Oletko kokenut pyörämatkailija vai suunnitteletko vasta ensimmäistä reissuasi? Täällä voit jakaa kokemuksia, raportoida matkoistasi tai hakea inspiraatiota ensi kesän suunnitelmiin.
Ajelen maanantaina Nokialta Jyväskylään ja tiistaina sieltä kotiin Joensuuhun.
Ekan päivän reitti varmaankin toi Mänttä - Keuruu väylä ja tokan päivän sitten Pieksämäki - Varkaus.
Jos on kivoi vinkkejä - kahviseuraa tai ajoseuraa tarjolla niin kertokaas tässä.
Käy ny moikkaamassa Petsamon läpi mennessäsi. Olen kotona ainakin aamupäivän.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Eka päivä 221 kilsaa. Järkyttäviä nousuja ja ikävä tuuli.
Jorin luona pekonimunakkaalla ja teellä. Kiitos matkaoppaan hommasta myös. Laitan reitistä kuvan jahka olen kotona.
Huomenna sit se pidempi sessio.
Hirvee matka millä sie oot liikkeellä?
Kuudee Sportilla se ainakin lähti menemään. Tuollaisia matkoja kykenee ajamaan, kun saa kunnon polttoainetta. Ja kun yöpaikkoja on riittävän harvassa ja matka pitkä.
Ajoi siis eilen Siurosta Jyväskylään. Minä piruuttani ohjasin kiertämään Teiskon kautta Mänttään jne. kyllä siitä matkaa kertyy.
Tuuli oli eilen tosiaan kova ja vastainen Pastorille. Minun oli mukava lasketella myötätuulessa luotsireissulta takaisin kotiin. Kova jätkä tuo Pastori tuollainen matka vastatuulessa mäkisessä maastossa. Tänään sillä on lisäksi riesana sateet.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
On melkoisia päivämatkoja yleisessä liikenteessä. Jos treenaisi niin ehkä päivässä voisi hyvissä olosuhteissa tuon päästäkkin, mutta monta ajopäivää peräjälkeen, mäkiä ja ennen kaikkea vastatuuli. Pitkän lenkin ajaminen on eri asia, jos ajaa ylämäkeen niin tietää että jossakin välissä saa laskea ja jos on vastatuuli niin yleensä jossakin muussa kohdassa on myötäinen
Jori oli vähän pikku Teisko - Jäminkipohja - Ruovesi väli on aika kova ajettavaksi . Ei pienarta , ei kunnon tienpintaa . Sääliksi "pitäs" käydä , mutta kun se on sairautta . Niin ajatus mukana , nautintoa se kuitenkin on .
Tänään kävi täällä mun tallilla ja lähti sateen saattelemana kohti koti mantuja. Onneksi kirkaanpaa ja kuivempaa luvassa Joensuuta lähestyessä.
Ps. Huomatkaa pyörässä ei ole mitään rapakaareja.
Kova jätkä, ei voi muuta sanoo. Itte ajanu nyt parin viimepäivän aikaa ton parisataa kilsaa-lennkkiä- ,josta tosiaan puolet myötäseen ja alamäkeen, eikä huvittais kyl enää lähteä vetää 300km tonne vesisateeseen!
jori kirjoitti:
Tuollaisia matkoja kykenee ajamaan, kun saa kunnon polttoainetta
Pastori kirjoitti:
Jorin luona pekonimunakkaalla ja teellä.
Ja hiilareita oli tankattu runsaasti vai? :mrgreen:Mulla ainaki lähtis taju noilla eväill!
Kova jätkä, ei voi muuta sanoo. Itte ajanu nyt parin viimepäivän aikaa ton parisataa kilsaa-lennkkiä- ,josta tosiaan puolet myötäseen ja alamäkeen, eikä huvittais kyl enää lähteä vetää 300km tonne vesisateeseen!
jori kirjoitti:
Tuollaisia matkoja kykenee ajamaan, kun saa kunnon polttoainetta
Pastori kirjoitti:
Jorin luona pekonimunakkaalla ja teellä.
Ja hiilareita oli tankattu runsaasti vai? :mrgreen:Mulla ainaki lähtis taju noilla eväill!
Joo, ei hiilareita, ei edes sokeria teehen.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Ei mahda QDS:ssä olla hirveän tarpeelliset, kun suorat roiskeet on aika minimaaliset. Penkki korkealla ja edessä kanttiputki renkaan päällä. Takaa heittää tietysti niskaan, mutta sielläkin on niskatuki. Sateella kastuu kurakaarista huolimatta, mutta onhan sadevesi puhtaampaa kuin tiellä oleva.
jviirret kirjoitti:
Jos treenaisi niin ehkä päivässä voisi hyvissä olosuhteissa tuon päästäkkin, mutta monta ajopäivää peräjälkeen, mäkiä ja ennen kaikkea vastatuuli.
Mies ajaa kolmesataa kilsaa radalla 12 tuntiin. Kaksi kolmasosaa pois tehosta sekä kolmasosa vauhdista niin jää reserviä mäkiin ja tuuleen. Ei se ole kuin halusta kiinni - myös täällä
Mies ajaa kolmesataa kilsaa radalla 12 tuntiin. Kaksi kolmasosaa pois tehosta sekä kolmasosa vauhdista niin jää reserviä mäkiin ja tuuleen. Ei se ole kuin halusta kiinni - myös täällä
Noilla ehdoin tulee matka-ajaksi 13 tuntia 221 kilometrin matkalle ratakilpailun taukopituuksilla. Pitkä se on tuon mittainen työpäivä ja tauot lyhyitä. Matkanopeus ei siis voi pudota noin paljon, eikä siis tehokaan. Arvelisin Pastorin matkanopeudeksi n. 23-24 km/h, joka Kreuzotterin mukaan kulkee noin puolella tehosta, joka vaaditaan 30 km/h nopeuteen. Tuolla nopeudella saa vähän lisää taukoja, eikä ajoaika nouse aivan niin pitkäksi. Tiukka pieti.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Tuotin pettymyksen itselleni ja teille. Nössöilin. Tässä raportti.
Ekan kerran kastuin litimäräksi Jyväskylässä. Ostin matkalta sadevaatteet ja kävin Nallen konttorilla. Siitä ihmereitti Jyskän varastomyymälään. Vettä satoi. Takavalon osto. Baanalle. Vettä.
Pidin sitten taukoa aina kun mahdollista. Matka edistyi hitaasti mutta märästi. Ostin tumput samalla kuin sadevaatteet. Liikenne kasteli vasemman kyljen pahemmin ja tumpusta piti vääntää vedet. Sadevaatteet päästivät veden läpi aika nopeasti. Ehkä 3x kalvo tai kumipuku olisi pitänyt. Hankasalmi-Pieksämäki pätkä vielä vastista.
Päätin mennä Moilaseen tauolle. Sade taukosi. Join kahvit. Vaihdoin kuivan villavaatteen alle. Ihmeellinen vihmova ja kaiken kasteleva sade alkoi ulkona. Päätin kasvaa aikuiseksi. Otin santsikupin kahvia. Söin viinerin! Päätin ajaa kaupunkiin ja nousta junaan.
Tänään siis vain Jkl-Pieksämäki (95). Nyt siis junassa matkalla kotiin.