Yritin selailla foorumia ja nettiä läpi mutta työmäärä nollatietämyksellä perehtyä eri nojakki malleihin on aika kova. Eli päätin kysyä neuvoa niin säästyy vaivaa. Eli tavoitteena olisi tehdä mahdollisimman nopea nojakki/kinneri tasamaalle, ehkä päätavoitteina hyvä 200m tulos ja mahdollisesti kierrosennätyksen riistäminen pystypyöriltä ensi vuoden Ratareidessä. Eli mitään hyötyajoa ei tarvitse miettiä, pyörä saa olla vaikea ajaa ja lähteä liikkeelle, ajoasento saa olla aika epämukava jne.
Varmaan joku mahdollisimman matala rakenne olisi hyvä? Kahdella renkaalla ilmeisesti pääsee kovempaa kuin kolmella ja sellaisen valmistaminen on helpompaa? Minkä kokoista vannetta kannattaa suunnitella jos tavoitteena on suurin mahdollinen nopeus tasaisella pinnalla? Miten erilaisten ratkaisujen mahdollinen myöhempi kattaminen kinnerin tapaiseksi sukkulaksi onnistuu?
Etuvetoisen tekeminen pyörän luovuttaja pyörää käyttäen vaikuttaisi melko helpolta verrattuna takavetoisen ketjulinjoihin yms.
Itseltä löytyy varmasti kaikki mitä metalliosien tekemiseen voi ikinä kuvitella tarvitsevansa ja ajattelin vähän josko tuon tekisi alumiinistä niin voisi tehdä reilusti tukevan ilman, että paino karkaa kovin suureksi. Itsellä on kuitenkin painoa se 85-90kg riippuen vähän vuoden ajasta ja kyykkyssä liikku lähemmäksi 200kg eli ihan mistään viemäriputkesta tuota tuskin voi tehdä jos sillä on tarkoitus polkea oikeen raivolla menemään.
Onko esimerkiksi tälläinen http://www.python-lowracer.de python tyyppinen pyörä hyvä rakenne? Tuo ainakin olisi kohtuullisen helppo valmistaa.