Joo, mullahan siis vaihtamisessa ei ollut mitään ongelmaa muutoin kuin että en saanut häkkiä tarpeeksi sisäänpäin kun oli uloimmalla rattaalla - tuloksena ketjun hyppääminen pois rattaalta. Nyt kiinni siis tripla josta on otettu sisin eli pienin ratas irti ja toimii tuplana. Yritin säätää niin että napsautin vaihdevivusta keskimmäiselle napsulle ja säädin pienimmän rattaan toimimaan siihen. Sitten napsautin isoimmalle naksulle ja isoimmalle rattaalle, mutta edelleenkään rajoitinruuvi ei riitä saamaan häkkiä tarpeeksi sisään vaan häkin reuna jää liian ulos. Teinköhän jotain väärin. Onko siitä jotain vaaraa jos säätää vaihdevivun toimimaan pienimmällä ja keskimmäisellä naksulla, suurimman jäädessä pois? Toistepäin säädettäessähän kevyimmän kylkeen jää se "haamunaksu", josta painamalla ei kuitenkaan mitään tapahdu. Kumpi parempi? En muuten osannut säätää tuolla toisella tavalla oikein kun sitten jos sain vaihtamaan suurimmalle rattaalle eikä ketju hypännyt pois, niin pienemmälle halutessa ei vaihtanutkaan. Tällasta ongelmaa ei ollut kun alunperin säädin. Saakohan tästä kertomuksesta enää mitään selvää :rolleyes:.
Tänään aamulla enkä lenkilläkään luultavasti kuullut takaa rutinaa (jossain vaiheessa jotain kuului, mutta se hävisi äkkiä enkä siis tiennyt palasiko vanha rutina takaisin). Kiristin siis b-ruuvia sillä seurauksella että voimansiirto hiljeni huomattavasti, vaihteiden hienoinen tahmaus hävisi kokonaan, narina hävisi (tai niin ainakin luulen).
Pakko se on myöntää mutta tää on usein niin tätä. Unohdin kirjoittaa että viimeksi kun luulin ohjainlaakerin olevan löysällä, lopulliseksi syylliseksi paljastuikin liian löysälle jäänyt etukiekon pikalinkku
.