Tää on vähän hämmentävä laite, päältäpäin näyttää urheilukinnerin kopiolta mutta pohja on tehty ilmeisesti materiaalin ehdoilla, ajattelematta aerodynamiikkaa.
Mikä lie ollu ajatus ja kohderyhmä - vai "kinnerijääkiekko". Siinä ei aerodynamiikalla oo niin väliä.
Ehkä kun kiinalaiset keksii kinnerin uudestaan, alkaa tavaraa tulla siihen tahtiin ja polkuhintaan - niin polkuvehkeillähän on aina "polkuhinta" Kinnerin rahti vaan on sillonkin merkittävä osa hintaa
Kunhan joku keksii täyttää kinnerit jollain muulla rahtitavaralla ja roudata ne täysinä tänne - kinnerin koppa olis vaan pakkauslaatikko
Rotovelo
Re: Rotovelo
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14157
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Rotovelo
Joo, valmistusmenetelmä, rotaatiovalu, suosii umpinaisia koteloita. Sileä pohja triken mekaniikalla edellyttäisi avattavuutta, joka vaatisi kaksi valumuottia ja tuottaisi suuret hukkapalat. Luulisin, että tuollainen kuitenkin olisi mahdollista tehdä DF-tyyppisesti sileällä pohjallakin, osien kiinnittämiseen pehmeään muoviin pitäisi vain käyttää paljon suunnittelutyötä. Uskoisin silti onnistuvan.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: Rotovelo
PW kirjoitti:Mikä lie ollu ajatus ja kohderyhmä - vai "kinnerijääkiekko".
Nähdäkseni tuossa on haluttu hyödyntää korimateriaalin suurinta vahvuutta verrattuna muihin materiaaleihin - huolettomuutta. Naarmut ja iskut ei hajota kovin helpolla koria. Koskikajakit tehdään samallalailla. Tämä on siis varsin huoleton pidettävä. Ei haittaa vaikka nojaisi ajaessaan muutamaan kiveen tai vaikka naapurin Mersuun Ei mene rikki tuollaisista. Huolettoman korin kanssa sopii mainiosti mahdollisimman helppo tekniikan huollettavuus. Pohjan rakenne selittyy myös runkoon integroidulla penkillä.
- Wacky
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4058
- Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
- Paikkakunta: Helsinki, Vesala
Re: Rotovelo
Äkkiähän tuon pohjan laittaa sileeksi. Eihän siihen tarvii kuin sopivan mallinen muovilevy ja kuus ruuvia niin jopas on sileä, ja jos valmistaja haluaa niin sais siihen sellaisen paikoilleen napsahtavan muotoilun koteloinnin. Hintaa tollakin on uutena muistaakseen 4500€ joka on mun mielestä n. 1000€ liikaa kun ottaa huomioon miten yksin kertainen se on ja mitä käytetyt kikkerit keski-euroopassa maksaa.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 698
- Liittynyt: 02 Marras 2014, 13:01
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Rotovelo
Tuolla linkin sivuilla puhuttiin jotain kuudesta tonnista. Kieli oli kyllä sen verran haastavaa, että en ole ihan varma.
Velomobiilit tarvitsevat nyt oman Henry Fordinsa. Siitähän se autoilunkin kasvu lähti. Että työläinen saa oliko se nyt viikon palkalla uuden.
Tuohan on tavallaan tuollainen T-Ford/VW-kupla/Lada-konsepti. Se vain pitää viedä loppuun asti kuten esikuvansa, eli myydä halvalla. Se että kansankinneriä myydään kalliilla ei toimi.
Rahtaaminen on tietysti kallista aina. Tuon pohjan saa kyllä helposti sileäksi, kuten Wacky jo kirjoittikin.
Uudet rotovaletut kanootit ja kajakit näyttävät olevan Suomessa alle tonnin. Ei niidenkään volyymi taida kovin suurta olla.
25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017
Re: Rotovelo
PW kirjoitti:Joo, hinta on vielä hidaste. Hinta nousee ilmeisesti Ausseista Eurooppaan uittamisen johdosta aika paljon. Luulis ett tuollasia "koppiksia" pystys tekeen paljon halvemmalla, toki laitteet ja muotit maksaa
![]()
Saako enää kahdella tonnilla trikeä mistään, tai minkälaisen? En oo vertaillu, tämän laitteen osia muihin.
http://www.kmxkarts.se/models.php
Ei taida olla Suomessa myyjää, mutta on vain hieman yli tonnin hinta, joten Tukholmasta lähetys tuskin nostaa lähellekään kahta tonnia hintaa. Jos ei käy itse hakemassa ja aja Suomeen. Sitten voi maksaa enemmänkin riippuen, mitä tekee ja kuinka nuuka on.