PW kirjoitti:Tommoset olis: Truvativ Isoflow, lukee kylessä. Leveyttä on anakin kammissa eikä kevennystä takana. Eli onnistuu varmaan lyhennys. Mitähän Teppo maksaa?
Nää pistän postiin kunhan saan aikaseksi - 120mm olis tuleva kammen pituus.
PW kirjoitti:Tommoset olis: Truvativ Isoflow, lukee kylessä. Leveyttä on anakin kammissa eikä kevennystä takana. Eli onnistuu varmaan lyhennys. Mitähän Teppo maksaa?
Nää pistän postiin kunhan saan aikaseksi - 120mm olis tuleva kammen pituus.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
tm kirjoitti:eemeli kirjoitti:...Uskaltaisiko näihin tehdä kaksia kierteitä? Esim 120mm ja 140/145mm...
Eiköhän tuo kampi toimi "tuplareikäisenäkin". Päätät vaan tuon pitemmän mitan.
Nojanallelle meni tuollaiset 152/175-mitoituksella.
Meikäläisellä tuo päätöksen teko tuppaa kestämään...
Jos näitä vielä jäljellä niin voisin ottaa 120mm. Ei tarvi tehdä toisia reikiä. Ei kiire...
-Janne-
Heijaa heijaa heijaa kerho ...
tm kirjoitti:Minkä mittaisia kampia kaipailet?
Luulen kaipailevani 150-155 mm väliltä. Varmaan lähempänä 155:ttä, kuitenkin niin, että ei tingitä kestävyydestä.
Nykyisessä on "trekking-välityksillä" (isoin ratas 48 piikkiä) varustettu kampisarja, ja tässä olisi ehkä hyvä pitäytyä mm. siksi, että olen ollut erittäin tyytyväinen vaihtamisen napakkuuteen etuvaihtajalla, joka on tuolle rataskoolle tarkoitettu. Tällaisia ei-onttoja 10-vaihteisille tarkoitettuja kampisarjoja löysin nyt kaksi Shimanolta:
FC-T551
FC-T611
Taitaa olla jälkimmäinen noista 170 senttisenä nykyisin pyörässä kiinni. Tuo näyttää kuitenkin vähän vaikealta uutta reikää ajatellen kun on toisella puolella kevennysura ja ulkopuolella vielä tuollaista... muotoilua (kts. esim kuvat https://www.bike-components.de/en/Shima ... SR-p35470/). Noissa molemmissa olisi myös se hyvä puoli, että sopisivat nykyiseen keskiöön, eli vähän vaivaa säästäisin tuolta osin.
Mitä tm olet mieltä, kävisikö tuo FC-T551 lyhennettäväksi?
Kuva edestä: http://www.bike24.com/i/p/2/0/27602_00_d.jpg
Kuva takaa: http://www.smoksport.pl/jelon%20smokspo ... %203/2.jpg
ICE Sprint 26 (2013 - ), Azub Max (2014 - )
kmb kirjoitti:Luulen kaipailevani 150-155 mm väliltä. Varmaan lähempänä 155:ttä, kuitenkin niin, että ei tingitä kestävyydestä.
...
Mitä tm olet mieltä, kävisikö tuo FC-T551 lyhennettäväksi?
Kuva edestä: http://www.bike24.com/i/p/2/0/27602_00_d.jpg
Kuva takaa: http://www.smoksport.pl/jelon%20smokspo ... %203/2.jpg
175 mm aihiosta saa maksimissaan 152-milliset. Silloin jää riittävästi materiaalia kammen päähän.
Nuo kuvan kammet voisi toimia, kun kyseessä on minimilyhennys -> uusi reikä jää tuon kevennysuran pään tienoille.
eemeli kirjoitti:Meikäläisellä tuo päätöksen teko tuppaa kestämään...
Jos näitä vielä jäljellä niin voisin ottaa 120mm. Ei tarvi tehdä toisia reikiä. Ei kiire...
