PW kirjoitti:Salsa kirjoitti:Menin tässä pyörällä töihin ja miespuolinen koiranulkoiluttaja huusi vihaisella äänellä, että tuohan on hengenvaarallinen kulkupeli kun olet niin matalalla.
Meinasin kommentoida, että eipä käyny viime kesänä nokkakolarissa toisen pyöräilijän kanssa juuri mitään kun hän lensi mun yli
mutten sitten viittinyt alkaa kommentoimaan mitään.
Paluumatkalla viimeisessä ylämäessä oli jo puuskutus sitä mallia, että happi meinas loppua. Nainen käveli vastaan ja kysyi, että eikös tollasella ole raskasta ajaa lumella.
Wacky ajeli läskillänsä vaan hymy korvissa vieressä.
Ihmiseen on kai sisään rakennettu joku hyökkäys/puolustus reaktio kun säikähtää jotain odottamatonta, ensimmäiseksi hyvin nopeasti yrittää keksiä jonkun vian tai laittomuuden joka kyseiseen asiaan liittyy ja joka siis on hyvin vaarallinen ja siksi pitäisi kieltää, koska se poikkeaa totutusta ja yleisesti hyväsytystä toiminnasta. Varsinkin jos on itse tehnyt jotain typerää, esim. liikenteessä, ensireaktio on ett virhe on tuossa omituisessa kanssa kulkijassa
tuon täytyy olla jollain tavalla vaarallista ja kiellettyä.
Vastaan väittäminen ja kommentointi ei varmaankaan hyödytä mitään 
Niin totta. Kategoriat ovat ihmisille hirveän tärkeitä ja rakkaita. Ehkä se liittyy juuri tuohon outouden kokemukseen. Usein keskustelun ainoa taso jää pohdinnaksi siitä, että mikä on tämä nyt oikein tarkalleen ottaen on. Että onko se polkupyörä, mopo, moottoripyörä, auto, polkuauto, mäkiauto, kinneri, nojapyörä, vaiko mikä. Muille alueille keskustelu menee hyvin harvoin, kuten esimerkiksi hintaan, suorituskykyyn, tekniikkaan, jne. Ne eivät kiinnosta ihmisiä. Ihmisiä kiinnostavat vain kategoriat. Kaikki omaan laatikkoon just ny ku mä sanon, tai maailma kaatuu.
Kahden ensimmäisen koeajoreissun saldo oli kaksi kertaa "mäkiauto!"
Polkuautoa hieman odotin, mutta että mäkiauto. Kohta viisikymppinen ukko työntämässä.
Naapuri,(joka jeesasi kantamaan vehkeen pihalle), tervehti rapussa että "mitä autoilija!". Sillai hyväntahtoisesti. Täytys vähän infota sitä tässä joku kerta wikipedialla.
Jonkun verran keskusteluja on kieltämättä alkanut vältellä. Katselee välillä muualle, on kuin ei huomaisi eikä kuulisi. Kun jo pelkässä sähkömoottorissa kiinnitetynä polkupyörään on monelle ihan liikaa outoutta, niin tällainen retro-kinneri sähköllä menee ihan ulos taajuudelta.