Ei hätä, ei haittaa! Kuvat riitti kertomaan idean ihan mainiosti ja romuista löytyi tuollainen vanha jarrumutkakin.
Nyt on jo omat aiemmat sätöstykset poistettu ja tuollainen "fine-art a la HPV" -tyylinen laitos paikoillaan. Ja vaihtajakin tuntuu edelleen toimivan . Kiitos Premnas, kiitos Jori, kiitos kaikki muutkin neuvontaan osallistuneet, kiitos foorumin ylläpitäjille ja lopuksi kiitos kaikille foorumilaisille joiden ansiosta tämä internetin syrjäinen ja kummallinen kolkka pysyy eläväisenä. Ihanaa foorumi, ihanaa!
Huomenna scorppari saa taas kyytiä, sadekin uhkaa lakata.
Viimeksi muokannut vph, 25 Maalis 2015, 21:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva on kamalan huano, mutta tämmönen siitä tuli. Helppoo kuin heinänteko, puomissa oli valmiina tulpatut reiät. Riitti kun ymmärsi miten niitä on tarkoitus käyttää
2014 ei vielä ollut nojapyöräilyaikaa ja ajotkin loppui sairastumiseen elokuun lopussa, mutta pakko tämä on silti tänne laittaa,
kun
se
on
vaan
niin
hieno.
Reilu satasen lenkki, 115 km, tänään ja samalla tuli uusi nopeusennätys trikellä, 70.9 kph. Aikaa paloi 8 tuntia, ajoaikaa tunti vähemmän.
Tuosta on nyt hieman reilu puolitoista kuukautta. Tänään tein aika tarkkaan saman rantalenkin St Raphaeliin ja takaisin. Sama pituuus, mutta nyt paluu hieman enemmän nousuja sisältäen (100 m pystysuoraa). Aika parani puolitoista tuntia . Nyt meni 5h31 ja syntyi myös uusi Scorpparin nopeusennätys 75.2 km/h. Sykkeet näyttää vetäneen korkealla pelkästä kauhusta Strava jälki: https://www.strava.com/activities/275328931
Päivän profiili
20150328Profile.png (10.17 KiB) Katsottu 2016 kertaa
Ja vähän nörttistatistiikkaa
Huomenna ihan kevyttä palauttavaa, tänään meni ehkä hieman turhan kovan treenin puolelle.
Pyöritystekniikassa on kovasti treenaamista, ennenkuin se menee luihin ja ytimiin. Tänäänkin monesti meni aika kamalaksi väännöksi, kun yritin äärirajoilla mennä. Mutta eiköhän se siitä pikkuhiljaa.
Ihmeen nopeasti muuten alkoi kroppa jaksaa käydä myös isoilla kierroksilla, vaikka yli kuukausi tuli junnattua pääasiassa ihan matalaa PK:ta. Lieneekö hyvä vai huono merkki jostain?
Ihmeen nopeasti muuten alkoi kroppa jaksaa käydä myös isoilla kierroksilla, vaikka yli kuukausi tuli junnattua pääasiassa ihan matalaa PK:ta. Lieneekö hyvä vai huono merkki jostain?
Joo, eiköhän toi ole just hyvä resepti, että "peruskilsoja" pitää tulla aika runsaasti ja sitten välillä kropalle shokkihoitoa, kuten vedit tänään. Sillähän sitä saa kehitettyä, että voi vetää punaiselle ja palata siitä nopeasti taas cruising -tehoille. Näin mä ainakin haluaisin uskoa ja kattotaan mihin sillä päästään.
Tekisi jo mieli vähän treenaamaan, mutta lepuutetaan nyt jalkaa. Lisäksi täällä sataa räntää.
Nojapyörät: Challenge Fujin SL-1 Low Racer, HP Velotechnik Scorpion FX trike
Pystärit: BH Emotion Neo Cross akkukone, Nakamura Platinum hybridi
Hyvinhän sulla pyyhkii triken kanssa! Totta oikeasti että se pk pohjalla on tärkeä. Joskus tarvii mennä mukavuusalueen ulkopuolelle ettei taso jumitu mutta aina ei voi vetää rääkkiä vaan pitääkin harrastaa niitä rauhallisia ajoja.
Oon hieman kateellinen noille sun ajomaisemille . Millasias lämpötiloja siellä nyt on?
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Nyt viikonloppuna oli mukavat lämpötilat. Eilisen ja tämänpäivän (vajaa 50 km) lenkkien keskilämpö Garminin mukaan 17 astetta.
Asiaa hiukan sivuten: nojapyöräily yllätti eilen vähän odottamattomasti. Aiempien pyöräilyvuosien aikana en koskaan ole tarvinnut mitään aurinkorasvoja pohkeisiin edes kesällä, kun eihän aurinko pystypyöräillessä jalan alaosiin juuri osu. Mutta nojaillessa kyllä! Mulla oli eilen 3/4 pituiset ajopökät ja nyt on pohkeet (sääret?) aika kunnolla kirvelevän punaiset. Tuossa triken päâllä kun polkee, niin sehän vastaa melkein aurinkotuolissa lojumista, nahka palaa. Auts!
Nyt viikonloppuna oli mukavat lämpötilat. Eilisen ja tämänpäivän (vajaa 50 km) lenkkien keskilämpö Garminin mukaan 17 astetta.
Sehän on kuin Suomen kesälämpötila. KIva!
Ei kai sitten siellä kesällä tule ihan kauhean kuuma? Oikeastaan yli 25:n lämpötilan ei koskaan tarvitsisi nousta. Ja yöllä pitäisi laskea alle kymmeneen - muuten tulee liian kuuma.
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)