Pitkien matkojen ajamattomuus se koitui meikäläisenkin kohtaloksi. Lauantaina kilometrien kertyessä oikeaan polveen alkoi pistää, joten kuormitusta joutui tiputtamaan, että ajaminen ylipäätään onnistui. Kun urheilujuomakaan ei iltayöstä enää uponnut, eikä oikein mikään muukaan, niin yötauko kutsui, tapahtuman hengen vastaisesti. Sunnuntaiaamuna muutama ensimmäinen kierros sujui hyvin, sitten polvi alkoi taas muistutella itsestään. Loppu "kruisailtiin", saaliina 115 kierrosta, Garminin näyttäessä 309,5 km.
Pakon sanelema maltillinen vauhti oli siinä mielessä hyvä, ettei voinut ajaa yli voimiensa. Eli kuski oli maalissakin hyvävoimainen.
Kaikesta huolimatta olen tyytyväinen suoritukseen, tulipahan tuplattua vuorokauden ajoennätys .
Hampaankoloon jäi kuitenkin niin paljon, että eiköhän meikäläinen nähdä ensi juhannuksenakin Alastarossa.
Kiitos kiitos. 5 kierrosta vain oli eroa, onneksi en ajaessa tiennyt tilannetta. Muuten kuin laskurimies näytti noin 400km kohdalla käsimerkillä että olen toisena. Itse olin kuitenkin päättänyt ajaa noin 130 sykkeellä niin pitkälle kuin pääsen, enkä mitään muuta höntyillä. Taktiikkana oli ajaa 2h ja pitää lyhyt tauko niin pitkään kunnes hyytyy ja sitten pidentää taukoa. Kävi vain niin ettei hyytyny! Eka 12h 320km ja toinen 336. Keskimäärin tauot ei kovin pitkiä olleet, ajoaikaa kertyi 22h 14min. Kotona huomasin että pyörä painaa noin "tonnin", etuvanne ja runko täynnä vettä ??? Tietäiskö mhelander mistä m5 lowracer hörppii vettä sisäänsä? Edit. Löysin "vedentäyttörei'än" itsekin, hiilikuituinen takarungonosa ei peitä kokonaan hahloa, joka on titaaniputkessa mihin se kiristetään.
Niko
Viimeksi muokannut NikoK, 21 Kesä 2015, 18:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Garmin hyytyi vesisateeseen, mukana onneksi vanha 500,
mutta ongelmia senkin kanssa....
Eka tauko 204 km kohdalla, siinä vaiheessa keskari 32-33,
ja lopussa viimeiset 4-5 tuntia 30,5, välistä ei vielä havaintoa
Yritän tarkentaa, kun saan tsekattua garminit,
jos niistä yleensä jotain irtoaa.
Arviot tauoista yhteensä 3+ tuntia.....
Viimeksi muokannut Stapani, 21 Kesä 2015, 18:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ja triathlonmies luuli, että olen hänen edellä,
kun muutama sana matkan aikana vaihdettiin.....
Ei ilmeisesti tiennyt tuosta pääpaikan väliaikaseurannasta, josta
sai reaaliaikaisen tilanteen tasatuntien välein.
Kovasti yritin lopussa saada hänet kiinni,
kun koko ajan meidän ero oli 2-5 kierrosta.....
Tuon viimeisen parin tunnin session aikana ohitin hänet 2 kertaa,
mutta ei piisannut.....
Viimeksi muokannut Stapani, 21 Kesä 2015, 19:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Älä Petri kuitenkaan unohta että kunto se edelleen ratkaisee vaikka pienemmästä ilmanvastuksesta on paljon apua
Tästä on hyvä osoitus pappiskapartio joka oli paikalla vaihteettomilla pappapyörillä ja semmoinen mielikuva minulla on, että paras heistä sai 200 kierrosta täyteen, ainakin yli 500 km, ja jätkä pärjäsi myös polkupyöräkiihdytyksen SM-kisoissa http://pappiskapartio.blogspot.fi/
Nojapyöräilijöitä oli 7 eli n. 10% osallistujamäärästä, 3 nojakkia ja 4 kinneriä.
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Mun suoritus jää kyllä todella kalpeaksi verrattuna Nikoon ja Tapaniin. Aivan mahtavat suoritykset molemmilla. Saila ansaitsee myös erikoismaininnan. Myös todella mahtava suoritus!
Mulle kertyi ratakierroksia vain 201 eli kilometreinä 548km. Ennakko tavoite oli 600km ja kun jäi selväksi etten siihen enää pääse niin lopetin kun "RataKreisi"n vaatimukset tuli täyteen. Taisin jäädä viidennelle sijalle.
Ennakko kuvitelma oli että Ratareisi olisi helpompi ajaa kuin Nokian matka viileämmän lämpötilan takia. Harhaluulo! Vettä tuli muutaman tunnin ihan tolkuttomasti. Kun mies meni horkkaan joskus puolen yön nurkilla märkien varusteiden ja viileän ilman takia piti laittaa auto käyntiin ja molemmat sisä ja penkin lämmitys maksimiin. Vapinan loputtua sai jo vaihdettua kuivaa vaatetta päälle ja elämä alkoi tuntua jo paljon valoisammalta. Seuraavaksi haasteeksi tuli tiheä hernerokkasumu noin 1 ja 3 välillä yöllä. Piti ajaa hitaasti kun ei nähnyt missä rata menee. Huhu väittää että joku olisi meinannut eksyä rata-alueella sumun vuoksi
Edit: Huomasin muuten että tasapaino aisti häiriintyi kuin ei erottunut ympäristöä.
Garmin nyykähti ihan lopussa 540km kohdassa (vesihöyryä lasin sisäpinnalla). Jostain ihmeen syystä Straava itsepäisesti haluaa nähdä tuon matkan lyhyempänä (269km). Päädyin "Manual Entryyn". Jaksaiskohan kommunikoida Herra Stravan kanssa...
Tuomo
Savenmaan Trike "Taipale" 2011 May -> / Raptobike Lowracer 2013 September -> Dual 700C Raptobike (lowracer) 2015 January
Älä Petri kuitenkaan unohta että kunto se edelleen ratkaisee vaikka pienemmästä ilmanvastuksesta on paljon apua
Tästä on hyvä osoitus pappiskapartio joka oli paikalla vaihteettomilla pappapyörillä ja semmoinen mielikuva minulla on, että paras heistä sai 200 kierrosta täyteen, ainakin yli 500 km
Noin pitkillä matkoilla merkkaa aika paljon se kuinka hyvin radalla viihtyy, varikolla ei kilometrejä tuu vaikka olis kuinka hyvät jutut Kunnon pitää olla vähän erilaista kuin lyhyissä repäisyissä. Kahden Nokia 12h kokemuksella
Nyt on Garminit tsekattu ja onneksi dataa oli tallella.
Editoitu mukaan puuttuvat kilometrit järjestäjän ilmoittamasta lopputuloksesta 625,60 km.
Ajoaika 20.18.07 ja keskari 30,8.
Tuntuu vähän kaikilla Garminit kärsineen vedestä? Saako Stapani sinun Garminista korkeustietoa? Eihän se rata ihan pannukakku kuitenkaan ole, kiinnostaisi tietää paljonko korkeuseroa oli.