Meinasin laminoida hiilikuidusta niskatukia pari kappaletta tässä keväällä, tehdään isompi satsi jos halukkaita löytyy.
Pyöräsi kuva
Re: Pyöräsi kuva
lowrides kirjoitti:Meinasin laminoida hiilikuidusta niskatukia pari kappaletta tässä keväällä, tehdään isompi satsi jos halukkaita löytyy.
Kiinnostusta löytyy, jos tuki on asennettavissa optimankin jakkaraan ja hinta ei ole aivan kauhea. Paljonko tuommoinen noin suurin piirtein kustantaisi tehdä?
Alligt Kruiser - Actionbent Trike - Optima Baron - Rainbow Lyra - Flevobike - Zox lowracer - Nazca Paseo - Arcus velomobiili
Jees, kun ideahan lähti siitä että nuo m5:sen tuet jää liian taakse, kun lowracerissä istuinkulma on kuitenkin sen verran makaava. Eli varmasti sopii Optimaankin ja mihin tahansa muuhunkin merkkiin. Jos nyt muutaman kappaleen "koe-erä" tehdään niin kustannus on luokkaa materiaalit + rakennusolut eli varmaan 30 € luokkaa (sis.postikulut). Jos isompaa erää rupee tekemään niin varmaan pitää ottaa työstäkin. Voisi aloittaa oman topiicin... hmm... menenkin piirtämään luonnoksen heti tältä istumalta.
lowrides kirjoitti:Jees, kun ideahan lähti siitä että nuo m5:sen tuet jää liian taakse, kun lowracerissä istuinkulma on kuitenkin sen verran makaava. Eli varmasti sopii Optimaankin ja mihin tahansa muuhunkin merkkiin. Jos nyt muutaman kappaleen "koe-erä" tehdään niin kustannus on luokkaa materiaalit + rakennusolut
eli varmaan 30 € luokkaa (sis.postikulut). Jos isompaa erää rupee tekemään niin varmaan pitää ottaa työstäkin. Voisi aloittaa oman topiicin... hmm... menenkin piirtämään luonnoksen heti tältä istumalta.
All right!
Laita ihmeessä kuvaa näkösälle, niin speksaillaan lisää. 30 €:n hinta ei ainakaan ole este hankinnalle.
Alligt Kruiser - Actionbent Trike - Optima Baron - Rainbow Lyra - Flevobike - Zox lowracer - Nazca Paseo - Arcus velomobiili
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
Hienolta kuullostaa! Ehdottomasti olen kiinnostunut kyseisestä virityksestä. Ei siinä etteikö tuo Nebuluksenkin suunitelma vaikuttanut varsin hyvältä.
Sitä vaan olen miettinyt, että onko niskatuen tarvetta joustaa hieman? Nebuluksen visio ainakin vaikuttaisi niin jäykältä, ettei se jousta juuri ollenkaan, mutta siihenhän voisi vaikuttaa tuolla putken paksuudella. Tuollainen hiilikuituversiokin on varmasti tehtävä täysin jäykäksi, jos siihen ei lisää mitään joustoelementtiä erikseen mukaan.
Toisaalta onhan tuossa minun pyörässä takajousto... Ja saahan sitä päätä kannateltua isompien röykkyjen ylityksen ajan. Varsinkin kun olen tähän asti pärjännyt ilman niskatukea muutenkin.
TMS kirjoitti:Hienolta kuullostaa! Ehdottomasti olen kiinnostunut kyseisestä virityksestä. Ei siinä etteikö tuo Nebuluksenkin suunitelma vaikuttanut varsin hyvältä.
Sitä vaan olen miettinyt, että onko niskatuen tarvetta joustaa hieman? Nebuluksen visio ainakin vaikuttaisi niin jäykältä, ettei se jousta juuri ollenkaan, mutta siihenhän voisi vaikuttaa tuolla putken paksuudella. Tuollainen hiilikuituversiokin on varmasti tehtävä täysin jäykäksi, jos siihen ei lisää mitään joustoelementtiä erikseen mukaan.
Toisaalta onhan tuossa minun pyörässä takajousto... Ja saahan sitä päätä kannateltua isompien röykkyjen ylityksen ajan. Varsinkin kun olen tähän asti pärjännyt ilman niskatukea muutenkin.
Mun suunnitelmassani nuo 6mm putket ovat varsin joustavia, kyllä niitä ihan käsin pystyy vääntelemään... itte tykkään jostavasta niskatuesta, se suodattaa kuitenkin ajoalustan epätasaisuuksia. Ei siis hakkaa koko ajan niskaan...
Tuosta hiilikuituisesta: kyllähän siitäkin pitäisi voida joustava tehdä: mikään paksu sen ei tarvitse olla, kun ei siinä kauheaa painoa päällä tule olemaan. Istuinhan toimii vastakappaleena polkimia tosissaan runnottaessa.
oma topic perustettu: http://lowride.info/phpBB3/viewtopic.php?f=3&t=751
- pikametri
- Sisällöntuottajakokelas
Nojapyöränä HP:n Spirit.
HP Spirit, Hase Kettwiesel, Hase Pino, Rowing Bike Thys, Pika MBB (omavalmiste), Challenge Hurricane.
-
Onnea hienon pyörän johdosta, toi vihreä väri on niin tyylikäs että se pistää oman M5:den sinisen värin jopa vähän harmittamaan näin jälkikäteen...
Onnea vain M5:n hankinnasta! Näyttää letkeältä peliltä ajaa.
Tänään pääsikin ekaa kertaa nojakilla töihin tänä vuonna, jälleen muistui mieleen, mikä näissä pyörissä on niin hienoa.
- Stapani
Yep
Tässä kuva KMX XT-class
- Liitteet
-
- KMX XT-class.JPG (170.83 KiB) Katsottu 6032 kertaa
Tapani
Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"
Tänään otettu kuva, nimitarrat puuttuu, toimitus viikolla 16
-JTH MCM #50
" Life is not measured by the number of breaths we take.
But by the number of places and moments that take our breath away!"
Vastavalmistunut omatekele
Markus Heikkilä - Pyörät: Specbike Technics Comfort tadpole trike / DFXL kinneri / Tern Link D7i taittopyörä / vm -74 Peltirunko-Jopo