Ajokokemuksia sit vaan odottellaan. Pitää joskus kokeilla millainen ratsu tuo oikein on vrt. omani
Nyt ei voi enää sanoo että oma olis ainoa pläskinojakki suomessa
No eka on aina eka!
Voihan se ollakin ettei niitä ole ollut. On näitä nojapyöriä niin vähän - toisaalta voi jostain puskasta löytyä vaikka trike (niistä on senverran kuvia jo ollut).
Rimppakintun aikaansaannos. Ekalla polkaisulla räsähti, mutta en löytänyt pimeessä mitään ihmeempään vikaa. Ajattelin, että osat vain loksahtelee paikoillaan. Muutama kilsa poljettu ja ensimmäinen ylämäki niin räsähti enemmän. No eipä pajaillat loppunutkaan vielä
Sillälailla. Kai sulla oli isot prikat noiden ruuvien kanssa, koska kaikissa kaupallisissa näin on näkyny olevan ja vissiin ihan syystä
Jep. Isompi pinta jakamassa kuormaa. Niin olen mäkin kaikissa tekeleissä tehnyt. Pitää muistaa seuraavassakin - laitan siihen nyt ekaksi uuden tuontierän penkin.
Eka kuvan perusteella näyttää ettei ole? Jos alla on vielä joustava materiaali pehmentämässä alapuolta niin kunnolla kiristämällä saa prikattomat pultit puristettua lasikuidun läpi, ilman että edes istuu penkille.
Eka kuvan perusteella näyttää ettei ole? Jos alla on vielä joustava materiaali pehmentämässä alapuolta niin kunnolla kiristämällä saa prikattomat pultit puristettua lasikuidun läpi, ilman että edes istuu penkille.
Jukka
Juu pienet prikat ja ohut kumi tasoittamassa penkin kaarevuutta. Toisaalta samanlainen penkki samalla kiinityksellä, mutta kaksi pulttia vähemmän on kestänyt tuossa toisessa pyörässä. Ehkä nuo pari ylimääräisestä pulttia on rikkonut sitten kaarevan penkin.
Toisaalta samanlainen penkki samalla kiinityksellä, mutta kaksi pulttia vähemmän on kestänyt tuossa toisessa pyörässä. Ehkä nuo pari ylimääräisestä pulttia on rikkonut sitten kaarevan penkin.
Onko siinä toisessa pyörässä alakiinnike rungossa samalla tavalla? Eli ilman penkkiä kiinnike pääsee kallistumaan eteen/taakse ja vain penkki pitää sen asennossaan?
Toisaalta samanlainen penkki samalla kiinityksellä, mutta kaksi pulttia vähemmän on kestänyt tuossa toisessa pyörässä. Ehkä nuo pari ylimääräisestä pulttia on rikkonut sitten kaarevan penkin.
Onko siinä toisessa pyörässä alakiinnike rungossa samalla tavalla? Eli ilman penkkiä kiinnike pääsee kallistumaan eteen/taakse ja vain penkki pitää sen asennossaan?
Toisaalta samanlainen penkki samalla kiinityksellä, mutta kaksi pulttia vähemmän on kestänyt tuossa toisessa pyörässä. Ehkä nuo pari ylimääräisestä pulttia on rikkonut sitten kaarevan penkin.
Onko siinä toisessa pyörässä alakiinnike rungossa samalla tavalla? Eli ilman penkkiä kiinnike pääsee kallistumaan eteen/taakse ja vain penkki pitää sen asennossaan?
Jukka
On...
,,,mutta yläkiinnike ei pääse menemään taaksepäin. Eli siis tukevammin kiinni.
Läskipyörän penkki laitettu samanlailla kuin tw bents attackissa. Siinä kestänyt. Tosin eri penkki...
Olisikohan tuo vetävä ketju voinut rikkoa penkin? Jotenkin perstuntumalta tuntuu siltä...
Ei, ei se aiheuta mitään voimia penkkiin. Luulen että tuo pitkä "sarana" on syynä:
läski.jpg (40.98 KiB) Katsottu 1910 kertaa
Eli kun poljet voimalla, penkki pyrkii siirtymään taaksepäin, ainoa joka estää on alakiinnike. Mitä voimakkaammpin poljet, sitä voimakkaammin kiinnikkeen päässä oleva pohjarauta pyrkii kääntymään penkin pohjaa vasten. Tämä voima repii kiinnikeen takaosaa irti penkistä sitä suuremmalla voimalla mitä pidempi kiinnike on.
Kaksi räsähdystä viittaa tähän, ensin repesi takaosan pultit pohjasta läpi ja kun kiinnike kallistui lisää myös etummaiset pultit lävistivät penkin pohjan.
Kaupalliset kiinnikkeet ovat paljon lyhyempiä:
Ja niissä on silmiinpistävän suuret aluslevyt pulttien alla.
Jukka on oikeassa vika on juuri tuossa korkeassa nivelöidyssä istuimen kannattimessa. Kannatin on kovin korkea ja kiinnityslaatta pituussuunnassa momenttia kantamaan varsin lyhyt. Taaemmille pulteille tulee tuossa arviolta pari sataa kiloa kuormaa. Pidentämällä tuota kannattimen istuimen alla olevaa levyosaa tilanne helpottuu, mutta paras keino olisi kiinnittää alapää runkoon kahdella pultilla, niin penkin ei tarvitse kantaa kannattimen kallistusmomenttia, joka ei noin korkean kannattimen tapauksessa ole pieni. Toinen vaihtoehto on vinoreeva penkin selkänojan kiinnikkeestä etukiinnikkeen alapulttiin. -Naru vaikka.
Panen näitä kuvia näkyviin tähän pintaan, jotta ei tarvitse erikseen katsella toisesta linkistä.
Viimeksi muokannut jori, 23 Helmi 2015, 22:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma