Ei sen tarvi mitenkään erikoiskapea olla mahtuakseen, kunhan ei ole valikoiman pulleimpia.
Jukka
Olen sovittanut 47-559:ä mun 20/24 clwb:n takahaarukkaan. Ei mahtunut pyörimään. Tuota kapeamman kumit on jo erikoiskamaa
Saattaa se silti ATVreaperin:n haarukkaan sopia
En ymmärrä, mistä tässä nyt kinataan. Eikös tuo ollut nimenomaan 559 haarukka, johon jostain käsittämättömästä syystä halutaan 24" (507mm) kiekko. Siihen siis mahtuu 26" kiekko kaikilla normaaleilla renkailla.
ATVReaper kirjoitti:
löysin onneks ehjän jousitetun takahaarukan ettei tarvii rupee rakentaa uutta. täytyy vaa löytää 24" rengas ton 26" tilalle. mut sit tuli toinenki ongelma, mitä en osannu ollenkaa huomioda. runkopalkki on 3 mm leveempi ku takahaarukan laakeripesä (runko 50mm ja laakeripesä 47mm). joutuu vähä muotoilee runkopalkkii kapeemmaks. sit joutuu hankkii muutaman työkalun kampien ja keskiöiden irrotukseen/ulosvetoon. etten tuhoo niitä väkisin runnomalla
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Ehkä itsestään selvää, mutta muista, että toisella puolella on vääränkätiset kierteet ja kun on vanha runko, niin saattaa olla TIUKASSA. Yksi tapa, jolla saa voimaa irroitukseen on tämä: työkalu kiinni ruuvipenkkiin, runko päälle ja vääntöä itse rungosta (kiertosuunta funtsittava huolella).
Olen ollut siinä käsityksessä, että kummalliset keskiöt väärine jenkoineen on esihistoriallisten pyörien hienouksia ja kun precambrisella kaudella ei vielä ollut takajousituksia niin todennäköisyys törmätä sellaiseen MTB:tä purkaessa olisi aika pieni. Mutta luuloa luuloa tämä, ei tietoa.
kuvassa kiinnni 26" rengas ku ei oo löytyny viel 24" rengasta tilalle
sellane idea tuli tossa että jatkais istuinputkee sen verran pitkälle, että se menis ton renkaan yläpuolelle. ja hitsais siihen vaakatasoon putken että saa tukevan tarakan rakennettua ja samalla kiinnitykset lokarille.
Häh? Onko tuo takakolmio alun perin tuollainen että siinä on satulaputkikin Mitä iloa tuollaisesta jousituksesta on ollut kun penkkiin tulee samat iskut kuin takarenkaaseenkin?
Oftopickkia tässä käytössä, ihmettelin vaan
siis ei tossa haarukassa satulaputkea ole. toi on täysin muokkaamaton takahaarukka. istuinpukea en oo vielä kiinnittäny tohon runkoputkeen.
korjaan siis hieman sanomisiani. streetfoxissa tuohon runkoputkeen tulee 45° kulmaan noin 35cm istuinputki johon tullee tuo iskari kiinni ja istuimen säätö. idea olis siis jatkaa tuota 35cm putkea sen verran että siihen saa vaakatasoon putken tarakalle. voishan sen rakennella vakiotarakastakin. mutta epäilen kestävyyttä
Viimeksi muokannut ATVReaper, 11 Joulu 2014, 12:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
miettiny että tuleeko siitä liian korkee/väärä istuinkulma jos nakkaan 26" nakin toho taakke.
Himpun verran akseliväliä lisää niin ei tartte korkeudesta tai nojakulmasta tinkiä, jos isomman renkaan haluat laittaa Melkoista kompromissien tekoa tuo suunnittelu. Kaikkea kun ei voi yhteen pyörään saada
Tuossa on nyt hyvä mahdollisuus yrittää tosi tiukkaa sovitusta 559-renkaalla. Silloin jarrutappeja ei tarvitsisi siirtää ja jos mitoitus sattuukin menemään hieman pieleen, siittä tuleekin sopiva kelpuuttamallesi 507-renkaalle
paras olis jos löytäisin fillarin raadon, 24" renkailla ja ehjällä vaihteistolla et saisin koko paketin samasta pyörästä kerralla. en oo nii paljoo perehtyny noihi fillarin vaihteistoihin et oisin varma mahollisista yhteensopivuus ongelmista.
tää on mun ensimmäine nojakki projekti. esittelen täällä tyhmiä kysymyksiä ja koitan koota neuvvoista parhaat. että saisin tän projektin onnistuu mahollisimman hyvin