Veden kuljetus

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
penso
Viestit: 46
Liittynyt: 05 Kesä 2007, 12:20
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Veden kuljetus

Viesti Kirjoittaja penso »

Pitkillä reissulla kuluu aina paljon vettä ja sen kuljettaminen on suuren painon ja tilavuuden takia hankalaa. Ensi kesän retkille ajattelin hommata FastBack Systemsin ratkaisun, joka tulee "tyhjään" tilaan penkin selkänojaa vasten. http://www.fastbacksystem.com/page9/assets/c100-big.jpg Tämän jälkeen ei toivottavasti tarvitse pakkailla mukaan isoja vesipulloja, jotka muuttavat painopistettä väärin pakattuna ja vievät tilaa laukuista.

Mietityttää vaan saanko tuota sopimaan Nazca Fuegon selkänojaan ilman suurempia kikkailuja. Haluaako joku osallistua kimppatilaukseen?

http://www.fastbacksystem.com/page35/page10/page10.html

Pyöränä Nazca Fuego

Avatar
joe67
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 384
Liittynyt: 13 Maalis 2007, 19:00
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Veden kuljetus

Viesti Kirjoittaja joe67 »

Varmaan toimis tuollaisissa putkirunko penkillisissä pyörissä (mulla arrow) sellainen pystypyöräilijän selkään tarkoitettu vesireppu. Niistä rinkoista sais ehkä kiinni penkin putkiin. Kommentteja? Harmi ku en oo aiemmin ajatellut ku niitähän on lidlissä joskus ollu tosi halvalla. No ehkä keväällä taas kun pyöräilykausi alkaa.

...ja nyt on iloinen Einari sekun pyörä ei narise...

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Veden kuljetus

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

itsellä ensimmäisenä tuli mieleen tuon "pussin" hygieeniset ominaisuudet, kuin se pysyy limottumatta, millainen se on pitää puhtaana jne.. muutoin varmaan ihan kätevä...
kyllähän tieten samaan paikkaan teippa roudarin teipilla pari 1,5l limsapulloakin mutta helpompihan tuollainen pussi on jos sen saa helposti kiinni ja siitä ei koidu muita ongelmia...

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Teemu Kalvas
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 771
Liittynyt: 26 Elo 2006, 18:36

Re: Veden kuljetus

Viesti Kirjoittaja Teemu Kalvas »

Hmm, mitenköhän eri nojapyörissä on juomapullotelineen paikkoja? Ainakin tuossa Fierossa oli ihan asiallisesti runkoputkessa penkin alla asiallisesti vasemmalla ja oikealla standardit juomapullotelineen ruuvireiät, joihin laitoin saman tien telineet. Olisi kiva tietää missä pyörissä ei ole, ettei tule vahingossa harkittua!

Sitten vielä minulla on tavaratelineelle tulevassa Radicalin nojapyöräspesifissä laukussa ulkopuolella sellaiset näppärät kangaslenkit joissa pysyy juomapullo. Pyörään saa siis, jos oikeasti haluaa, neljä pullollista juomaa. Harvemmin tulee noin intoiltua, neljä litraa on oikeasti hirveä määrä. Se, että pysähtyy kahden litran välein täyttämään, ei ole käytännössä ollut ongelma.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Veden kuljetus

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Teemu Kalvas kirjoitti:

Hmm, mitenköhän eri nojapyörissä on juomapullotelineen paikkoja? ... Olisi kiva tietää missä pyörissä ei ole, ettei tule vahingossa harkittua!

Nazca Paseossa ei ole 'oikeaa' paikkaa, mutta tarakan kiinnityrautoihin sai oikein näppärästi käden ulottuville letkukiristimillä biltema-pullotelineen.

Teemu Kalvas kirjoitti:

Sitten vielä minulla on tavaratelineelle tulevassa Radicalin nojapyöräspesifissä laukussa ulkopuolella sellaiset näppärät kangaslenkit joissa pysyy juomapullo. Pyörään saa siis, jos oikeasti haluaa, neljä pullollista juomaa. Harvemmin tulee noin intoiltua, neljä litraa on oikeasti hirveä määrä. Se, että pysähtyy kahden litran välein täyttämään, ei ole käytännössä ollut ongelma.

Normi pullotelineisiin ei taida mahtua yli 7 dl pullot?

Itselle on riittännyt 7 dl pullo ajaessa saatavilla, jolla pärjää aina vähintään 45 minuuttia. Sitten voi pysähtyä, ja kaivaa laukuista täyttöpullon.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Teemu Kalvas
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 771
Liittynyt: 26 Elo 2006, 18:36

Re: Veden kuljetus

Viesti Kirjoittaja Teemu Kalvas »

tavasti kirjoitti:

Normi pullotelineisiin ei taida mahtua yli 7 dl pullot?

Isommat pullot on vain korkeampia, leveys on sama. Joten mahtuu, ellei sitten siinä kohdassa mihin se pullo jatkuisi ole jotain tiellä.

En kyl oikein tykkää mistään epäesteettisistä virityksistä. Pyörässä pitää olla pullotelineille paikat. Olen varmaan joukkoon sopimaton täällä.

TS
Viestit: 54
Liittynyt: 20 Syys 2007, 21:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Veden kuljetus

Viesti Kirjoittaja TS »

Mulla on ollut toi Fastbackin systeemi vähän toista vuotta ja olen ollut tosi tyytyväinen. Juomapussin täyttöaukko on iso eli pussi on helppo pitää puhtaana. Lisäksi suukappaleessa on magneetti, jolla letkun saa pysymään ajon aikana kiinni vaikka stongassa tai sitten mukana tulevan vastakappaleen avulla pussin kyljessä. Fastbackin ulkolaukku on kyllä mulla päätynyt työkalu/paikkalaukuksi ja vesisäkki kulkee Radicalin soloracerissa. Juomapulloista olen luopunut kokonaan.

perttime
Viestit: 24
Liittynyt: 28 Tammi 2009, 15:10

Re: Veden kuljetus

Viesti Kirjoittaja perttime »

Mustasudenkorento kirjoitti:

"pussin" hygieeniset ominaisuudet, kuin se pysyy limottumatta, millainen se on pitää puhtaana jne.. muutoin varmaan ihan kätevä...

Maastopyöräilykokemuksella (Camelbakin 3-litrainen Lobo -juomareppu) pussien kanssa ei tule ongelmia, kunhan sinne ei änge muuta kuin puhdasta vettä. Sokeriliemistä ja muista urheilujuomista tulee varmaan äkkiä mielenkiintoisia biologian kokeita...

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4626
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Veden kuljetus

Viesti Kirjoittaja janx »

Kilpakönkelillä olen käyttänyt Camelpackin juomareppua. Tosi hyvä on. Kunhan saan CLWB:n valmiiksi, tulee varmaakin sama reppu juurikin selkänojaan kiinni. Kyllä sen siihen jotenkin saa.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Vastaa Viestiin