Älkääs nyt jooseha ja kuparinen tyrkyttäkö väärän tyylilajin ajattelua. Tämän projektin tyylilajiin kuuluu monimutkaisuus ja kalleus, eikä huoltotyönkään määrä ja sen kustannukset, tai paino, ole mitenkään korkealla prioriteetilla tyylimääritelmässä. Toteutettavalla ajokilla on tarkoitus ällistyttää, ei ajella edullisella ja luotettavasti toimivalla ajoneuvolla. -Johan tuon sanoo projektin nimikin. 
Tässä on kyse osin samasta tavoitteesta -hämmästyttämisellä manifestoimisesta- kuin minun Pakoputkipyöräni rakenteissa. Minulla manifestin kohderyhmä on suunnittelun ammattilaiset, insinöörit, jotka tuntuvat inhoavan toteutuksia, joissa ei käytetä kyseiseen käyttöön tarkoitettuja koneenosia: Takahaarukan putki-putki laakeroinnin monen millin välys, paluuketjun taittopyörän 10 mm sisäreikä 6 millin pultilla, jousitus narusta ja irtohihnoista etuvaihde kantapäällä ilman osia, takavaihde kitkavivulla. Aikanaan oli myös istuin pelkkä 4 mm vaneriliuska kunnes pihalla säilytettäessä lahosi ja jouduin reissuun lähtiessä kiireessä kiinnittämään muuhun käyttöön tarkoitetun kaupallisen penkin jne. Minun tarkoitukseni on ärsyttää insinöörejä päinvastaisella toteutustavalla; jätetään kaikki tarpeeton tarkkuus ja huolellisuus ja ylimääräiset välittävät osat pois ja silti lopputulos toimii luotettavasti, eikä tarvitse ylimääräistä huolenpitoa. Leuanloksautustarkoitus siis minullakin, kuten tässä projektissa, lähestymistapa kuitenkin osin jopa vastakkainen. Minulla kaikki tarpeeton karsitaan pois; tässä projektissa niitä lisätään hämmästyttämään katsojia (Apehanger).
Tyylilajien kuvailu sanallisesti on vaikeaa, mutta erittäin suotavaa. Yirtän nykyisin saada opiskelijat tunnistamaan oman designerin tyylilajinsa, lähsestymistapansa ja syvemmät tavoitteensa ja vaadin heitä (yrittämään) kuvailla sitä töidensä palautusten yhteydessä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma