Nojapyörä, kyllä kannatti!

Haluatko jakaa Sinun omia kokemuksiasi/näkymyksiäsi nojapyöräilystä?
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja

Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Premnas kirjoitti:

Ajattelin että pitäsköhän huomenna ajaa kärryn kera töihin ja sitten töiden jälkeen voisi kävästä vaikka jossain kukkakaupassa hakemassa vähän täytettä parvekkeelle.

no missäs sä sitten tätä talvipyörää mahdut tekemään :o
http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=3&t=4204

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

jori

Viesti Kirjoittaja jori »

Premnas kirjoitti:

Ajattelin että pitäsköhän huomenna ajaa kärryn kera töihin ja sitten töiden jälkeen voisi kävästä vaikka jossain kukkakaupassa hakemassa vähän täytettä parvekkeelle.

Parveketomaatti. :P
Kuva

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Premnas

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Jukka, pajalla tietty :D ! Eihän mulla ole kotona välineitäkään. Rautasaha on mutta ei sillä voi koota pyörää alusta loppuun...

Onpa herkullisen näköinen tomaattipuska. Harmi, ettei meidän parvekkeella ainakaan viime kesänä tomaatit tahtoneet kasvaa. Liian varjoisa. Pistin ihan kokeeksi yhden ämpärillisen perunaa kasvamaan :P . Vielä pitäs jaksaa laittaa laatikoihin hernettä ja jotain muutakin olisi kiva tuonne saada. Kohta tosin alkaa olla jo myöhä kun sitä satoakin olisi kiva saada ennen talvea.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Premnas

Tänään sitten pääsi cheetah ihan oikeaan rahtikäyttöön kotiinpaluumatkalla. Ensin multasäkki ja amppelimansikka kyytiin yhestä puljusta. Kävin heittääs ne kotiin ja lähdin uudelle reissulle hakemaan postipakettia ja samalla reissulla toisesta puljusta kesäkukkasia kärryn täydeltä :D . Hyvin kulki. Mulle jäi vielä kesäkukkamultaa kun en muistanut että mulla oli sellastakin, joten kai tässä täytyy vielä yksi reissu tehdä ja hakea jotain kukkasia jostain.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

jori

Premnas kirjoitti:

Mulle jäi vielä kesäkukkamultaa kun en muistanut että mulla oli sellastakin, joten kai tässä täytyy vielä yksi reissu tehdä ja hakea jotain kukkasia jostain.

Keksit vain tahallasi reissuja, jotta saat kilometrejä. :mrgreen:

Jori

Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Premnas

Eikä ku yritän keksiä tekemistä ettei tarttisi kökkiä kotona, ja mun mielestä nojapyöräily nyt sattuu olemaan parasta tekemistä ulkona :mrgreen: . Ehkä vielä parempi kun saa kytkeä kärryn perään ja kuljetella tavaroita. Mitä hullunkurisempi kuljetus, sen parempi!

vaaka

Viesti Kirjoittaja vaaka »

No hitto, miten minut saadaan kuljetettua peräkärryysi, kun hullunkurisempaa raahattavaa et sikaosastoon helpolla löydä :D PS et saa sandaalejasi takaisin, en varmasti ota niitä mukaan. Ja en ehkä uskaltaudu uudestaan paikalliselle frisbeegolfradalle. Suunnittelijalta puuttuu turvallisuustieto ja pelaajien enemmistöltä etiketti.

Premnas

^ Mulla on toiset sandaalit :D .

Ei huono pyöräilypäivä tänään, 60,2km ajoa. Cheetahilla kulki 110-tien mäessä tällä kertaa 59,5kmh kun viime kesänä kinnerillä siinä pääsi seittemääkymppiä. Mut ei huono kaksipyöräiselle. Lopullinen keskinopeuskin yllätti positiivisesti kun siihen sisältyi myös hitaammat työmatka-ajot, tämän päivän yhteiskeskari 23,6kmh.

