- 20150618_172416.jpg (164.82 KiB) Katsottu 4114 kertaa
Tällattis..
Kamalaa räkäsaumailua. Mystistä että pari kertaa on tullu sentin pätkä ihan elokuvasaumaa mutta tavallisesti pintajännitys imee sulan palluroiksi ja keoiksi, joita sitte yrittää yhdistellä. Sitte kun on tarpeeks räkää niin sitte kyllä voi antaa enemmän amppeereita, joka toisinaan auttaa vähän.
Toi on ku vettä säkissä. Kun ottaa kiinni niin kaikki osat karkaa eri suuntiin. Aika haastava kokonaisuus. Kierokin tulee vaikka kuinka mittailin ja sihtailin. Meinas voimat loppua kun kampikeskiökin oli ihan vinksin vonkisin kun sihtaamiseen käyttämäni vanha kampisetti olikin kiero.
Nyt pitäs jotenkin ratkoa naruviritykset niin pyörä seisos omilla pyörillä. Irtonaiset saalingit epäilyttää. Tulee lisää eri suuntiin karkailevia osia ja ainakin perässä taitas saalinki keikkua narun liikkeiden mukaan.
laita Flevo/Airbike-tyyppinen ohjauskumi tai Papan Jopo-tyyppinen keskitysjousi, niin joka suuntaan venkulointi rauhottuu. Samalla pysäköinti ja harjoitteluvaiheen hidasajo helpottuu, kun keula ei pyri kaatumaan koko ajan.
Kahden lankun, rhs palkin tai vaikka alumiinitikkaiden väliin etu- ja takavanteet puristamalla saat rakennusaikaista suoruutta.
Tartteeko perään mitään saalinkeja? Jos takahaarukka tuossa asennossa.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
No tää on lähempänä suunnitelmia. .
Onks nuo klemmari kiinnitykset tarkotus jäädä pysyviks vai vaan rakentelun aikasiks ratkasuiks?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Tuo takahaarukan liitos (kaksi pyöreää putkea klemmarilla yhdessä) on puristussuunnassa labiili liitos, eli pannan löystyessä kääntyy vinoon ja kääntyy epämääräisesti vinoon joka tapauksessa puristuskuormituksen alalaisena. Haarukan puolen putki halki puolesta välistä, niin toimii paremmin, kunhan vääntö- (punoutumis-) jäykkyys on muilla haarukan poikkirakenteilla riittävä. Halkaistu putki ei pidä vääntöä käytännössä lainkaan.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Kuvasts ei näy mutta tossa on perässä ja keulassa molemmissa pyöree putki jonka päällä puoliputki. Takahaarukassa on vanhat haarukan jalat suoraan poikkiputkessa kiinni.
Klemmarit saattaa jäädä pysyviks. Niinku sanonta kuuluu: Pysyvin ratkasu on väliaikainen.
Nonni.. nyt mittailin syyn siihen miksi keula on noin "ahdas" eli eturenngas ei mahdu suunnitelman mukasesti tohon koloonsa. Emäputken ja puomin valinen liitos on rapiat kuusi astetta liian loiva Tämä oli tietenkin vaikea sihdattava ja yrittäessäni saada emäputken puomin kanssa samaan tasoon tuon ekan puomin osan ollessa läskimpää putkea, en sihtaillut kulman suuruutta tarkemmin. Kaipa sitä samalla sitte oikasee emäputken ja korjaa ton kulman
Tosin aika vaikeeta sanoo vielä mikä on vinossa ja mikä ei kun molemmat haarukat on säädettäviä. Ainakin emäputken projektio olisi kovasti kiva saada osumaan renkaiden väliin
Näyttää hirmu pitkältä väliltä penkki-kampikeskiö Vaikka kammet on lyhyet niin ylettääkö tuota alle kaks metrinen polkemaan?
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Hieno rakennuspaikka
Menevän näköinen laite, kun etupuomi-etuhaarukka ja selkänojan putki-takahaarukka muodostavat kaksi samanlaista nuolenkärkeä menosuuntan
Rakennuspaikka on hieno ja haasteellinen Menevän näkönen kyllä tulee kunhan saan oikoseen.
Järjetön rubikin kuutio. Otin keulan irti ja aloin takaapäin sihdata ja suoristella. Takahaarukan puoliputki kelkkaa kiusattu hyvä tovi mutta edelleen kierossa jotenkin. Sihtailukin haastavaa kun silmälasit päässä ei oikeen mikään suora näytä suoralta ja siis aina pitää olla mihin verrata.
Oli tosi likellä etten romuttanu koko projektia.. toi kötöstys nyt romua jo olikin.. niin mahdottomalta tuntu saada mitään mihinkään suuntaan. Sainpa kuitenkin suvaittavaan oikoseen ja puomin hitsaus onnistu ihan käsittämättömän hyvin.
Taakse saalinki pvc putkesta ja koenaruilua.. Ehkä tästä vielä testattavaks saadaan pyörä. Ainakin jonkinlainen konseptiversio.
Mielenkiinnolla seurataan
Eikös keskiön vois sijoittaa tämmösessä konseptissa tuohon nivelputkeen?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.