TMS kirjoitti:Ihan hyvin tuntui homma toimivan ekalla työmatkalla, kerran huomasin että tehot putosi nollille muutamaksi sekunniksi vaikka poljin normaalisti. Eli hieman samaa vaivaa kuin vuoltulla siis? No katsotaan käykö niin useamminkin tulevaisuudessa. Suurestihan se ei haittaa kun katko on niin lyhyt.
Tässä kuitenkin työmatkan perustiedot mittarista:
kesto 40min 50s
matka 27,36km
keskinopeus 40,2km/h
keskiteho 289W, maksimi 1016W, normalisoitu 353W
keskikadenssi 84rpm, maksimi 109
kulutus 774kcal
keskisyke 152, maksimi 172
Ihan järkevän oloisia lukuja nuo kai on. Vettä satoi koko matkan aika reippaasti, tuulta ei juurikaan havainnut (Nuuksio mitta-aseman tiedoissa 2m/s, tuulen suunta vastainen/sivuvastainen)
Tänä aamuna ajoin aikalailla rauhallisemmin, ja data näytti tältä:
kesto 45min 24s
matka 27,38km
keskinopeus 36,2km/h
keskiteho 216W, maksimi 898W, normalisoitu 268W
keskikadenssi 65rpm, maksimi 111
kulutus 701kcal
keskisyke 135, maksimi 158
Tällä kertaa tie oli kuiva eikä satanut, mutta tuuli oli selkeä (Nuuksio mitta-aseman tiedoissa 4m/s, tuulen suunta sivulta/sivumyötäinen).
Sellainen hauska huomio että katselin tuossa että ennen tehomittariaikaa olin suunnillee samalla reilulla 150 keskisykkeellä ajanut työmatkan keskinopeudella 43,1km/h (tällöin oli tilastoni mukaan ollut potaa ja tuuli 2m/s, tuulen suunta sivulta/sivumyötäinen). Että ehkä se sateen vaikutus voi tosiaan olla luokkaa 5 %.
Täytyy kyllä huomioida että tuo työmatkan keskinopeus on aika huono mittari kun matkalla on risteyksiä, liikennevaloja ja muuta liikennettä. Minun pitäisi oikeastaan tarkastella vain työmatkan ns. vapaan vauhdin osuutta maantienlaidassa, jossa saa käytännössä aina ajaa jarruttelematta. Täytyy analysoida asiaa myöhemmin tältä kannalta.