Pastori kirjoitti:Mullaon viime aikojen ongelma ollut hitsaamisessa se että kone vaihtuu ja niillä on hirvee määrä käyttäjiä = kahvat kuluu, ne ei ole trimmissä ynnämuuta hankalaa.
Ennen pajalla oli käytäntö että kaasupullo jäi auki ja nyt on sama systeemi kuin itelläkin = tyhjennän putken. Nyt sitten olen jumaleissön aloittanut hitsaamisen tarkistamatta onko kaasu päällä ja tieteskin suoraan oikeeseen duuniin. Sitten kun on ekan sauman vetänyt ja kone räkii kun suojakaasua ei ole – juohtuu vasta silloin mieleen että pullo on kiinni.
Älä jätä pulloa auki, sillä pienikin vuoto tyhjentää pullon ja jää siltä päivältä hitsaamatta, jos pitää lähteä kaasua hakemaan.
Tärkeitä asioita tehdessä ei koskaan luoteta muistiin, vaan seurataan etukäteen suunnitltua protokollaa. Mitä siitäkin tulisi, jos liikennelentäjältä unohtisivat laskutelineet alas ja muistaisi ne vasta, kun polttoaine ei riitäkään perille. 
Kaveri tekee työkseen tietokoneohjelmia ja pahimman työrupeaman aikaan ajatukset ovat niin kiinni työasioissa, että tavalliset asiat unohtuvat tai tulevat huonosti hoidetuksi. Tämä laati kaikkiin perustoimiin muistilapun ja kehui, kuinka paljon vapautui tarmoa oikeaan tekemiseen, kun ei tarvinnut käyttää aivoja rutiiniasioiden muistamiseen. Sillä oli mm. vaatekaapin sisäpuolelle liimattu lappuja, joissa oli otsikoita: Sulkapallo, sauna, uimahalli, kauppa jopa baari, jotta muistaa, miten varustautua kuhunkin. 
Tee ohjelappu siihen koneen päälle, jossa on numeroituna käyttöönoton ja lopettamisen vaiheet.: 1 Pullo auki 2 Kaasun määrä 3 Virta päälle 4 Säädöt 1,5 mm aineelle (jännite 3,5 lanka 4,5) 5 maakaapeli kiinni työkappaleeseen 7 Kaapeli mahd. suoraksi.
Tuohon samaan lappuun on hyvä laittaa myös ohjeita eri paksuisten rautojen säädöille. Niitä ei nimittäin muista ja menee turhaa aikaa säätöjen hakemiseen.
Toinen lappu
Lopetus
Virta pois-Pullo kiinni-...