Sunnuntaina vuorossa Pirkan Pyöräily (Klassikko 134 km), ensimmäistä kertaa kinnerillä.
Koska reitti on enempi ja vähempi ylämäki-alamäki-rumbaa, niin hieman arveluttaa kuinka äijän käy.
Harjoitusta voisi olla alla enemmänkin.
Numerolappu (2209) tipahti postiluukusta jo viime viikolla. Numeron mukaan jos lähtisi, niin lähtöaika olisi jossain välillä 8:00 - 8:15.
Plussana tässä aikaisessa lähdössä olisi se, että olisi vähemmän pystäreitä tiellä tukkona alamäissä. Ja itse kun olen taasen jarruna ylämäissä, niin alkupään vauhdikkaat menijät pääsevät paremmin meikäläisestä ohi. Jos hyvää aikaa metsästäisi, niin järkevin lähtöpaikka.
Viimeiset lähtevät tälle matkalle joskus puoli kymmenen aikoihin. Jos peräpään valvojana starttaisi, niin ohittelijoita ei olisi niin paljoa. Toisaalta joutuisi taas itse painamaan ohituskaistaa hitaammista ohi autoilijoiden kiusana (ja torvet soi...). Ja yhtenäisen letkan sekaan on hankalampi ängetä, kun ylämäessä oma vauhti hiipuu ja ohittajasta tuleekin ohitettava.
Noin 5,5 tunnin ajoaikaan jos hommasta selviäisi, niin hyvä. Tasaisemmalla reitillä kinnerin hyödyt nousisivat ja nopeus kasvaisi.
Milläs mietteillä muut Pirkkaan lähtijät? Mihin lähtöryhmään olette tähtäämässä?