Ja hei. Nyt tuli parhaat hitsisaumat ikinä. Tässä alkaa siis pikkuhiljaa oppia.
Nyt on laatu kohdillaan kun tekijäkin on tyytyväinen
Jukka
Joo. Vähenis duuni kun menis kauniisti ja hyvin noi saumat.
Yksi piti tänään tehdä uudelleen kun oli semmoista ohuempaa putkea. Sauma oli kyllä hieno - mutta putki suli viekusta, olin maaleja poistaessa tehnyt siitä vissiin liian ohuen
Hioin koko paskan ja uusi 2 millin putkenpätkä tilalle.
http://www.timolehtimaki.fi/ Täältä saa ainakin Jyväskylässä . Kaikki profiilit ei ole kuvastossa . Viimeksi kun kävin oli seuraavia 30x60 seinämä 2mm , 25x50 seinämä 2mm ja 20x35 seinämä 2mm. Jos nyt oikein muistin .
Kaikki turhan raskasta pyörän rakentelijalle
Meidän henkilöstömyynnissä on jotakin 42x17x1.5 ovaliputkea, mun mielestä sekin on turhan raskasta haarukkaputkeksi, siksi geopyörään tuli haarukka kanttiputkesta...
Meinaatko jättää tuon ovaaliputken oikean puolen lopulliseen. Kysyy nimittäin ylimääräistä työtä ja tuottaa hiukan lisää painoa. Minä hitsaisin ensin molemmat haarukan varren sivut läpireiän tukemana ja sitten rälläköisin ylä ja alapuolelta soikioputken poikki ja nyhtäisin joutopätkän pois ja lisäisin hitsin puolelta toiselle rälläkän saumaa myöten. Ei se etukäteen irrotettunakaan kovin paha ole kiinni laittaa parilla hepillä asemoituu jämäkästi. Jos oikein haluaa hifistellä, niin pyöreät tulpat ensin paikoilleen, niin ei hitsit vetele putkia soikeaksi ja vasta sen jälkeen haarukan varret. Toisaalta, jos ulkonäökselliset syyt vaativat jättämään ovaaliputken pätkän joutopuolelle, niin ole hyvä vaan ja harjoittele hitsausta uudenoppijan innolla. Mitään konstruktiivista lisäarvoa sillä ei ole.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma