Tänään tuli sitten kaaduttua kunnolla. Ohjaustanko jäi käteen 32km/h nopeudessa.
Yritin tasapainoilla ja hapuilla jarruja samaan aikaan. Pyörä kaatui oikealle kyljelle, ite parin kuperkeikan kautta vasemmalle.
Pyörän oikeasta jarruvivusta lähti matskua 10%, takavaihteen kuori hioitui metalliin asti.
Ihmettelin kun ohjaustankoa piti vähän väliä kiristää. Nyt löytyi syy, edellinen omistaja on laittanut vain maalia ohjaustangon kiinnittimeen.
Oletti vain että oli hieman ruostunut, no siinä ei ollut matskua paljoakaan jälellä, kun hapettuma oli 70% ja kirkas metalli 30% pinta-alasta.
Jäi asia huomaamatta kevättarkastuksessa. Onneksi on TÄH1.
Onko kellään tietoa mistä sais tollaisia ohjauskannattimen kiinnikettä, runkoputki on 51mm.
Onko kellään tietoa mistä sais tollaisia ohjauskannattimen kiinnikettä, runkoputki on 51mm.
Epäilen ettei valmiina mistään. Tuo laakerointikin näyttää vähän hölmöltä, tavallinen ohjauslaakeri, mutta ylösalaisin, eli kaikki vesi ja kura valuu sisään
Pikakorjauksena tuon laakeriin kiinni jääneen raudan voi takoa suoraksi ja kiristää runkoon kiinni parilla pakoputkiklemmarilla.
Parempi tulee kun purkaa laakerin ja hitsaa sen keskiputkeen pätkän neliöputkea ja pakoputkiklemmarit sen päihin kiinni.
No mitä jos tekis sen henkisen kiinnikkeen ku meidän flevojen taka-akselissa? Tai hitsaa kerkon kiinni tuohon revenneeseen osaan? http://www.kerko.fi Etra myy.
No mitä jos tekis sen henkisen kiinnikkeen ku meidän flevojen taka-akselissa? Tai hitsaa kerkon kiinni tuohon revenneeseen osaan? http://www.kerko.fi Etra myy.
Hitsaisin puoliputken ja panisin kiinni parilla Kerkolla.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Puoliputken kanssa tuosta tulee varmasti tukevampi, mutta jos ottaa kahden tuuman putkesta tuon panna levyisen suikaleen ja hitsaa sen tuohon akseliin. Yläpäästä halki ja sinne kiinikkeet tuosta vanhasta. Ulkonäkö säilyy samana, mutta on työläämpi tehdä. Tuossa alapäässä näyttää olevan uutta maalia, jonka alla vaurio on. Yläpää on luultavasti täysin priimaa.
Eli hitsaan 2" pakoputkijatkeen motonetistä ja siihen kaksi 2k kerkoa. Kai se kestää enemmän kun alkuperäinen.
-Imi
Kai tuossa yksiruuvisetkin riittää.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma