jviirret kirjoitti:
Jos en ihan väärin muista niin tuo on aika mäkinen tieosuus, eli ajallisesti olet ainakin 2/3osaa ylämäessä? Lisäksi risteyksiä yms. jotka tappaa vauhdin vaikka tien kunto sen sallisikin.
Reittivalinnasta riippuen reitillä on jonkin verran mäkiä. Yleensä aamulla töihin mennessä valitsen lyhyemmän ja vähemmän mäkisen reitin ajamalla Kasitien ja Kajaanintien pientareella, kunnes klv alkaa. Tätä reittiä ajaessa joudun hiljentämään/pysähtymään neljään risteykseen ja yhteen tien ylitykseen. Pitemmässä ja mäkisemmässä reitissä on vähemmän risteyksiä ja lähes koko matkalta klv.
jviirret kirjoitti:
Kun saat rahat säästettyä ja alat työmatkaasi ajamaan niin voisit kellottaa montako minuuttia matkasta mittari näyttää yli 25km/h.
Voi sitä toki kellotella vaikka pystypyörällä. Montako minuuttia menee milläkin nopeusalueella 0-5km/h 5-10km/h 10-15... Jos käytössä joku GPS-loggeri niin datasta saa varmaan nuo tiedot suoraakin, kunhan kaivaa ylös minuutit eikä kilometrejä.
Viimekesän nopein työmatka meni keskinopeudella 31,6 km/h ja sain ajettua vielä niin, että ei tarvinnut kertaakaan pysähtyä. Tässä gps dataa kyseiseltä aamulta: http://cyclemeter.com/1b9a721985a3d4b2/ ... 40707-0602
Siellä näkyy myös nuita nopeusalueita. 18,52 - 37,04 km/h alueella vietin 28 minuuttia. Pääasiassa ihan suoraa tietähän tuo on ja saa päästellä kovaa.
Syksyllä työmatka piteni kahdella kilometrillä, mutta reitti säilyi samana. Uusi työmatka näkyy kartalla vaaleampana värinä.
Ja tällä säästämistahdilla on kinnerirahat säästetty 2,6 vuoden kuluttua 