Polkiessa kerkee miettiä kaikenlaista. Nyt mä sitten taas mietin että pitäiskö se koppa kuitenkin asentaa takaisin, koska siinä kulkee niin kätevästi työkalut, puhelin ja lompakko, tarpeen tullen enemmän vettä ja vaikka eväätkin vielä. Siihen mahtuu yllättävän paljon tavaraa. Onpas kivaa olla taas tällanen tuuliviiri :mrgreen: . Työkaluille pitää kyllä jatkossa ommella joku pussi, niin ehkä sitten se koppakin lakkaa rämisemästä ajaessa. En kai mä nyt sitten pärjää ilman, ja kun se toimii niin kätevänä lokarinakin...

jviirret

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Premnas kirjoitti:

Työkaluille pitää kyllä jatkossa ommella joku pussi, niin ehkä sitten se koppakin lakkaa rämisemästä ajaessa. En kai mä nyt sitten pärjää ilman, ja kun se toimii niin kätevänä lokarinakin...

Ei se räminä kokonaan lakkaa, on niin lähellä korvaa että pienikin ääni kuuluu. Mutta ääneen tottuu ja aivot oppii jättämään se huomiotta :)
Työkalut ei tarvi pussia, ne voi laittaa vanhoihin sukkiin :mrgreen:
Eikä ilman tuollaista takaboksia pärjää kun kerran itsensä siihen totuttaa. On vaan niin helppo ja huoleton tapa kuskata kamaa. Kun boksi-riippuvuuden tunnistaa ja hyväksyy sen osaksi itseään niin on taas askeleen lähempänä sisäistä tasapainoa.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

jori

jviirret kirjoitti:

Kun boksi-riippuvuuden tunnistaa ja hyväksyy sen osaksi itseään niin on taas askeleen lähempänä sisäistä tasapainoa.

:D

Jori

Premnas

Boksiriippuvuus :D , kiitos päivän nauruista! Joo, mulla on kieltämättä ollut kauheat vieroitusoireet kun koppaa ei ole voinut käyttää :mrgreen: . Se kun on vielä lukittava kaiken lisäksi.

Scorpionissa ei vastaavaa koppariippuvuutta ole, mutta siinä onkin tarakka ja laukut saa kätevästi irti ja mukaansa. Ehkä mulla joskus vielä on virtaviivainen kaksipyöräinen, jossa on myös tarakka.

vaaka

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Jaa minä kun luulin, että liikenteessä pitää käyttää koppaa :lol:

ajarmala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

jviirret kirjoitti:

Työkalut ei tarvi pussia, ne voi laittaa vanhoihin sukkiin :mrgreen:
Jukka

Tätä konstia minäkin olen käyttänyt jo monta vuotta ja erityisesti sen jälkeen, kun hankin kinnerin. Froteesukat ovat parhaita, koska ne ovat hiljaisimpia.

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Premnas

Jaa, täytyy varmaan sitten kaivaa noita vanuttuneita vanhoja villasukkia kaapista, kun tavallisia sukkia ei oikein ole :D .

Premnas

Aah, nyt ei ole enää niin kamalasti vieroitusoireita boksitta olosta kun se on ollut monta päivää kiinni. Miten pystyinkään elämään ilman tuota kapistusta? Jos jostain saisi sellasen iiiison takaboksin niin kuin joissain nojakeissa on, siis tavallaan takakate mutta yhdistettynä tavarankuljetusboksina ja lukittavana versiona. Sellasiakin on, mutta mahtavat olla suolasia hinnoiltaan. Mut törkeän hienoilta ne kyllä näyttää 8) .

Boksi on kyllä aika hyvä kuoppaindikaattori, eli kertoo hyvin missä kunnossa pyörätiet ovat. Räminää ja pauketta. Ajoradalla ei pauku ellei sitten ole vanha kuoppanen asvaltti.

Pyörä on alkanut kulkea työmatkareitilläkin paremmin, yksi aamu sain mitään hirveitä yrittämättä yli 23kmh keskinopeuden mittariin, joten kyllä se kesän myötä näköjään nousee :D .

Vastaa Viestiin