Eli tehdään samanlaiset kuin ne sun edelliset? Kampia on kyllä vielä jäljellä.
PW kirjoitti:PW kirjoitti:Tommoset olis: Truvativ Isoflow, lukee kylessä. Leveyttä on anakin kammissa eikä kevennystä takana. Eli onnistuu varmaan lyhennys. Mitähän Teppo maksaa?
Nää pistän postiin kunhan saan aikaseksi - 120mm olis tuleva kammen pituus.
Ok, katsellaan kun saapuvat.
tm kirjoitti:eemeli kirjoitti:Meikäläisellä tuo päätöksen teko tuppaa kestämään...
Jos näitä vielä jäljellä niin voisin ottaa 120mm. Ei tarvi tehdä toisia reikiä. Ei kiire...
Eli tehdään samanlaiset kuin ne sun edelliset? Kampia on kyllä vielä jäljellä.
Joo... Ehkä 600km ajettu edellisillä. Ei mitään ongelmia.
Ei tosiaan mikään kiire. Pyöräkään ei ole vielä kasassa.
-Janne-
Heijaa heijaa heijaa kerho ...
Jolaesin käytettyjen Tiagra-kampien (FC-4503) lyhennys valmistui tänään, pituus 170 -> 140 mm.
Vasemman puolen kammen syvä kevennysura esti enemmän lyhennyksen, eli yhtään lyhyempää en tästä kampimallista lähtisi yrittämään.
Sitten kun mun pyörätuotanto lähtee käyntiin niin Tepon kampi & ratas saa tehdä mulle isoa sarjaa
Syväri kirjoitti:Sitten kun mun pyörätuotanto lähtee käyntiin niin Tepon kampi & ratas saa tehdä mulle isoa sarjaa
Tarvii sitten säätää tuossa yhteydessä "tuotantolinjaa" vähän tehokkaammaksi, ettei niiden tekoon mene iäisyyttä .
Hinnoittelu muuttuu: kaikkinensa rattaiden irrotteluun, porauksiin, lyhennyksiin, pakkauksiin ja lähetyksiin kuluu sen verran aikaa, että olen nostamassa hinnan jatkossa 30 euroon per kampipari. Ei sekään mielestäni ole kohtuuton.
Sisässä olevat ja kuittaamani uudet tilaukset teen vanhalla hinnalla. Varastossa olevat Sram S600 -kammet menevät lyhennettynä vanhalla hinnalla eli 60 eurolla (näitä on jäljellä 2 - 3 kampisettiä).
Halpaa on 30€:kin minusta.
Azub Max, Cruzbike Vendetta V20
Vanhan maantiepyörän kampia irrottelin, aattelin lyhennettäväksi. Huomasin tekstin "Biopace" rattaat alko näyttää soikeilta
Onko noita turha lyhentää ja ottaa käyttöön, meinaan ett onko tuo ovaaliratas väärässä asennossa nojakissa? Riippuu tietyst siitäkin ett minkälaisen nojakin tekee - MBB tietyst mielessä
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Minulla biopace rattaiden ovaalius on just kohdallaan eli aikoinaan pystärissä oli väärin.
Kovin paljoa soikeutta ei ole mutta itsesuggestiolla saa paljon aikaan.
Kammet on 145mm, paljon mukavampi polkea. (120 mm reiät valmiina odottamassa polkijan sopeutumista)
- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla
Kiiiiiiiitos tuhannesti Tepolle kampien lyhennyksestä. Paketti saapui juuri ja ihailin kyllä miten hyvää työtä olet tehnyt! Mahtavaa! Pyörän runkoki pitäisi saapua vielä tänään. Jee
Olen pyörän käyttäjä, en sen huoltaja.
HPV Gekko Fx 2013-> Optima Baron XS 2014-> Performer Toscana 20/26 2015->