TKorho kirjoitti:terppa kirjoitti:mutta kyllä mä kännykällisen virtaa poljin Sideways -festareilla
ei oikein watteja saa jaloista ulos mutta veivata jaksaa pitkään pienemmillä tehoilla.
Oliko muuten millainen homma? Olen joskus vastaavassa tilanteessa polkenut "suklaapatukallisen kaloreita", ja vaikka se aika kovaa touhua oli, niin meni vielä showmielessä siviilivaatteet päällä. Sinänsä jos latauksen hyötysuhde on hyvä, niin eihän siihen nyt paljoa vattia tarvitse tunkea?
Mutta et edes mainitsisi jos siinä ei jotain tekemistä olisi ollut?
Sellainen näppituntuma oli, että n. 5% ja 10 min tahdilla täyttyi akku, ilmeisesti sitten hitaammin jos oli useampia kännyköitä kytkettynä piuhoihin. No, Lumiassa on kait iso akku kun jollain tuli prosentteja nopeammin. Toisessa kuntopyörässä ei ollut juuri mitään vastusta ja toisessa sitä oli "sopivasti", silti ne mun mielestä syötti virtaa samalla tahdilla eli lienee kyse pyörän omista säädöistä.
Teknisiä tietoja en tiedä, pyörät oli lainassa ja rakentajaa en päässyt haastattelemaan mutta kevyemmä pyörän keveyden perusteella sähköntuottoa voisi lisätä aika huimasti, välillä noita poljin siis itsekin kun kovalla alustalla seisoskelu ja tepastelu kävi jalkojen päälle.
Rupes polttelemaan tuollainen nojapyörämallisena Talveksi tartteisi "harjoitusvastuksen" ja kesällä noi on kiva lisä tapahtumissa, yleisöltä tuli aika paljon hyvää palautetta ja jengiä kävi illan viiletessä polkemassa ihan vaan lämpimikseen
Kolme ihmistä oli jotka ei sulattanut ajatusta, että jos hän polkee niin joku muukin hyötyy ja saa virtaa
jättivät sitten omankin kännykän lataamatta, tai oli meillä aurinkopaneelilla toimiva latauspistekin, laatikkopyörään rakennettu, onneksi, muuten olisi tullut kaksi ajamatonta päivää kilometrikisaan