Tällä ei ole tullut ajettua sitten edellisen lenkin. Tuli välillä lumet maahan, sitten oli märkää ja työkiireetkin painaneet liikaa ettei ole kehdannu arkena lähteä paremmilla keleillä tien päälle.
mhelander kirjoitti:Taitaa seuraavaksi olla ohjelmassa kolvailla levyjarrusatuloille laipat kun tuskin saan uutta runkoa tehtyä ennen kuin uudet kiekot on ajokunnossa...
Pinnat on uusiin kiekkoihin vihdoinkin matkalla Taiwanista, saa nähdä kumpi ehtii ensin, pinnat ja kiekkojen kasaus vai uuden rungon rakennuksen aloitus. Kun ehti tulla ja osa rungon rakennuksen putkistoista ja tiedustelu on vetämässä lopuista...
Tosiaan tarkoitus on tehdä uusi sitten vähän eri tavalla. Akseliväliä tulee tilkka lisää jotta penkin saa enemmän selälleen ja entistä enemmän painoa vetävälle pyörälle. Takahaarukaksi tulee vastaava rakenne kuin M5 lowracerissa eli ei kolmiota, tarkoitus säästää painossa ja saada vähän joustoa takapyörästä välittyville iskuille.
Päärunko tulee jatkumaan penkin alla siten että penkin ylätuki tulee siihen tukeutumaan. Periaatteessa penkille tulee himppu säädettävyyttä, ihan jokunen sentti vain.
Etukolmiosta tulee täysin jäykkä. Puomi on etukolmiossa kiinteä ja kiinnitetään ohjainputkeen yläpäästä laipalla jolla saadaan myös välys säädettyä, sen päälle sitten omatekonen stemmi johon ohjaustanko tulee kiinni. Harkinnassa on tuleeko keskiölle etäisyyssäätöä vai ei, todennäköisesti ei. Sama harkinta stemmin pituussäädölle.
Taidan käyttää Paragonin takapyörän korvakot ja levyjarrukorvakon tässä etukolmiossa ja takapään korvakot teen itse. Eteen ja taakse tulee siis levyjarrut ja tarkoitus on että 37-622 kitkagummit 23-millisillä vanteilla mahtuu pyörimään haarukoissa. Ehkä tulee mahdollisuus vannejarruille, todennäköisemmin ei.