythonilla ja mbb:llä on ero mielestäni pieni.
Kovaa ajaessa tilanne muuttuu. Silloin tykkään ehdottomasti ylisuuresta jätöstä. Se tuo ajoon varmuutta juuri silloin, kun sitä eniten tarvitsee.
Kuva

jori kirjoitti:

Ei se tuosta kulmasta näytä kovin matalalta, mutta muistaakseni maavara taisi olla 80 mm. Joka tapauksessa alle sata. Pyörä on tuon telineen varassa etuhaarukasta kannatettuna, niin näyttää korkeammalta kuin on.

Mä luulin penkin olevan matalalla. Openbiken taulukossa näyttää olevan vain yksi alta 20cm istumakorkeus. Eipä siinä kaksipyöräisessä kannata hirveän alas pyrkiäkään, miköli haluaa kääntyäkin :roll:

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17869
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Pythonin perusinfoa

Viesti Kirjoittaja PW »

jooseha kirjoitti:

Tuo sinun idea pienestä negatiivisesta jätöstä on varmasti aivan toimiva. Keskitys menee verrattuna positiiviseen jättöön menee, mutta onko sillä merkitysä :? Ei tunnu näissä jalkaohjatuissa olevan ajamisen kannalta paljoa väliä onko jättö -20cm vai 20cm. Kaikki toimii hyvin :D Normaali vauhdilla pythonilla ja mbb:llä on ero mielestäni pieni.
Kovaa ajaessa tilanne muuttuu. Silloin tykkään ehdottomasti ylisuuresta jätöstä. Se tuo ajoon varmuutta juuri silloin, kun sitä eniten tarvitsee.

Omalla kohdalla vieläkin ihmettelen kuinka paljon vaikeampi Räyhäkkä on ajaa ku aikasemmat MBB:ni :?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17869
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Pythonin perusinfoa

Viesti Kirjoittaja PW »

Bipolar02a.jpg

Laitoin kuvan ku siinä on hyvin mittoja ja kulmia ja on esimerkki täällä nyt kuumana "kiehuvasta" korkeapythoni buumista :mrgreen:
http://en.openbike.org/wiki/Bipolar#Other_examples

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17869
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Pythonin perusinfoa

Viesti Kirjoittaja PW »

http://hpv.com.ua/2012/04/twist-s-podrobnostyami-2/
Tuommosella nivelellä varustetun pythonin löysin, Ukrainainan sivuilta. Matala rakenne, onko tuo yhellä laakerilla tehty?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17869
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Pythonin perusinfoa

Viesti Kirjoittaja PW »


Futonexpressin näkemys matalasta nivelestä.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

kuparinen
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 427
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 22:23
Paikkakunta: Viiala/Akaa

Re: Pythonin perusinfoa

Viesti Kirjoittaja kuparinen »

PW kirjoitti:

Futonexpressin näkemys matalasta nivelestä.

Tuohan on vasta CAD-malli eli "haave" :D
Matala nivel on teknisesti hankala, jos siihen kohdistuu taivutuskuormia kuten Pythonissa. Liukulaakerinakin tulee iso "lautanen" kuten edellisen viestin linkissä.

Vastaa Viestiin