jooseha kirjoitti:Juur sitä meinasin. Ei se taida paljoa vahvistaa, muttei siitä ole juuri vaivaakaan.
No ei toi piirroksen mukainen palkkikaan nyt niin kovin työläs ole.
jooseha kirjoitti:Juur sitä meinasin. Ei se taida paljoa vahvistaa, muttei siitä ole juuri vaivaakaan.
No ei toi piirroksen mukainen palkkikaan nyt niin kovin työläs ole.
Pastori kirjoitti:No ei toi piirroksen mukainen palkkikaan nyt niin kovin työläs ole.
Riippuu tekijästä Mä en viitsisi edes hitsata sitä kannan reunaa palkkiin, vaikka sen voisi hitsata ilman alkureikää reilulla virralla.
Eikös tämä käyty läpi sivulla kolme. Olitte silloin mieltä, että se kestää noin. Koetetaan nyt edes, ennen kuin ruvetaan ehjää korjaamaan.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Tuuppasin piirroksen 1:1 kokoisena tonne https://picasaweb.google.com/1001724852 ... 6624346962
Mukana takaosan luonnos.
Ai niin.
Speksejä lisää.
Edit. Niin. Voishan ne jarrutapit oikeestaan laittaa. Sais pikkaiset veejarrutkin. Maantiejarru on kyllä kepeempi.
Pajalla. Vähän mallailua. Tein takahaarukan.
Edit.
Kantsis pitää piirustukset mukana. Olis toi runkopalkki saanut olla hitusen pidempi = olis helpompi saada penkki sporttiseen kulmaan.
Pastori kirjoitti:Pajalla. Vähän mallailua. Tein takahaarukan.
Edit.
Kantsis pitää piirustukset mukana. Olis toi runkopalkki saanut olla hitusen pidempi = olis helpompi saada penkki sporttiseen kulmaan.
Näyttäis tulevan kammet kovasti korkealle. Ei siinä että haittais ellei jyrkähkö sylikulma pudota "tehoja"... muuten oiken kompaktin näköinen laite. Mahtuuko nivuset oikeesti tuon etupyörän ja penkin väliin ?
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
Etusosaa tilttautuu alas skissin mukaan.
Edit. Tänään pääsen pajalle. Jos saisi ton etuosan valmiiksi.
Ootko muuttanut suunnitelmia takaosan suhteen? Skississä taka-akseli on haarukan jatkeena. Kuvassa akseli on taas haarukan alla. Skissin mukaiseen saa penkin loivempaan
jooseha kirjoitti:Ootko muuttanut suunnitelmia takaosan suhteen? Skississä taka-akseli on haarukan jatkeena. Kuvassa akseli on taas haarukan alla. Skissin mukaiseen saa penkin loivempaan
En suinkaan. Sen vain sai tohon paremmin kiinni kuvaa varten
mhelander kirjoitti:Pastori kirjoitti:Pajalla. Vähän mallailua. Tein takahaarukan.
Edit.
Kantsis pitää piirustukset mukana. Olis toi runkopalkki saanut olla hitusen pidempi = olis helpompi saada penkki sporttiseen kulmaan.Näyttäis tulevan kammet kovasti korkealle. Ei siinä että haittais ellei jyrkähkö sylikulma pudota "tehoja"... muuten oiken kompaktin näköinen laite. Mahtuuko nivuset oikeesti tuon etupyörän ja penkin väliin
?
Tossa vielä toi etuosan malli - jos saisi tänään keskiön kiinni ja dropoutit tehtyy, niin voisi tehdä vekin tohon silmukkaan ja taittaa sitä sopivasti.
SIIS. Idis on tehdä dropoputteihin se kulma avuksi ja silloin kun niitä kolvailee paikalleen saa lopullista muotoa toi etuosa.
Oho. Sinne jäi toi viiva merkkaamaan tavoiteltua penkin kulmaa.
Pastori kirjoitti:jooseha kirjoitti:Ootko muuttanut suunnitelmia takaosan suhteen? Skississä taka-akseli on haarukan jatkeena. Kuvassa akseli on taas haarukan alla. Skissin mukaiseen saa penkin loivempaan
En suinkaan. Sen vain sai tohon paremmin kiinni kuvaa varten
Tähänkin siis tulee dropoutit samalla viisiin kuin pikkuisessa. Ohessa kuva.
Olipas hankalaa ja hirveetä tyrimistä. Melkoisen säätämisen jälkeen edessä dropoutit.
Tilttasin silmukkaa ja se tuotti kriisin. Parin millin pois ottaminen ja tilttaus teki koko silmukan niin tiukaksi että testitiekko ei meinannut mahtua. Mittailin sitten tarkemmin ja kiekko menee Kojakki päällä juuri ja juuri paikalleen. Käytin sitten dropouttien asemointiin tiukkuutta hyväkseni. Maastorenkaisiin ravakka ylipainen ja tuuppasin sen kiinni silmukkaan niin että dropoutit oli akselissa kiinni.
Aika säätöä. Kivaa pohdiskelua. Seuraava pyörä on taas helpompi.
Tuo toispuoleinen nivel tekee pyörästä tosi paljon tyylikkäämmän Tämän täytyy olla nopea
Etuhaarukkaan ei taida jäädä ylimääräistä tilaa lainkaan.
jooseha kirjoitti:Etuhaarukkaan ei taida jäädä ylimääräistä tilaa lainkaan.
No ei. Noilla Kojakeilla kiekko mahtuu juuri näpsäkästi pyörimään - 50 millisellä maastopyörän renkaalla rengas ei ottaa jo kiinni haarukan päihin. Nyt pitää siis jo sanoa ettei ole montaa milliä enää varaa siirtää lähemmän niveltä.
Askartelin muuten vielä illalla heppiin noi penkin tuet. Python on niin rankka laite että tein perinteisen takakolmion.
Edit:
Edit 2.
Taidan nostaa vähän penkin etuosaa = saa vähän loivemman kulman penkkiin. P300:ssa oli n. 30 astetta, jos jonnekin sen alle ihan hitusen