jooseha kirjoitti:Tuskin kannattaa tuon sinisen pätkän takia uutta runkoa tehdä. Painossa säästää vain kymmeniä grammoja. Tekee sitten vaikka huvikseen uuden
?
Joo. Siinä olis idiksenä säästää toiset 30 grammaa sillä että putken menisi suoraan sinne emäputkeen - nythän tossa on tuo suora pätkä tossa ylhäällä. Tämä olis sitä aikaa kun mulla ei ollut kätevää työkalua liikutella putkea porakoneessa niin että kulmaa saa kätevästi käännettyä. Viime vuonna oli kätevintä porata ensin suoraan se reikä ja sitten taivutella siittä viekusta sopiva runko. Tähän ongelmaan mä tein jigin tossa keväällä. Nyt on elämä helpompaa.
jooseha kirjoitti:
Oliko vanha hieman avarampi sylikulma jo liian avara, kun suunnittelet keskiön nostamista penkin kallistamisen lisäksi?
Tätä mä mietin juuri. Aika hyvä toi kulma on tuossa - mutta oli se edellinenkin. Oikeastaan ajattelin että se aukeaisi vähän enemmän kuin tässä tämän vuoden mallissa.
SIIS:
- Rungon takaosa loivempaan kulmaan.
- Etupuomia vähän ylös - niin että sylikulma olisi hitusen loivempi.
Nythän tämä on tosi miellyttävä retkipyörä. Voisi vaikka säilyttää siinä käytössä. Ja tehdä sitten Nokiaa varten sen uuden rungon jossa toi ajoasento olisi hiukan sporttisempi. EDIT: niin tällä voisi vielä testata 130 millisten kampien etäisyyden ja silloin se Kuudee Sport Plus voisi olla kiinteällä poljinkeskiöllä = taas putois sata grammaa painoo.
Täähn rupeaa jo kuulostamaan suunnitelmalta.
Saattaa tosin olla että innoissani voin tehdä vaikka semmoisen MBB:n sinne Nokialle - on niin hienot noi uudet mallit. Tai sitten molemmat ja ne kolme Kuudee Serialia. Sehän olisi hyvä saldo Heinäkuulle