NikoK kirjoitti:Samalla tuli hyvin tuntemusta matalan racerin (ja takakatteen) avuista tuulessa kun oli riittävän pitkät siivut niin että tuuli käytännössä samasta suunnasta koko matkan. Noinkin kova vastatuuli ei hidastanut menoa tuon enempää, vaikka jopa keskisyke oli himpun alempi.
-Perjantaina meno 157km, keskinopeus 33km/h, keskisyke 132, myötätuuli 4-5m/s, nousumetrejä 760.
-Sunnuntaina paluu 176km, keskinopeus 27km/h, keskisyke 128, vastatuuli 6-7m/s, nousumetrejä 885.
Näin se mullakin tekee, ennen oli motivaatiovaikeuksia vastatuulessa ja syke tahtoi laskea. Mutta jos puski about samalla sykkeellä/teholla niin vauhtieroa ei ole juurikaan, ja vähiten lowracerilla. Etuvedolla ja etenkin MP:llä pitää jo puskea tosissaan jos meinaa eron pitää pienempänä ja niihin puuskat ottaa enemmän.
NikoK kirjoitti:Muuten tulikin sitten vähän ongelmia paluumatkalla.Etukiekosta pamahti pari pinnaa poikki, eka 75km kohdalla ja toinen 130km kohdalla. Toisen pinnan katkettua oli kiekko jo niin kiero että piti irrottaa toinen jarrupala ja vähän "muokata" kiekkoa että mahtui pyörimään. Kesti kuitenkin romahtamatta kotiin asti... Eiköhän tuommonen 18 puolainen vaan kestä mun ajoa, vai onko ollu huonoa tuuria kun viime kesänäkin jo hajotin yhden vanteen... 
No BROL:ssa olen jo kommentoinut moisista kiekoista M5 lowraceriin että ei hjyvä. Mulla on 28 kpl 2mm:n suoravetopinnoja ja 622-kokoisen vanteen painoinen 32mm syvä aerovanne omassani ja silti valmistajan jäljiltä veteli kieroon tuon tuostakin.
Ongelma on että mulla on 61% painosta etukiekolla joka on vielä vain ETRTO 451 kokoinen ja näin ottaa kaikki iskut huonosta tien pinnasta aika napakasti. Ja oli rihdattu epätasaisille pinnojen jännityksille sekä kierteet kuivina. Lopputulos oli että kun parin vuoden päästä aloin rihtaamaan kunnolla katkesi pari pinnaa jengoista ja sitten pitikin tilata Bram:lta uusi pinnasetti.
Sitten huolellisesti kasasin oikeaoppisesti kiekon, ensin pinnojen kierteet öljyten, sitten mutteri vanteen puolelta prikkoineen perään ja kaikki tasasyvyydelle, sitten tasakireydelle, sitten riittävästi kireyttä ja viimeiseksi heittojen oikaisu. Nyt kiekko on tasan pyöreä ja ei heitä pätkääkään. Pinnat pysyy kireellä ja homma toimii.