Jostain syystä kovaa ajettaviin mbb:hin ei laiteta hamsteritankoja vaikka muissa kovaa ajettavissa ne on yleisiä
Onko tämä leveän tangon käyttöpakko se syy ettei näitä kovaa ajettavia MMB:tä juuri näy tuolla Nokian kisoissa
No ainakin 2013 oli yksi leveätankoinen rataa kiertämässä. Niin sanottu Open Cockpit tankoasetelma ja vähän optimoimaton mutta eipä tuo vuotta aikaisemmalle tuplalevykiekotetulle lowracerille hävinnyt...
Tässä virallinen kisakuva 200m/tunnin ajokokoonpanossa. Tällä hetkellä penkki on enemmän selällään ja puomi emäputken kohdalta reippaan tuuman alempana eli käsivarret lähes vaakatasossa. Ei pitäisi ottaa aerodynamiikassa takkiin juuri lainkaan verrattuna kapeaan hamsteriin.
Järkytyin putkien vahvuuksista. Sitten huomasin niiden materiaalin
Ketjuvaihteiseen on piirretty turhan pieni etuhammasratas. Sopivan löytämisessa saattaa olla omat ongelmansa.
Jos vetävä etukiekko on pieni, tartteeko takapyöränkään olla isompi? Ja jos niin miksi?
Tämmösiä kysymyksiä löydän päästäni kun kattelen tämän kaltasia etuvetosia
Onhan tuossa, Flevosta poikkeava ohjausnivelen paikka ja kulma kuitenkin.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Jos vetävä etukiekko on pieni, tartteeko takapyöränkään olla isompi? Ja jos niin miksi?
Auttaahan se iso takarengas samallalailla eturenkaan koosta riippumatta. Hyöty ei tietenkään tule kuin takapäähän
Miksi niiden tarvitsisi olla saman kokoisia?
Joo tiedän vararengas. Taitaakin olla ainoa etu samankokoisista renkaista.
Jos vetävä etukiekko on pieni, tartteeko takapyöränkään olla isompi? Ja jos niin miksi?
Tämmösiä kysymyksiä löydän päästäni kun kattelen tämän kaltasia etuvetosia
Onhan tuossa, Flevosta poikkeava ohjausnivelen paikka ja kulma kuitenkin.
En mää vaan tiedä. Tämmöset Flevot ja pyyttonit on mulle vieraita vermeitä.
Mutuna etukiekko on ainakin vielä 20 tuumainen seuraavista seikoista johtuen:
se on paremman näköinen (nää ei oo siis tärkeysjärjestyksessä)
mutuna näkyvyys on parempi
eturungon rakenteet voi saada kompakteiksi / pienimuotoisiksi
=> rakenteiden lujuudet kasvavat ja muodonmuutokset ajon aikana jäävät pienemmiksi
Siis karkeasti yleistäen eri variaatioita jalkaohjatuista nojakeista.
Jättö, istuinkorkeus, ohjausnivelen paikka ym. kertoo mikä pyörä kyseessä.
Noin niinkuin suunnilleen. (menikö pahasti pieleen?? )
En mää vaan tiedä. Tämmöset Flevot ja pyyttonit on mulle vieraita vermeitä.KPS
Flevo:
Python:
Airbike:
Siis karkeasti yleistäen eri variaatioita jalkaohjatuista nojakeista.
Jättö, istuinkorkeus, ohjausnivelen paikka ym. kertoo mikä pyörä kyseessä.
Noin niinkuin suunnilleen. (menikö pahasti pieleen?? )
Tein näin: Etsi "url", korvaa "img".
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Nyte siinä olis osa eturunkoakin, tosin vielä puuttuu parit tuubit (täydentävät rakenteen kolmioksi). Tolla kombinaatiolla eturungon massa on 1.6 kg. Nivelestä ei vielä tarkempaa havaintoa ...eika parista muustakaan seikasta: ohjausgeometria, voimansiirto, jarrut yms ... eikä tuo haarukkaviritelmäkään varmaan ihan tuollasena konkretisoidu.