Oletko kokenut pyörämatkailija vai suunnitteletko vasta ensimmäistä reissuasi? Täällä voit jakaa kokemuksia, raportoida matkoistasi tai hakea inspiraatiota ensi kesän suunnitelmiin.
Joensuuhun olis kiva kokeilla tempaista Velogatilla. Rahakysymys, lähinnä. 10 päivän matkakulut noin 500 euroa. Lisäksi on hyvä olla vähän ylimääräistä rahtikuluja varten jos tulee dramaattinen teknikaali. Tarkoittaa lähinnä harvinaista moottorin hajoamista. Leirintäalue+sähkö on yleensä sen kolmekymppiä. Siihen sitten syömiset päälle.
Rajareitillä vois olla levein piennar, lisäksi rajareitin mäkisyys on suht hillittyä. Varkaus-Viinijärvi on huono, helvetin mäkinenkin. Rajareitti olis melkein ainoa realistinen. Joensuusta sitten hortoilis Kaavin ja Kuopion kautta Pieksämäelle ja takas. Periaatteessa voi yrittää jo ens kuussa, kun ilmat lämpeää.
Metsässäkin voi yöpyä, jolloin säästää mutta sitten töpselin löytäminen joka päivä tuo haastetta ja lataus päivällä vie hyvää ajoaikaa.
Tunturin kolmivaihteisella naistenpyörällä ajoin Helsinki-Kuusamo 1998.
Joensuuhun olis kiva kokeilla tempaista Velogatilla. Rahakysymys, lähinnä. 10 päivän matkakulut noin 500 euroa. Lisäksi on hyvä olla vähän ylimääräistä rahtikuluja varten jos tulee dramaattinen teknikaali. Tarkoittaa lähinnä harvinaista moottorin hajoamista. Leirintäalue+sähkö on yleensä sen kolmekymppiä. Siihen sitten syömiset päälle.
Rajareitillä vois olla levein piennar, lisäksi rajareitin mäkisyys on suht hillittyä. Varkaus-Viinijärvi on huono, helvetin mäkinenkin. Rajareitti olis melkein ainoa realistinen. Joensuusta sitten hortoilis Kaavin ja Kuopion kautta Pieksämäelle ja takas. Periaatteessa voi yrittää jo ens kuussa, kun ilmat lämpeää.
Metsässäkin voi yöpyä, jolloin säästää mutta sitten töpselin löytäminen joka päivä tuo haastetta ja lataus päivällä vie hyvää ajoaikaa.
Tunturin kolmivaihteisella naistenpyörällä ajoin Helsinki-Kuusamo 1998.
Kallista on kotimaan matkailu Kattot tuolta "nojakistit kartalle" ketjusta matkanvarrelle sattuvat nojakistit ja pummaat sohvapaikan, iltateet, aamukahvin ja latausvirtaa Tullee halvemmaks ja tapaa immeisiä. Imatralta varmaan löytyy joku peti mihin päänsä painaa ja sähköäkin jos ei Vuoksessa vesi lopu
Jos Rantareitillä tarkotit 6-tietä, se varmaan on helppo mutt vilkas liikenteinen ja tylsä. Pikkuteitä taas matkaa varmaan tulee runsaasti lisää.
Miekin aatellu ett joskus vois polkasta mutt toiseen suuntaan, eli Hesaan - tai voishan sitä Joensuuhunkin
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Kiitos. Toivottavasti tää ei mene taas thread driftin puolelle, se on tää itäperimä: juttua vaan tuppaa tulemaan
Mitä suorempi ja tylsempi tie, sen parempi. Luu vaan pihalle ja cruise control päälle Siinä on vakionopeudensäädin. Poljet vakioteholla ja laite yrittää pitää vakionopeuden säätämällä tehoa.
Sivuteitä pitkin tulee matkaa tuhottomasti lisää ja niillä on paljon niitä lyhyitä mutta jyrkkiä mäkiä. Rauhassa saa kyllä ajaa niillä, se on hyvä.
Sitä pääväylää tarkoitin. Oon minä ihan sitä rajarajatietäkin ajanut Ilomantsista Kiteelle. Siellä oli nätti tsasouna.
Tästä Vaalimaalle ja siitä sitten ylös. Jos tekee kahden tunnin lataus-stopin keskellä päivää niin sitten voi vetää noin 150km päivämatkoja.
Matkaa sillä on hyvä ajaa, tässä citypyörityksessä se ei ole ihan kotonaan.
Sori, joo - eihän tää ihan otsikon mukaista tarinaa oo mutta jos ajaa Hesasta Vaalimaalle, eikö se ole moottoritietä, pitkän matkaa?
Joo motaria on hesasta haminaan ja vähän ohikin, ja loviisan ja kotkan välikin valmistui talvella. mutta vanha seiskatie kulkee rinnalla ja sen vieressä on kelviä kaupunkien kohdalla pitkästi. Eli tämä väli on muutamassa vuodessa tullut paljon paremmaksi pyöräilyreitiksi.
Ihan vaan karttapalvelua glikkailemalla siis. Omaa kokemusta (vaihtoehto)reitistä ei oo kuin -varkaus -jäppilä -pieksämäki väliltä.
Ite ainakin lähtisin koettaa jotai vastaavaa vaihtoehtoreittiä, jos muuten tommonen seikkailu olis mahdollista. Extramatkaa kertyy noin 50 km verrattuna normi pikatiereittiin.
Toi on siis karkee linjaveto, esim ysitiellä "saakosken suoran" voi ajaa pikkutietä jne..